Ciasto ze sliwkami suszonymi

1. Data: 2002-01-30 13:21:03

Temat: Ciasto ze sliwkami suszonymi
Od: "AniaS" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla wszystkich zainteresowanych wklejam przepis:

Ciasto sliwkowe

Spod:
25 dag maki
10 dag masla
25 dag cukru
3 jajka
kopiasta lyzka kakao
cukier waniliowy
1 szklanka zimnego mleka
1 czubata lyzeczka proszku do pieczenia
Utrzec zoltka z cukrem i maslem, dodac kakao, mleko, nastepnie po trochu
make z proszkiem. Pod koniec dodac ubite bialka i wymieszac lyzka.
Upiec w prostokatnej blaszce (ok. 35x25cm) w temp. ok. 180C
UWAGA: chociaz ciasto bardzo ladnie wyrasta, to potem zawsze siada i tworzy
sie taki jakby zakalec. Taki to juz jego urok ;). Tylko prosze sie tym nie
zrazac, bo to bardzo smaczny "zakalec" ;)

Masa:
Ubic na parze 2 jajka z polowa szklanki cukru pudru na bardzo puchaty
kogel-mogel.
Wystudzic. Utrzec kostke masla i dodawac po lyzce ubite jajka. Jesli ktos
lubi mozna dodac sok z cytryny i kakao do koloru (ja dodaje zawsze)
Wystudzony placek lekko nasaczyc (np. herbata z sokiem z cytryny),
posmarowac powidlami sliwkowymi ( wystarczy niewielki sloik), wylozyc mase
i posypac 25 dag grubo posiekanych orzechow wloskich oraz 20 dag
pokrojonych sliwek wedzonych (ale jesli nie mam wedzonych, to dodaje zwykle
suszone, byle nie byly za suche). Mozna tez posypac rodzynkami. Na koniec
polac wszystko dowolna polewa czekoladowa i odstawic do wystudzenia.

Wydaje sie, ze to nic nadzwyczajnego, ale ten placek zawsze szybko znika.
Moj brat, ktory nie lubi ciast z masami, toleruje tylko ten jedyny, ba!,
pochlania w wielkich ilosciach.

Zycze smacznego, Ania.

1. Data: 2002-01-31 07:35:57

Temat: Re: Ciasto ze sliwkami suszonymi
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AniaS <a...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Dla wszystkich zainteresowanych wklejam przepis:
>
> Ciasto sliwkowe

Dzieki Aniu za ten przepis :) Z taka iloscia orzechow, to mozna
nazwac to ciasto: sliwkowo-orzechowe i wierze, ze jest pyszne.
Zrobie go w sobote i w poniedzialek podziele sie wrazeniami :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-02-04 07:02:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Zrobie go w sobote i w poniedzialek podziele sie wrazeniami :)

Zrobilam to ciasto na niedziele i oczywiscie juz go nie mam ;-)
Jest naprawde dobre, ale mnie osobiscie bardziej smakuje sernik
wg przepisu Ani :) To oczywiscie rzecz gustu, bo jak dla mnie
ciasto ze sliwkami suszonymi jest nieco za slodkie (to wplyw
sliwek), dla innych natomiast moze byc w sam raz, wiec nie
nalezy sie przejmowac moja opinia w tym zakresie.
Spod ciasta upiekl sie bez zakalca (moze dlatego, ze dalam
profilaktycznie nieco mniej niz 1 szkl. mleka).
Nasaczylam go, posmarowalam powidlami sliwkowymi i tu
odkrylam pewien mankament; masa maslano-jajeczna kiepsko
sie rozsmarowywala na powidlach sliwkowych, ale to chyba
tak ma byc. Gora ciasta to orzechy, sliwki i polewa czekoladowa.

Ciasto jest bardzo dobre, polecam, zwlaszcza dla tych, ktorzy
lubia sliwki suszone.

Pozdrawiam
Lilla

sposob na matijasy.... pomocy