Co podaliscie na Wigilie?

41. Data: 2005-12-27 12:13:12

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
news:dor9d8$seg$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik ewa napisał:
>
> Wolisz, jak się wygłupiają? ;)
> --
> pa, Basiabjk

A uważasz, że kpienie z czyjegoś potknięcia językowego jest w porządku?
"Wymądrzanie się" to i tak tylko eufemizm.

42. Data: 2005-12-27 12:50:57

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewa napisał:

> A uważasz, że kpienie z czyjegoś potknięcia językowego jest w
> porządku? "Wymądrzanie się" to i tak tylko eufemizm.

Są pewne wyjątkowo irytujące, a pospolite błędy, czy maniery językowe
i "golonko" do nich należy. Jak i ten pomarańcz, winogron oraz ta pora.

Wykpiwanie ich może zmieni obyczaje w narodzie? ;)
--
pa, BBjk
www.republika.pl/bajarka

43. Data: 2005-12-27 12:59:56

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i "golonko" do nich należy. Jak i ten pomarańcz, winogron oraz ta pora.
>
> Wykpiwanie ich może zmieni obyczaje w narodzie? ;)

Osobiscie watpie
te "bledy" (bo bledami sa... przyznaje, jednak znam i widzialem tu o wiele
wieksze bledy ktore nie zostaly ani wykpione ani wytkniete uzyszkodnikom tej
grupy) sa tak mocno "zakorzenione: w Polskim jezyku ze raczej predzej zmieni
sie pisownie hehehe
a powaznie mowiac w 1-wszy dzien swiat wlasnie dyskutowalem z rodzina na
temat podobnych bledow (pomarancz, winogrono, perfum itd.)

44. Data: 2005-12-27 13:04:04

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

JMD napisał(a):
> U mnie w domu sie jadalo barszcz z uszkami, rybe po grecku, karpia i kluski
> z makiem. Karpia nie lubie wiec nie przygotowalam, a z kolei moj maz nie
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.
>
> Jola

lby prawdziwkow suszone wymoczone opanierowane i smazone...
pycha...
Marsjasz

45. Data: 2005-12-27 13:14:01

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misiek napisał:

> Osobiscie watpie

Może po przeczytaniu choć jednej osobie język się zaplącze, jak będzie
chciala powiedzieć "golonko". Kiedy słyszę "golonko", od razu ciśnie mi
się na usta "strzyżonko".

> [...]
> grupy) sa tak mocno "zakorzenione: w Polskim jezyku ze raczej predzej zmieni

No penie, ze bywają gorsze, ale na takie właśnie chyba sporo ludzi ma tu
alergię. No i na zdrobnionka.

> a powaznie mowiac w 1-wszy dzien swiat wlasnie dyskutowalem z rodzina na
> temat podobnych bledow (pomarancz, winogrono, perfum itd.)

I jakie wnioski?
Ten 'perfum' jest tak okropny, że juz tylko komiczny :)
--
pa, BBjk
www.republika.pl/bajarka

46. Data: 2005-12-27 13:32:20

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się na usta "strzyżonko".

> No penie, ze bywają gorsze, ale na takie właśnie chyba sporo ludzi ma tu

Coz ja osobiscie czasem tez uzywam zdrobnien i tego sie nie wstydze
a wrecz uwazam ze jest to calkiem... mile i slodkie czasem

> I jakie wnioski?
> Ten 'perfum' jest tak okropny, że juz tylko komiczny :)
> --

Wnioski sa takie ze jest to (niestety) dosc mocno zakorzenione w "narodzie"
heh
Przykladem jestem tu ja sam
Wszak juz zwracano mi uwage ze pisze sie Ta golonka a nie to golonko
Jednak popelnilem po raz kolejny ten sam blad
ssssooooorki... (celowo zdrobnione hehehe)

Pozdrawiam
Misiek

47. Data: 2005-12-27 13:39:17

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

<C...@c...com> vous écriviez :

> Foie gras (watrobka) kacza + gesia, z confitura z cebuli z rozmarynem
> i z colombo, posypane gruba sola
co to "i z colombo" ???
i jak sie robi konfiture z cebuli...
cebulka zawsze pasuje do watrobki...
nawet smazonej...
jestem ciekaw tej konfitury...
moze zrobie to na nowy rok...
w kazdym razie poprosze o przepis...
pozdrawiam
Marsjasz

48. Data: 2005-12-27 13:43:35

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Jak co roku wigilię spędzałam u babci, gdzie na stole znalazły się:
- barszcz czysty z uszkami (mięsnymi)
- panga smażona w panierce (pyszna! - polecam)
- pierogi z kapustą i grzybami
- kutia
- kompot z suszu (dokładnie z suszonych własnoręcznie przez babcię jabłek i
gruszek)
- sałatka warzywna z majonezem
- makowiec i sernik oraz pierniczki

Nie jedliśmy dużo. Ale było bardzo dobre :))

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

49. Data: 2005-12-27 13:49:25

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

om napisał(a):

> zupa rybna (czysta, rosół) z pulpetami (z tołpygi, która stanowiła część

a skad tolpyga ????
namiar jakis prosze...
Marsjasz

50. Data: 2005-12-27 13:55:32

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
>lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
>wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

a co bedzie, jak zaprosicie kogos, kto nie lubi barszczu z uszkami i ma
alergie na rybe po grecku? :)))))

u nas podano:
barszcz z uszkami,
karp smazony,
pstrag smazony,
sledz korzenny w oleju,
karp w galarecie,
pierogi z kapusta,
kluski z makiem,
kompot z suszu

--

pzdr
marta

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt