Co podaliscie na Wigilie?

31. Data: 2005-12-27 10:34:11

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezus, Maria, Józefie Święty!!! Jakżeście to wszystko zjedli? Toż chyba
macie żołądki słoniowe!!!
U mnie był tylko:
śledź w oleju na 2 sposoby
zupa grzybowa z prawdziwków własnego zbioru i suszu z łazankami
pierogi z kapusta i grzybami (grzyby te od zupy)
makowiec
A i tak z ledwością to zjedliśmy.
Pozdrawiam - Agnieszka

32. Data: 2005-12-27 10:40:49

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jezus, Maria, Józefie Święty!!! Jakżeście to wszystko zjedli? Toż chyba
> macie żołądki słoniowe!!!

Dotąd jemy (z wielka przyjemnością).

33. Data: 2005-12-27 10:43:37

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> barszcz z uszkami
> kiełbaski w sosie piernikowym
> filet wieprzowy w musztardzie
> sałatka buraczano-chrzanowa
> chleb z czosnkiem i serem zapiekany
> makówki
> pieczone jabłka z rodzynkami
>
> Waldek

... kielbaski w sosie piernikowym
... filet wieprzowy w musztardzie

to tez raczej nie postne dana jak na "tradycyjna" Wigilie

Nie no ok... wiem ze mozna nawet i golonko jest w Wigilie ale jakos jestem
za bardziej tradycyjnymi daniami

U mnie byly:
zupa grzybowa
barszcz z uszkami (uszka z grzybami)
Karp smazony
sledzie w oleju
sledzie w smietanie
kapusta z grochem
kapusta z grzybami
pierogi z kapusta i grzybami
pierogi z kasza gryczana i grzybami
pierogi ruskie
pierogi ze szpinakiem i bryndza
kompot z suszu owocowego

34. Data: 2005-12-27 10:45:11

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> [...]

I jeszcze"
kutia
Kutia z makaronem
piernik
"piegusek"
"plesniak"

chyba wszystko...

35. Data: 2005-12-27 11:11:22

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> ... kielbaski w sosie piernikowym
> ... filet wieprzowy w musztardzie
>
> to tez raczej nie postne dana jak na "tradycyjna" Wigilie

tradycyjne, przynajmniej u nas

> Nie no ok... wiem ze mozna nawet i golonko jest w Wigilie ale jakos jestem
> za bardziej tradycyjnymi daniami

no nie golonko. Czegoś takiego nie ma. Ale golonkę bym zjadł, czemu nie.

Waldek

36. Data: 2005-12-27 11:14:40

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Dec 2005 11:34:11 +0100, Waćpanna lub waćpan batory, w
wiadomości <news:dor5c3$1jv$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> zupa grzybowa z prawdziwków własnego zbioru i suszu z łazankami
> pierogi z kapusta i grzybami (grzyby te od zupy)

Może w małych ilościach, dla tradycji jest to szykowane?
A może ktoś jak ja ma 6 osób na wigilii, z czego trzy to wszystkożerne
potwory o żołądkach większych niż ludzkie pojęcie? :>
Moi bracia zjedli we dwójkę 60 pierogów... tak na jedno machnięcie.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

37. Data: 2005-12-27 11:35:15

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
> no nie golonko. Czegoś takiego nie ma. Ale golonkę bym zjadł, czemu nie.

Wymądrzasz się!

38. Data: 2005-12-27 11:38:28

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tradycyjne, przynajmniej u nas

To znaczy dokladniej gdzie??
Bo jak dla mnie (moze sie nie znam ale...) mieso na Wigilie to niezbyt
postna potrawa

> no nie golonko. Czegoś takiego nie ma. Ale golonkę bym zjadł, czemu nie.

Hmm slyszalem ze wolno juz mieso jesc :)
Nawet golonko :) (co nie znaczy ze to postne jedzenie jest)

(przypomina mi sie tu kultowy film p.t. Miś i pokazane dwie Wigilie hie hie
hie )

39. Data: 2005-12-27 11:43:39

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewa napisał:

> Wymądrzasz się!

Wolisz, jak się wygłupiają? ;)
--
pa, Basiabjk
www.republika.pl/bajarka

40. Data: 2005-12-27 11:49:31

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JMD napisał(a):
> [...]
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Tradycyjnie:
- barszcz z uszkami
- ryba (w tym roku dwie - karp i łosoś)
- pierogi (ruskie i z kapustą)
- kapusta wigilijna (czyli kapusta z grzybami i fasolką)
- kompot z suszu

Jako nowości:
- makaron z farszem grzybowym
- "muszle deserowe", czyli makaron - duże muszle nadziewany w środku
serem czekoladowym i bakaliami - może być na ciepło lub zimno.

--
Pozdrówki,
Aneczka

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt