Re: Co mi dolega??

Data: 2002-10-11 12:14:39
Temat: Re: Co mi dolega??
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl>

> HCV bylo robione, ALAT i ASPAT? mozesz cos wiecej o tym napisac: gdzie,
ile
> kosztuje i czego dotycza?
> pozdrawiam
>
> H.
Nie wymieniles tego badania w swoim poscie.
HCV powoduje wirus watroby, nie HBS tylko wlasnie HCV.
Na pewno to robiles?

ALAT- ( transaminaza glutaminowo-pirogronianowa GPT)
AspAT-( transaminaza glutaminowo- szczawiowooctowa GOT)
Biorą udział w przemianie aminokwasow i sa wykorzystywane w diagnostyce oraz
kontroli przebiegu i leczeniu chorob watroby, zawalu serca , chorob miesni
szkieletowych.
Kiedy rosnie wartosc tych transaminaz, prawdopodobnie przyczyna jest choroba
watroby.
Gdy rosnie wartosc tylko Aspat, to podejrzenie jest o chorobe serca.
Takie objawy jakie opisales wystepuja wlasnie w przewleklym zapaleniu
watroby typu C (na tego wirusa nie ma szczepionki!)
A wykrywalny jest po 6- 8 tygodniach od wnikniecia.
Mozna go zlapac nawet u stomatologa..(takiego, ktory nie za bardzo dba o
sprzet)

Pozdrawiam
Ula