Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

131. Data: 2009-03-20 13:50:21

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> writes:

> Czyli: rząd RP reformą szkolnictwa w roku 1991 doprowadził do
> likwidacji 36% przedszkoli (z 26,4 do 16,9 tys.) a teraz kolejny

Ale wiesz, ze od 1991 do 2009 ubylo ok. 45% dzieci w wieku
przedszkolnym?

MJ

132. Data: 2009-03-20 13:52:41

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał/wrote dnia/on 2009-03-20 14:38:

> Ej, bo juz się pogubiłam. W końcu ta reforma idzie tak jak piszesz, czy
> jednak została przesunięta o rok dalej, czyli jeszcze 2005 rocznik ma
> wybór czy zerówka czy szkoła?

A, rzeczywiście - faktycznie obowiązek jest od września 2012.

Pozdr,
--
ŁK

133. Data: 2009-03-20 13:52:45

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> writes:

> We wrześniu 2008 do szkół poszedł cały rocznik 2001 = 368.2 tys dzieci.
> We wrześniu 2009 - rocznik 2002 + 1/3 rocznika 2003 = 470,7 tys dzieci.
> We wrześniu 2010 - 2/3 rocznika 2003 + 2/3 rocznika 2004 = 471,5 tys.
> We wrześniu 2011 - 1/3 rocznika 2004 + cały rocznik 2005 = 483,1 tys.
>
> Czyli dzieci urodzone w latach 2002-2005 będą na wszystkich etapach
> nauczania uczyły się w rocznikach o ok. 30% większych niż ich młodsi
> koledzy. Dobrze, jeśli uda się stworzyć dodatkowe klasy. Ale szkoły
> i tak już są przepełnione. Jakieś wnioski ?

To teraz zobacz, ile liczyl rocznik 1985, idacy do szkoly w 1992.

MJ

134. Data: 2009-03-20 14:04:15

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka"> Użytkownik "Lukasz Kozicki"
<R...@v...cy.invalid> napisał w
> [...]
>
> Ej, bo juz się pogubiłam. W końcu ta reforma idzie tak jak piszesz, czy
> jednak została przesunięta o rok dalej, czyli jeszcze 2005 rocznik ma

To Łukasz się pogubił i dyskutuje z pierwotnym planem. Nieaktualnym.
Tu jest obecny harmonogram.
http://www.men.gov.pl/images/stories/komunikat_20090
223/5_harmonogram_rok_po_roku.pdf

Plan rozłożenia na trzy lata padł, to nie jest przesunięcie planu, tylko
wyznaczenie punktu końcowego, w którym już nie będzie wyjścia i możliwości
wyboru posłać/nie posłać. Rodzicom się wcale nie spieszy na ochotnika z
wypychaniem dzieci w dorosłość, więc faktycznie skończy się na podwójnym
roczniku w szkole i dotyczy urodzonych w 2005/2006.
Prywatnie mi pasuje, wstrzeliłam się jak raz tuż przed i po. :D

Ale podejrzewam 'niejakie protesty' (nie)szczęśliwych posiadaczy potomstwa z
ww roczników.

EwaSzy

135. Data: 2009-03-20 14:06:53

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid napisał/wrote dnia/on 2009-03-20 15:04:

> To Łukasz się pogubił i dyskutuje z pierwotnym planem. Nieaktualnym.

Dzięki, rzeczywiście.

Pozdr,
--
ŁK

136. Data: 2009-03-20 14:13:10

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" napisał:

> Jak najbardziej, ale ty przeciez chcesz odebrac to zmartwienie gminom.

Nie sprawdziły się, że w tej czy tamtej gminie pracuje nieźle nie może
przysłonić liczb. Było więcej przed reformą, teraz jest mniej. O czym tu
dyskutować?

> Ale w Krakowie nie zamykali. Wiec zgodzmy sie ze przyczyn jest wiecej.

A na Śląsku Opolskim jest ponad 90% pokrycie. W Krk nie zamykali i miejsca
są, na ŚO otwierali i miejsca są a na Kociewiu zamykali i miejsc nie ma.
Nie trzeba szukać 'więcej przyczyn' jeśli jedna wyjaśnia w stopniu
dostatecznym. Brzytwa się kłania.

> I jedną z nich jest obawa o pracę - więc mamy nie idą na
> wychowaczy. Kiedyś byl to standard, teraz zadna z naszych pracownic
> takiego urlopu nie bierze, tylko po macierzynskim wraca do pracy.

A masz jakieś wsparcie poza głębokim przekonaniem?

> Ludzie ktorzy protestuja, ze 6-latki sa za małe do szkoły, bez
> skrupulów oddają do przedszkola 2,5 latki. Gdyby do przedszkola
> przyjmowano jak dawniej tylko 4-latki, problemu miejsc w duzych miastach
> by nie bylo.

NIe przypominam sobie ograniczenia od 4 rż.
I nie widzę prostego przełożenia, że akurat ci, co nie chcą oddać
sześciolatków, to oddawali 2,5 latki. Większość protestujących w mediach
generalnie nie lubi obowiązku szkolnego jako takiego i najchętniej chowaliby
dzieci sami z dala od systemu edukacji.

EwaSzy

137. Data: 2009-03-20 14:21:05

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka"
> To dyrektorka "naszej" podstawówki (nauczycielka a jakże ;-)) chyba z
> księżyca spadła. Ona potrafi wyszarpać tylko od rodziców. A w zasadzie też
> nie potrafi, bo rodzice się zbuntowali jakiś czas temu. Chociaż jak tak
> pomyślę... odkąd się zbuntowali to jakoś tak chyba lepiej jej idzie
> wyszarpywanie z gminy, która do tej pory na nic nie chciała dawać...

A skąd wiesz, że nic z gminy nie wyszarpywała? Rytualne zawodzenie o braku
środków z gminy należy do standardowego zachowania przy próbie pozyskania z
innego źródła, np. od rodziców. ;)

Jak umiała od was, to i z gminą jakoś sobie dawała radę.
Może nawet był z niej najlepszy ssak, ups! manager w całym województwie! :D

EwaSzy

138. Data: 2009-03-20 14:25:10

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał/wrote dnia/on 2009-03-20 14:50:
> Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> writes:

> Ale wiesz, ze od 1991 do 2009 ubylo ok. 45% dzieci w wieku
> przedszkolnym?

A zajrzałeś na stronę do której link podałem już
http://www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Insta
nce=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=1&s=szablon.depesza&d
z=szablon.depesza&dep=176296&data=&lang=PL&_CheckSum
=502649618
- tabelka na końcu.
W Polsce do przedszkoli uczęszcza 30% dzieci w wieku 3-5 lat.
W innych krajach Europy uwzględnionych w badaniu - od 70 do 100%
Może dane na temat pozostałych krajów znalazłoby sie w
Eurostacie, ale nie teraz czasu tego szukać. Jeśli Cię
to faktycznie interesuje może znajdziesz i się podzielisz.

Pozdr,
--
ŁK

139. Data: 2009-03-20 14:26:42

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jak umiała od was, to i z gminą jakoś sobie dawała radę.
> Może nawet był z niej najlepszy ssak, ups! manager w całym województwie!

Nie wiem. Wiem tylko, że marudziła, że nawet na pastę do podłóg i kredę nie
dostaje. I musi wziąć od RR. A jak RR nie potrafi od rodziców zebrać tyle,
żeby starczyło na wszystko, to nagród na koniec roku dla dzieci najwyżej nie
będzie. Ona na pastę musi dostać.

Agnieszka

140. Data: 2009-03-20 14:34:00

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak"

> Ale jakimś mieniem i ludziem zarządza się chyba, co?

Hospituje na przykład oceniając, czy nauczciel stosuje metody aktywizujące.
Organizuje szkolenia dla poprawy ich zawodowych umiejętności. Diagnozuje i
rozwiązuje problemy wychowawcze.
Bez przygotowania pedagogicznego? :)
W ciemo podpisując decyzje vice i ponosząc za to pełną odpowiedzialność.
Życzę sukcesów.

> Masz rację... żeby zarządzać pozostałą resztką (czytaj: nauczycielami) to
> naprawdę nie trzeba być geniuszem. Ba, czasem to nawet lepiej być ślepą i
> głuchą głupotą.

Moją grupę zawodową obrażasz dla flejma, czy z anginy?
BTW, Qra rozsyła bakterie przez grupę, do KFa z nią!!! Dziecię mi zapadło,
niech ja dorwę, pirze pod niebo poleci, oskubię do gołego. :(

> A prezydentem powinien być absolwent politologii ;-)

W tym kraju?? Zdrajca, egoman, pijak i kaczor.

EwaSzy

odwiedziny sympatii, czyli gość w dom - Bóg wi po co ;-)
przemoc ekonomiczna rodzica wobec dziecka
pomysł na instrument muzyczny dla przedszkolaka
[press] jak zdobyć miejsce w przedszkolu
suche włosy - pomocy !