Co mozna trzymac w lodówce.

31. Data: 2015-03-04 18:53:30

Temat: Re: Co mozna trzymac w lodówce.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Mar 2015 17:53:40 +0100, animka napisał(a):

> Teraz te pomidory jakieś dziwne, twarde. Obiera się je jak jabłka,

To są pomidory niedojrzałe, potraktowane (kiedyś ethrelem) jakimś
specjalnym paskudztewm, aby sie tylko wybarwiły w jedną noc przed dostawą -
pod konkretne zamówienie danej sieci hipermarketów.
--

XL
pewni siebie.

32. Data: 2015-03-04 23:25:27

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-04 18:46, Ikselka pisze:

> Nie trzeba myć przed przechowywaniem, bo się szybciej zepsuje tylko.

Nie chcę zarazków wkładać do lodówki. Wszyscy przecież w sklepie rękami
macają.

--
animka

33. Data: 2015-03-04 23:31:18

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-04 18:53, Ikselka pisze:

> To są pomidory niedojrzałe, potraktowane (kiedyś ethrelem) jakimś
> specjalnym paskudztewm, aby sie tylko wybarwiły w jedną noc przed dostawą -
> pod konkretne zamówienie danej sieci hipermarketów.

Teraz już chyba nigdzie normalnych pomidorów się nie kupi. Rolnicy w
Polsce mają szmal, traktory z dotacji to im się nie chce sadzić. Są
między nimi też tacy co w telewizji wielkimi kałdunami się popisują.

--
animka

34. Data: 2015-03-05 12:07:50

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakis czas wytrzymałam i potrzymałam kawę w szafce w kuchni. Stała się
> niedobra, ostrzejsza i nieświeża, przestała mi smakować.

stolca w słoiku

35. Data: 2015-03-05 18:16:50

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-04 10:01, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Spróbuj nie w niej.
> I wybierz, co lepsze :)

Generalnie masz rację, ale w sezonie nie przejem jednorazowo kilku
kilogramów tego dobra, a obok lodówki leżąc kapcieją.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

36. Data: 2015-03-05 20:16:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Mar 2015 23:25:27 +0100, animka napisał(a):

> Nie chcę zarazków wkładać do lodówki. Wszyscy przecież w sklepie rękami
> macają.

I tak wkładasz - co, butelkę z keczupem oraz puszkę z kocią karmą też
myjesz?

--

XL
pewni siebie.

37. Data: 2015-03-05 20:31:11

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> I tak wkładasz - co, butelkę z keczupem oraz puszkę z kocią karmą też
> myjesz?

Przed włożeniem do lodówki wszystko sterylizuje w autoklawie aby tych
"wstrętnych zarazków" nie było.

Ciekawe ile różnych rodzajów alergii wyhodowała tą metodą u siebie lub u
swoich dzieci.

38. Data: 2015-03-06 08:36:34

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup

> [...]

Polsce mają szmal, traktory z dotacji to im się nie chce sadzić. Są
między nimi też tacy co w telewizji wielkimi kałdunami się popisują.
*****************************
To z głodu (patrz na fotki głodnych Murzyniątek) albo żywienia się samymi
ziemniakami (na dotacji UE) i mlekiem z kwot mlecznych!
pozdr
Stefan

39. Data: 2015-03-06 12:00:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> *****************************
> To z głodu (patrz na fotki głodnych Murzyniątek) albo żywienia się
> samymi ziemniakami (na dotacji UE) i mlekiem z kwot mlecznych!

Najczęściej po prostu z głupoty. Albo zaczadzeniem jakimś ideolo, co na
jedno wychodzi. Bo nie sądzę, żeby akurat z braku pamięci. Zastanawiam
się kim trzeba być, żeby bredzić o tym, jak to kiedyś były pomidory, nie
to co dzisiaj. Sierotą z bidula, co nie ma ojca, matki, żeby zapytać?

Za PRL poważne rolnictwo było do wyższych celów. Pomidorami mogil się
zajmować najwyżej tak zwani badylarze. Ale też nie cały rok -- na początu
marca była to już wyłącznie domena poetów powodowanych tęsknotą dojmującą.

Pomidory szklarniowe, paskudne, z zielonymi nasionami w środku, dostępne
były przez jakieś pół roku. W zimniejszej porze w szklarniach możliwa była
już tylko uprawa goździków do wręczania. Te nadające się do jedzenia miały
koeficjent sezonowości na poziomie dzisiejszych szparagów -- późne lato,
wczesna jesień. Ale też przeważnie nie szło się po nie do sklepu WSS Społem.

Jak się komuś nie podoba dostępność tanich pomidorów przez okrągły rok,
to może nie kupować. Te "normalne" można kupić w sezonie, nawet mniej
więcej w tych samych miejscach, co kiedyś. Wcale nie ma ich mniej, nie
są też gorsze od niegdysiejszych. Tylko różnica jakości między nimi,
a tymi "nienormalnymi" się zmniejszyła.

Jarek

PS
Zainteresowanym przypominam o sezonie na dzikie szparagi.

--
To cóż że jeść ja będę zupy i tomaty
Gdy pomnę wciąż wasz świeży miąższ...

40. Data: 2015-03-06 14:21:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Mar 2015 08:36:34 +0100, Stefan napisał(a):

> Teraz już chyba nigdzie normalnych pomidorów się nie kupi.

No nie kupi się i to od lat, dlatego sami klienci już nie wiedzą, jak
wygląda, pachnie i smakuje prawdziwy pomidor.
A warto, zeby przypomnieli sobie różnicę.
Z żalem stwierdzam, że i winogrona dziś to jakieś nieporozumienie - twarde
jak ziemniaki, gruba skóra, miąższ zupełnie nieprzezroczysty, drewno
szypułki wchodzi aż do wewnątrz owocu. A tak je uwielbiałam kiedyś...
Wyglądały jak wielkie krople wina, z delikatną skórką, przejrzyste i
delikatne, pod byle naciskiem pękały na języku, rozlewając wspaniały sok.
Teraz gryzę i gryzę tę skórę, a ona cała - a miąższ jest jak korek. Ble.
Sszkoda pieniędzy aby kupować.
--

XL
pewni siebie.