Re: Co mi dolega??

From: o...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Co mi dolega??
Date: 10 Oct 2002 21:26:53 +0200

> .. ale po mojemu to masz tzw. zespół chronicznego zmęczenia, czyli CFS
> (chronic fatigue syndrome) i tyle.

Chronic Fatigue Syndrom to zespół przewlekłego zmęczenia, który może wystąpic po
infekcji wirusowej, jednak częstośc występowania tej choroby jest tak mała, że wielu
lekarzy wogóle podważa jej rzeczywiste istnienie. To, że inicjator wątku napisał, że
ma problemy zdrowotne od kilku tygodni nie oznacza że ma CFS. Aby zdiagnozowac CFS
nalezy miec wiele niespecyficznych problemów zdrowotnych conajmniej przez 6 miesięcy
i wykluczyć wszelkie znane medycynie chroniczne choroby. I nie jest prawdą, że zawsze
wszystkie badania są w normie. Przykładowo, chorzy na CFS mają przeważnie poziom
limfocytów typu T nie mieszczący się w normach (albo obniżony, albo podwyższony), a
ich aktywnośc jest wyraźnie obniżona - stad liczne infekcje głownie górnych dróg
oddechowych.
Zastanawiam się, czy wogóle w Polsce kiedykolwiek zdiagnozowano przypadek CFS. Chyba
nie.

Krzysztof