Co kto lubi

11. Data: 2006-08-26 13:28:16

Temat: Re: Co kto lubi
Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:ecnrer$5t1>
> Rzadko kto w Polsce zainteresowałby się angielskim przysmakiem w postaci
> pieczonej pietruszki, ktora naprawdę jest przepyszna upieczona z miodem.
> Potrawą obrzydliwą pozostaje dla mnie angielska herbata z mlekiem oraz
> angielski christmas pudding, coś na kształt zmieszanych bakalii słodkich
> jak
> diabli, podlanych brandy.

A zupa z ośmiornic z krewetką na środku?
d.

12. Data: 2006-08-26 17:45:40

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rAzor napisał(a):

> "Co to znaczy: obrzydlistwa? To zależy od normy kulturowej. Dla Węgrów
> czymś obrzydliwym są buraki. Francuzi mają odruchy wymiotne na widok
> naszego mleka zsiadłego, pytają: "Jak można jeść zepsute mleko?".

No, mleka zsiadłego to nie widziałam jak im podawali, ale to samo hasło
było na widok kiszonej kapusty. A miny mieli takie, jakby za chwilę
mieli zwymiotować...
Ja miewałam podobną na zapach co niektórych ichniejszych serów, którymi
się zajadali. Oprócz tego nie byłam w stanie przełknąć jakieś ryby po
afrykańsku (ryba jak ryba - jadłam ją później podaną w inny sposób, ale
marynata, która miała być rewelacją i czynić mięso nad wyraz delikatne,
po prostu śmierdziała niebotycznie). No i małże na surowo - po prostu
uciekam natychmiast...

--
Pozdrówki,
Aneczka

13. Data: 2006-08-27 15:37:30

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć cherokee
Fri, 25 Aug 2006 22:52:31 +0100 napisałeś:

> Użytkownik "rAzor" <k...@...tusk.plusk.de> napisał w wiadomości
>
> Rzadko kto w Polsce zainteresowałby się angielskim przysmakiem w postaci
> pieczonej pietruszki, ktora naprawdę jest przepyszna upieczona z miodem.

wydaje mi sie, ze mowisz o pasternaku :)
w Polsce chyba zupelnie zapomnianym. w Anglii z kolei nie widywalem zbyt
czesto pietruszki w postaci korzenia.
--
Laik
Wszystko jest do dupy tylko pasta do zębów.

14. Data: 2006-08-27 17:02:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Laik" <e...@m...pl.wywal.to> wrote in message
> Cześć cherokee

> wydaje mi sie, ze mowisz o pasternaku :)
> w Polsce chyba zupelnie zapomnianym. w Anglii z kolei nie widywalem zbyt
> czesto pietruszki w postaci korzenia.

Ależ sieje się, a nawet spotkałem pasternak sprzedawany jako pietruszkę -
pietruszki nie było w sklepie... Bardzo cenne i smaczne warzywo.

15. Data: 2006-08-27 21:02:32

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> wydaje mi sie, ze mowisz o pasternaku :)
> w Polsce chyba zupelnie zapomnianym. w Anglii z kolei nie widywalem zbyt
> czesto pietruszki w postaci korzenia.

Mówię o korzeniu pietruszki. Spójrz do wnętrza zamrażarek. Poza tym jest to
część menu bożonarodzeniowego.

pozdr

cherokee

16. Data: 2006-08-27 21:08:03

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> wydaje mi sie, ze mowisz o pasternaku :)

Chyba jednak rzeczywiście pasternak, wygląda tak samo jak pietruszka.

pozdr

cherokee

17. Data: 2006-08-27 21:11:57

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba jednak rzeczywiście pasternak, wygląda tak samo jak pietruszka.

Tylko w takim razie dlaczego pietruszke sprzedaja pod nazwą "parsnip" ?

pozdr

cherokee

18. Data: 2006-08-28 01:03:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> wrote in message

> Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
>
> Chyba jednak rzeczywiście pasternak, wygląda tak samo jak pietruszka.
>
> pozdr
>
> cherokee

Bardziej żółty niż pietruszka...

19. Data: 2006-08-28 01:34:22

Od: "Pistacjusz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> ha scritto nel messaggio

> [...]
> Potrawą obrzydliwą pozostaje dla mnie angielska herbata z mlekiem oraz
> angielski christmas pudding, coś na kształt zmieszanych bakalii słodkich

Ich sztandarowe danie: fish and chips jest wyjatkowo obrzydliwe.
Dodam jeszce paste rybna i pomidor z mikrofalowki.

Pistacjusz

20. Data: 2006-08-28 01:46:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pistacjusz" <p...@o...pl> wrote in message

> "cherokee" <n...@n...pl> ha scritto nel messaggio

> Ich sztandarowe danie: fish and chips jest wyjatkowo obrzydliwe.
> Dodam jeszce paste rybna i pomidor z mikrofalowki.
>
> Pistacjusz

Jako dziecko piłem często bawarkę - czyli herbatę z mlekiem, w angli podają
śmietankę, jak do kawy. Pudding też dobry, w końcu to tylko odmiana naszego
budyniu...

kabaczki
ciasto francuskie w anglii
kiedys jadlem prawdziwki na surowo