Co mi dolega??

11. Data: 2002-10-09 08:06:36

Temat: Re: Co mi dolega??
Od: "hipohondryk" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A RTG płuc, to kiedy ostatnio sobie robiłeś?

maj, czerwiec i dzisiaj pani lekarz powiedziala, ze to wystarczy :( Rowniez
potwierdzila opinie grupy, ze tak naprawde nie ma pojecia co to moze byc.
Przepisala mi krople CITROSEPT, czy ktos moze w tym temacie sie
wypowiedziec?
pozdrawiam i dziekuje za odzew

H.

12. Data: 2002-10-09 08:07:38

Od: "hipohondryk" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrob sobie jeszcze transaminazy ALAT i ASPAT
> i badanie anty HCV.

HCV bylo robione, ALAT i ASPAT? mozesz cos wiecej o tym napisac: gdzie, ile
kosztuje i czego dotycza?
pozdrawiam

H.

13. Data: 2002-10-09 08:09:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hipohondryk" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> potwierdzila opinie grupy, ze tak naprawde nie ma pojecia co to moze byc.
> Przepisala mi krople CITROSEPT, czy ktos moze w tym temacie sie

Kiedyś jadłam, bo marketing na mnie zadziałał... Nie zauważyłam, by to
cokolwiek zmieniło.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

14. Data: 2002-10-09 09:03:51

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

hipohondryk <h...@i...pl> napisał(a):

> HCV bylo robione, ALAT i ASPAT? mozesz cos wiecej o tym napisac: gdzie, ile
> kosztuje i czego dotycza?

To są próby wątrobowe, robi się je z krwi, kosztują - w ramach Kasy Chorych
nic, odpłatnie kilkanaście złotych. Radzę zrobić, bo choroby wątroby często
się tak objawiają...

.. ale po mojemu to masz tzw. zespół chronicznego zmęczenia, czyli CFS
(chronic fatigue syndrome) i tyle.

JoP

15. Data: 2002-10-09 09:53:25

Od: "--<e>--" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .. ale po mojemu to masz tzw. zespół chronicznego zmęczenia, czyli CFS
> (chronic fatigue syndrome) i tyle.

Czy ten zespol przejawia sie podwyzszona temperatura ciala?

--<e>--

16. Data: 2002-10-09 10:47:02

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

--<e>-- <e...@i...pl> napisał(a):

> Czy ten zespol przejawia sie podwyzszona temperatura ciala?

Jak najbardziej. Utrzymujące się stany pogorączkowe, zmęczenie, senność, bóle
stawów i mięśni, powiększone węzły chłonne. A przy tym wszystkie wyniki badań
w normie.

JoP

17. Data: 2002-10-10 18:27:41

Od: "matt" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam qrcze to samo :(
i jedynym lekarstwem jest urlop itp ? :)
od 6 lat tylko raz bylem 7 dni na urlopie :(
weekendy tez nie sprzyjajace wypoczynkowi - za duzo % papierosow czyli
imprezy
ja sie chyba wykoncze :(
witaminki itp g daja
a pracowac i bawic sie trzeba :)
pozdrowienia

18. Data: 2002-10-10 19:26:53

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> .. ale po mojemu to masz tzw. zespół chronicznego zmęczenia, czyli CFS
> (chronic fatigue syndrome) i tyle.

Chronic Fatigue Syndrom to zespół przewlekłego zmęczenia, który może wystąpic po
infekcji wirusowej, jednak częstośc występowania tej choroby jest tak mała, że wielu
lekarzy wogóle podważa jej rzeczywiste istnienie. To, że inicjator wątku napisał, że
ma problemy zdrowotne od kilku tygodni nie oznacza że ma CFS. Aby zdiagnozowac CFS
nalezy miec wiele niespecyficznych problemów zdrowotnych conajmniej przez 6 miesięcy
i wykluczyć wszelkie znane medycynie chroniczne choroby. I nie jest prawdą, że zawsze
wszystkie badania są w normie. Przykładowo, chorzy na CFS mają przeważnie poziom
limfocytów typu T nie mieszczący się w normach (albo obniżony, albo podwyższony), a
ich aktywnośc jest wyraźnie obniżona - stad liczne infekcje głownie górnych dróg
oddechowych.
Zastanawiam się, czy wogóle w Polsce kiedykolwiek zdiagnozowano przypadek CFS. Chyba
nie.

Krzysztof

19. Data: 2002-10-10 19:38:50

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> HCV bylo robione,

Zrób jeszcze raz badania krwi z rozmazem, który wyznacza poziom limfocytów atypowych.
Dla pewności zrób serologię EBV w klasie IgG (ma sens do 6-tego tygodnia). Jeżeli
masz po 30-tce to mononukleoza może sie tak objawiać - bez wysokiej gorączki i bez
podwyżonej leukocytozy. Po prostu - totalnym wyczerpaniem i stanami podgorączkowymi.
W dalszej kolejności sprawdź serologie HBV.
Można też sprawdzić serologię CMV, ale przwdopodobieństwo, że to CMV jest przyczyną
twoich problemów jest niewielkie - 80 % ludzi przechodzi infekcje asymptomatycznie i
łapie wirusa już w pierwszych latach życia.
Na "deser" można zostawić serologię boreliozy (30 % procent chorych wogóle nie
stwierdza ugryzienia przez kleszcza).

Powodzenia,

Krzysztof

20. Data: 2002-10-10 19:50:00

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od 6 lat tylko raz bylem 7 dni na urlopie :(
> weekendy tez nie sprzyjajace wypoczynkowi -  za duzo % papierosow czyli

Gdybyś miał CFS, to:

- urlop nic by Ci nie dał,
- na imprezy nie mógł byś chodzić,
- normalnie pracowac byś nie mógł,
- bawić sie nie bys był w stanie,

Fakt, wotaminki, by Ci również "g." dały.

żel DIFFERIN- NA TRĄDZIK
soczewki
Piekielny bol gardla
WZW+B