Ciasto z jablkami

61. Data: 2016-11-03 15:21:32

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałem o tych robotach planetarnych i od razu pomyślałem, że to
> teraz mój czytnik coś pokręcił i przemieszał kuchnię z jakąś grupą s-f.

Ja też pierwszy raz spotkałam się z takim określeniem robota kuchennego.

Ewa

62. Data: 2016-11-03 16:03:26

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-03 o 15:21, FEniks pisze:

> Ja też pierwszy raz spotkałam się z takim określeniem robota kuchennego.
>
> Ewa

a planety szaleją, szaleją i śmieją się śmieją się śmieją... :)
pozdr
Stefan

63. Data: 2016-11-03 16:17:39

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-03 o 00:59, stefan pisze:

> Na Madagaskarze używałem takiego skrzyżowania maczety z tasakiem, ale
> tylko do młodych i średnio dojrzałych :) Nawet paluchów sobie nie
> poobcinałem... A jak Malgasz łupał takie kamienie to mi włosy dęba
> stawały (jeszcze je miałem...)
> pozdr
> Stefan
Ja ten orzech kupiłam tylko raz i już nigdy więcej nie kupię.
Potrzebna do tego jest chyba wiertarka z wysterylizowanym wiertłem, ale
może są jakieś inne sposoby.

--
animka

64. Data: 2016-11-03 16:19:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ja też pierwszy raz spotkałam się z takim określeniem robota kuchennego.

A to jest tylko określenie rzeczy, którą od dawna znam, czy jakiś nowy
typ konstrukcji machiny kuchennej? Bo co to jest "przekładnia planetarna",
to ja wiem. Mam nawet pewne przypuszczenia, jak ją w kuchni wykorzystać.
Ale pewności co do słuszności swych myśli nie mam.

Jarek

--
-- Planeta, z której przybywam do cię, mości konstrukcjonisto, sam
środek głęboki przeżywa średniowiecza. A przeto już mi waszmość

65. Data: 2016-11-03 16:20:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> a planety szaleją, szaleją i śmieją się śmieją się śmieją... :)

Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.

Jarek

--
Już mnie nic nie korci, już mnie nic nie nęci,
Odkąd pannie Helci biust się w magiel wkręcił.

66. Data: 2016-11-03 16:33:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Ja ten orzech kupiłam tylko raz i już nigdy więcej nie kupię.
> Potrzebna do tego jest chyba wiertarka z wysterylizowanym wiertłem,
> ale może są jakieś inne sposoby.

Po co wiertarka, skoro jedna dziurka już jest? Zawartość łatwo wylać,
gdy się przekłuje (mniej lub bardziej sterylnym instrumentem) miejsce,
z którego ma wyjść kiełek młodej palmy. Zawsze jedno i tylko jedno
z trzech wgłębień na szczycie orzecha jest nieopancerzone. Potem dość
przywalić opróżnionym owocem w coś twardego, a skorupa pęka.

Jarek

--
Ach, ręce załammy na Władkiem
Co łupać orzechy chciał dziadkiem.

67. Data: 2016-11-03 18:35:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-11-03 09:51, obywatel stefan uprzejmie donosi:

> Odkąd pamiętam w kuchni stała makutra, była już tak wytarta, że częściej
> służyła jako forma do wypieku np. baby.
> Swoją makutrę dostałem w 1973 roku w prezencie ślubnym od kogoś kto miał
> namiar na "Kamionkę" w łysej Górze. I ta służy mi do dzisiaj...

Moja niewiele młodsza.

> A jakby dorobić do niej wieko to całkiem zgrabna urna na moje szczątki
> by była ...

Aż taka XXL nie jestem.

68. Data: 2016-11-03 19:24:08

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z trzech wgłębień na szczycie orzecha jest nieopancerzone. Potem dość
> przywalić opróżnionym owocem w coś twardego, a skorupa pęka.

Dzięki :-)
Co prawda nie lubię zawartości orzecha kokosowego, ale chcialabym kupić
i jeszcze raz spróbować to "otwieranie".

--
animka

69. Data: 2016-11-03 19:29:46

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-03 o 18:35, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-11-03 09:51, obywatel stefan uprzejmie donosi:

> Aż taka XXL nie jestem.

No, te prawie 2 dcm3 to się zmieści, nie musi być z czubkiem...
pozdr
Stefan

70. Data: 2016-11-03 21:36:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ja wiem. Mam nawet pewne przypuszczenia, jak ją w kuchni wykorzystać.
> Ale pewności co do słuszności swych myśli nie mam.

Pojęcia nie mam. Podejrzewam, że o ten rodzaj przekładni może chodzić.
Zdaje się, że w kitchen aidzie tak mniej więcej mieszadła chodzą -
dookoła i wokół własnej osi - planetarnie. ;)

Ewa

Kruche ciasteczka
Pigwa - kolejny jesienny rarytas
Dania niesmażone - szukam przepisów