Robimy FLAKI !!

1. Data: 2015-02-28 22:21:18

Temat: Robimy FLAKI !!
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zgodnie z obietnicą podaję przepisa po mojemu. W 5 minut niestety nie da się tego
zrobić. Najsamprzód bieremy się za flaki. Albo kupujemy zupełnie nieobrobione, albo
te tzw. 'zbelanszowane', czyli już obgotowane. W pierwszej wersji zabawy i smrodu w
chałupie jest co nie miara. Ale efekt będzie lepszy. OK, wybieramy wersję domową...

1) Nacieramy solą żołądki (flaki) wołowe i dajemy w chłodne miejsce na 24h.
2) Następnie kroimy w paski o szerokości ok. 1 cm, długość dowolna. I gotujemy..
Smród jak jasna cholera, ale tym się nie przejmujemy. Od czasu do czasu
zmieniamy wodę , pindolenie z tym zaś cały dzień. Przy wymianie wody, koniecznie trza
dowalać NaCl.
3) OK, flaczyska obgotowane? Ano trza sprawdzić w/g gustu. Wziąść kawałek i
skosztować nie pod kątem smaku, ale pod kątem konsystencji. Jeżeli nadal zbyt
twardawy, to gotujemy dalej jakieś 4-5 godzin. To już musi wystarczyć !!
4) Hehehe !!! Śmierdzi w kuchni, co nie?! Nie ma się czym przejmować.
5) A teraz robimy zwykły rosół z kurczyny. Porcja rosołowa, marchewa, pietrucha,
pociaprana pora. Seler też tam może wiechać i Gorąco polecam !! byle jak pociaprany
korzeń imbiru.
6) Sruuu !! Flaki lądują w rosole i dalej się pitraszą razem ok. 1h.
7) No i teraz trza to na koniec 'stuningować'. 1-2 torebki papryki mielonej. Sugeruję
słodką, jak kto woli na ostro, to se da samodzielnie na talerzu.
8) KONIECZNIE!!! Majeranek suszony !!! I 2-3 puchy tych takich małych przecierów
pomidorowych.

9) Zasmażka do tego.. Normalka, margaryna+mąka i sruuu..

10) Roboty od cholery niestety.. Nie mniej jednak Baaardzo polecam !!

2. Data: 2015-03-01 18:43:37

Temat: Re: Robimy FLAKI !!
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-28 o 22:21, s...@g...com pisze:

> [...]
korzeń imbiru.
> 6) Sruuu !! Flaki lądują w rosole i dalej się pitraszą razem ok. 1h.

Flaki na rosole drobiowym, to profanacja.
Flaki powinny być gotowane na bulionie wołowym i ta wołowina potem musi
wylądować w zupie w kawałkach.

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2015-03-01 23:18:53

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.02.2015 o 22:21, s...@g...com pisze:
> 9) Zasmażka do tego.. Normalka, margaryna+mąka i sruuu..
Zasmażka na margarynie - fuuuj :/

--
Pozdrówki
Anai

4. Data: 2015-03-02 12:00:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 Mar 2015 23:18:53 +0100, Anai napisał(a):

> Zasmażka na margarynie - fuuuj :/

Dziewczyno, weź nie cytuj tego pana, bo mi się słabo robi od tego jego
"ciepania" na margarynie...
--

XL
pewni siebie.

5. Data: 2015-03-02 19:16:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Mar 2015 12:00:18 +0100, Ikselka napisał(a):

> Dziewczyno, weź nie cytuj tego pana, bo mi się słabo robi od tego jego
> "ciepania" na margarynie...

...i od tego jego wszechobecnego "sruuuu" - może po margarynie mu łatwiej,
ale to nie miejsce na odgłosy wydalnicze.
--

XL
pewni siebie.

6. Data: 2015-03-02 20:03:33

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-02 o 19:16, Ikselka pisze:

> ...i od tego jego wszechobecnego "sruuuu" - może po margarynie mu łatwiej,
> ale to nie miejsce na odgłosy wydalnicze.

Oj chyba bardzo na miejscu :-) przy flakach.
Do flaków skutecznie zniechęciła mnie taka
konstatacja, że w tym była... kupa.
No i już po flakach. A dobre były.

7. Data: 2015-03-02 20:13:20

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-01 o 18:43, wolim pisze:

> Flaki na rosole drobiowym, to profanacja.
> Flaki powinny być gotowane na bulionie wołowym i ta wołowina potem musi
> wylądować w zupie w kawałkach.

No i gałki muszkatołowej brakuje.

Pozdrawiam,
MW

8. Data: 2015-03-02 20:19:08

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-02 o 20:03, cef pisze:

> Oj chyba bardzo na miejscu :-) przy flakach.
> Do flaków skutecznie zniechęciła mnie taka
> konstatacja, że w tym była... kupa.
> No i już po flakach. A dobre były.

przeciez flaki sie z zoladkow robi...
jaka kupa ???

9. Data: 2015-03-02 20:22:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Mar 2015 20:03:33 +0100, cef napisał(a):

> Oj chyba bardzo na miejscu :-) przy flakach.
> Do flaków skutecznie zniechęciła mnie taka
> konstatacja, że w tym była... kupa.
> No i już po flakach. A dobre były.

Ano cóż, pewnie się zdziwisz, ale w TYM kupy NIE BYŁO. No ale to wiem tutaj
jak widać tylko ja, wszak prawda, jestem tutaj wszechwiedząca, bo nie
wszyscy chodzili w szkole na biologię... Więc żeby i teraz czasu na próżno
nie tracili, aplikuję metodą copy-paste z pierwszej lepszej strony, co
następuje:

"Krowy należą do roslinożerców przeżuwających.

Żołądek przeżuwaczy tworzą cztery komory: żwacz, czepiec, księgi i
trawieniec. Ma on olbrzymią pojemność
( krowy ok. 150 l).
Pokarm przeżuwaczy jest bogaty w celulozę, która jest niestrawna dla
ssaków. W trawieniu celulozy pomagają przeżuwaczom bakterie
i pierwotniaki, bytujące w żwaczu - pierwszej i największej komorze
żołądka. Ze strawionej celulozy mikroorganizmy budują związki organiczne
swoich ciał. Zawartość żwacza wraca do pyska, gdzie jest jeszcze raz
przeżuwana, a następnie połknięta dostaje się do kolejnych komór żołądka.
Księgi to bezgruczołowa komora żołądka, której błona śluzowa jest silnie
pofałdowana. Księgi pełnią rolę filtru pokarmowego.
Trawienie enzymatyczne pokarmu odbywa się dopiero w ostatniej komorze
żołądka - trawieńcu - w którego ścianie znajdują się gruczoły trawienne."

http://krowa505.w.interia.pl/historia_krowy.html

Czyli co - kuda z żołądka do... kupy 3333-3]

--

XL
pewni siebie.

10. Data: 2015-03-02 20:25:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Mar 2015 20:19:08 +0100, Marsjasz napisał(a):

> przeciez flaki sie z zoladkow robi...
> jaka kupa ???

No kupa - z biologii :-D
--

XL
pewni siebie.

Sól nie jest szkodliwa?
Flaki
Skąd Ona ma tyle czasu ?
Formowanie chleba w bochenki ciekawą metodą
Koszyki do wyrastania chleba