Ciekawostka o edukacji seksualnej

31. Data: 2009-10-15 12:40:03

Temat: Re: Ciekawostka o edukacji seksualnej
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Duch <n...@n...com> tak oto plecie:

> "Duch" <n...@n...com> wrote in message
> news:hb7367$knt$1@news.dialog.net.pl...
>
> Inny glos w dyskusji:
> http://www.pardon.pl/artykul/6762/dzieci_maja_dzieci
_bo_naogladaly_sie_seksu_w_tv

Biedne te hamerykanskie dzieci. Maja tylko fastzarcie i tivi.

Qra

32. Data: 2009-10-15 16:06:58

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:
_bo_naogladaly_sie_seksu_w_tv

> Biedne te hamerykanskie dzieci. Maja tylko fastzarcie i tivi.

Tak. Nawet na uniwersytetach. I wyrastaja potem na takich... róznych
miliarderów, za przeproszeniem!

michal

33. Data: 2009-10-15 20:30:24

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
> "vonBraun" <i...@g...pl> wrote in message

> No wlasnie, jakie wnioski?
>
> w tekscie przeciez jest wniosek z badan Ministerstwa Zdrowia,
> mianowicie:
> system brytyjski edukacji seksualnej poniosl porazke
>

> a moze chodzi Ci o jakies dalsze wnioski? Masz jakies wnioski?
>
> Pozdrawiam,
> Duch

Z.adnych. Przedstawione dane nie uprawniaja; o z.adnych wniosków, poza
tymi, z.e badania trzeba albo powtórzyc' albo opisac' dok?adniej jes'li nie
by?o b?e;dów metodologicznych.
Mimo to przytaczasz je.

pozdrawiam
vonBraun

34. Data: 2009-10-15 20:37:36

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yelo vel Redart wrote:
/.../
> Ale jest w tym pewien kruczek - nic nie wiemy o tym, w jaki sposób osoby
> były dobierane
/.../
Tak, to pierwszy i jedyny 'wniosek' jaki można wyprowadzić z podanego tekstu
vB

35. Data: 2009-10-15 21:22:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od lat wiadomo, że w kwestii ciąż nastolatek USA i GB bardzo
przodują w statystykach, w stosunku do innych krajów.

Wykorzytywanie tych problemów do uprawiania demagogii
w oparciu o wnioski naciąganięte do z góry założonej tezy
- czy to nie jest wręcz natywne dla oszołomów?

--
CB

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hb816h$ker$2@inews.gazeta.pl

Tak, to pierwszy i jedyny 'wniosek' jaki można wyprowadzić z podanego tekstu

36. Data: 2009-10-16 07:56:33

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Z.adnych. Przedstawione dane nie uprawniaja; o z.adnych wniosków, poza
> tymi, z.e badania trzeba albo powtórzyc' albo opisac' dok?adniej jes'li
> nie by?o b?e;dów metodologicznych.
> Mimo to przytaczasz je.

Same dane nie, ale mamy opinie ekspertow.
Mianowicie eksperci nic nie pisza o bledach metodologicznych badania.
Nie pisza tez o jakims doborze kobiet.

Pisza za to o mozliwym wplywie doswiadczonych kolezanek:

"
Eksperci przypuszczaja, ze porazka programu edukacyjnego to efekt spotkania
sie na zajeciach dziewczat z róznych srodowisk. Te bardziej "doswiadczone"
mogly wplynac na pozostale kolezanki, które pod presja rówiesniczek
decydowaly sie na rozpoczecie zycia seksualnego.
"

Pozdrawiam,
Duch

37. Data: 2009-10-16 08:08:28

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

... chyba ze wietrzymy tam jakis podstep czy niekompetencje brytyjskich
ekspertow.

Z ciekawosci czytuje informacje o edukcji seksualnej w UK i
wszelkie informacje mowia o tym ze system edukacji w UK nie poprawia
statystyk.
Tu nawet mamy juz konkretne dane liczbowe.
Zdaje sobie sprawe ze to dane jakby wbrew logic,
ale mysle ze zamiast kwestionowac,
trzeba przejsc nad tym do porzadku dziennego.

Pozdr,
Duch

38. Data: 2009-10-16 08:25:22

Od: "Y e l o" <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Duch" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> Zdaje sobie sprawe ze to dane jakby wbrew logic,
> ale mysle ze zamiast kwestionowac,
> trzeba przejsc nad tym do porzadku dziennego.

Mnie sie wydaje, ze mozliwe sa tego typu efekty, ze za duzo
sie oczekuje od szkoly i 'technicznej wiedzy' w aspekcie
seksualnosci. Jak rodzic sie nie wlacza i nie pokazuje
zwiazku miedzy seksualnoscia a emocjonalnoscia, to
szkola tej luki dobrze nie wypelni. Bo wstrzemiezliwosc
seksualna, jako podstawowe zalecenie dla bardzo
mlodych ludzi, nie moze byc argumentowana w sposób
techniczny, na bazie argumentów mówiacych np.
tylko o zagrozeniach, ale musi jakos konkretnie sklaniac
ich do pracy z wlasnymi emocjami, musi sie odnosic
do ich emocji. Nie wiem, jak te programy sa konstruowane,
jak gleboko wlacza sie w to rodziców - ale bez rodziców
tego nie widze. Ciekawe byloby porównanie programów
GB z programami prowadzonymi w USA.

39. Data: 2009-10-16 12:19:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Oct 2009 10:40:30 +0200, Prawusek napisał(a):

> "Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> Hm, z powodu abstynencji czy jej permanentnego braku?

Dobre :-D
--

Ikselka.

40. Data: 2009-10-16 15:52:34

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
/.../
> Same dane nie, ale mamy opinie ekspertow.
/.../
Wolę dane. Kluczowe są informacje o tym czy program obejmował losowo
wybrane szkoły czy tylko wybrane rejony, czy udział w nim był
dobrowolny. Czy grupa porównawcza/kontrolna/ nie rózniła się przed
programem pod względem wybranych zmiennych demograficznych (środowisko,
wykształcenie rodziców, wyznanie, wielkość miejscowości itp) od grupy
objętej badaniem. Świat pełen jest ekspertów. Znacznie mniej jest osób
zajmujących się metodologią nauk behawioralnych.
vB

Film pt Pora umierac
WROGOM, TAKZE MOIM I KIDNAPEROM
JASIU, POPAMIETASZ MNIE...
Tropiciele sekt
[NTG] Teraz mogę się chwalić mówiąc "Ja mam go w KF"