Re: Co mi dolega??

Data: 2002-10-10 21:18:25
Temat: Re: Co mi dolega??
Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl>

Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3355.000038f3.3da5d47c@newsgate.onet.pl...

> Chronic Fatigue Syndrom to zespół przewlekłego zmęczenia, który może
wystąpic po infekcji >wirusowej,

Bardzo wątpliwe - hipoteza o wirusie Epsteina- Barra coś się nie chce
potwierdzić.

>jednak częstośc występowania tej choroby jest tak mała, że wielu lekarzy
wogóle podważa >jej :rzeczywiste istnienie.

Gdzie? W Polsce? Na pewno wiedza o CFS jest mniej rozpowszechniona niz w
Stanach, ale zdziwiłbyś się - hasła takie jak CFS, syndrom wypalenia, grypa
menedżerów, są znane. A w Stanach jest to normalna jednostka chorobowa,
zdiagnozowana coś u czterech milionów ludzi. Są kryteria diagnozy i cała
kupa hipotez, pomysły leczenia też, tylko coś nieskuteczne.

>To, że inicjator wątku napisał, że ma problemy zdrowotne od kilku tygodni
nie oznacza że ma CFS. >Aby zdiagnozowac CFS nalezy miec wiele
niespecyficznych problemów zdrowotnych conajmniej przez >6 miesięcy

Zaraz tam "wiele".

>i wykluczyć wszelkie znane medycynie chroniczne choroby.

A to ostatnie to chyba nie jest specjalnie możliwe... Ale pierwszą
podejrzaną przy takich objawach jest tarczyca i radzę inicjatorowi wątku
sprawdzić TSH.

>I nie jest prawdą, że zawsze >wszystkie badania są w normie. Przykładowo,
chorzy na CFS mają >przeważnie poziom limfocytów >typu T nie mieszczący się
w normach (albo obniżony, albo >podwyższony), a ich aktywnośc jest >wyraźnie
obniżona - stad liczne infekcje głownie górnych dróg >oddechowych.

Nie zawsze i niekoniecznie.

> Zastanawiam się, czy wogóle w Polsce kiedykolwiek zdiagnozowano przypadek
CFS. Chyba nie.

Zdiagnozowano.

JoP