Re: Co tak naprawdę chcemy znaleźć?

1. Data: 2007-07-28 08:37:37

Temat: Re: Co tak naprawdę chcemy znaleźć?
Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
"vanelord" <v...@p...onet.pl>
news:f8e78c$8oi$1@news.onet.pl...

> [...]
> książki w liczbie, która dziś przez jednostkę jest nie do prześledzenia.
> Tworzymy teorie, hipotezy, szukamy, tworzymy, szukamy, tworzymy
> szukamy... dlaczego?
> Po to aby w codziennie zabijać siebie, umierać z głodu, szkalować,
> wywyższać? Bo nieśmiertelni, wszechwiedzący i wszechmocni nigdy nie
> będziemy. Z prochu powstałeś i w proch się obrócisz.
>
> Pozdrawiam
>
> --
> To mówiłem ja Michał, Michael, Michele, Miguel, Mikaeel - mały,
> bezsilny, chodzący po świecie człowieczek.

Rozterki "młodego" Michała. ;-)
martwa natura /> materia ożywiona /> człowiek
"Może jesteśmy nieuleczalnie, genetycznie chorzy." /Michał/
oczywiście, że TAK
Czarek (CBnet) pisywał o tym wielokrotnie na pl.sci.psychologia, używając
określenia "chora małpa".
My ludzie zamieszkujący planetę Ziemia
wszyscy razem i każdy z osobna
jesteśmy genetycznie chorymi zwierzętami
a choroba
ma nazwę GŁUPOTA. :o)
Ta choroba wpisana jest w nasze geny.
Głupota jest chorobą wynikającą z pośpiechu, stąd mądrości narodów
w porzekadłach i przysłowiach:
"śpiesz się powoli", "co nagle to po diable", "lepiej dwa razy pomyśleć,
niż raz spieprzyć", "mądry Polak po szkodzie" itp.
"Czy złotym środkiem nie jest miłość...? "
Miłość to także choroba skutkująca dokładnie takim samym matołstwem
jak symptomy (przejawy) jej siostry - głupoty. Z miłości ludzie robią takie
głupoty, że się "w pale nie mieszczą", ale różnica jest taka, że głupota
jest wrodzona a miłość nabyta. Ta choroba o nazwie miłość jest więc
regresem - cofnięciem się zarażonej jednostki w otchłań instynktów,
popędów i żądz, z wyłączeniem kontrolera swoich działań jakim jest UMYSŁ.
Miłość & głupota = bezmyślność
Tak. :-)
Na szczęście miłość jest chorobą uleczalną, a więc stan zaślepienia
i działań spontanicznych, instynktownych, nieprzemyśłanych - przemija
co pozwala jednostce "przejrzeć na oczy". :-)
. . .
Z głupotą sprawa nie jest taka prosta. Organ nieużywany zanika.
Głupcy od urodzenia, którzy nie wykształcili w sobie umysłu posługują się
wyłącznie rozumem (inteligencja) a świat umysłu (intelekt) jest dla nich
niedostępny. To kalectwo psychiczne o podłożu zarówno środowiskowym
związanym z edukacją i wychowaniem jak i z innymi indywidualnymi
predyspozycjami osobniczymi, w których dominuje emocjonalność i lenistwo.
Zwierzątka emocjonalne (w tym homonidzi) nie myślą, tylko rozumują swoimi
zwierzęcymi rozumkami (wyrachowanie, kalkulacja). Hominidzi natomiast
są intelektualistami - a więc oprócz rozumu (inteligencji) mają także intelekt
(zdolność do przewidywania i wyciągania wniosków, zdolność do ekspresji).
~~~~~~
Emocje zaburzają myślenie a myślenie jest zakłóceniem stanu świadomości.
~~~~~~
"Co tak naprawdę chcemy znaleźć?"
Ano najlepiej to widać chyba w tekście piosenki słynnego barda
współczesnego znanego pod imieniem Robakks:
Chcę znaleźć tutaj święty spokój
i SIEBIE patrzącego z boku.
Empatię co mi rękę poda
i przyjaźń, kiedy przyjdzie bieda.
. . .
"Bo nieśmiertelni, wszechwiedzący i wszechmocni nigdy nie będziemy."

Och! Po co zakładać NIGDY?
Moim zdaniem ludzkość osiągnie kiedyś taki poziom wiedzy i mocy,
wystarczający do nieśmiertelności, umożliwiający "wskrzeszanie umarłych";
wszak duchowość istoty nie może umrzeć, bowiem nigdy nie żyła.
Żywe jest ciało - duch jest ponad. Cieszy się, gdy ciało się cieszy
i cierpi, gdy ciału jest źle. :-)
"W zdrowym ciele - zdrowy duch".
To przesłanie ponadczasowe narodowego wieszcza Polaków - Adama
Mickiewicza.
Edward Robak*
Uwaga: kopia na pl-sci-matematyka
~>°<~

2. Data: 2007-07-28 09:02:17

Od: "UFObrat * .'*" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2007 10:37:37 +0200, ksRobak napisał(a):

> Miłość & głupota = bezmyślność
> Tak. :-)

Brat, a sama głupota nie wystarczy, co ? :o/

> Edward Robak*

hej.brat !

<oo>___ ~* * - `@'-
( _ ) . _ ) ...............................................
dr Ewa

3. Data: 2007-07-28 15:02:55

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pierworodny syndrom i przejściowe zaostrzenie symptomów?
znów coś kombinujecie po staremu...
nie dałoby się jakoś konstruktywniej?

4. Data: 2007-07-28 16:08:27

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <f...@g...pl>
> "ksRobak" <r...@g...pl>

> pierworodny syndrom i przejściowe zaostrzenie symptomów?
> znów coś kombinujecie po staremu...
> nie dałoby się jakoś konstruktywniej?

Zdecydowanie, nieustająco i niezmiennie
twierdziłem, twierdzę i będę twierdził, że ...
że?
że dopóki nie stworzy się (sic!) fundamentów (gruntu)
to wszelkie budowle będą wyłącznie
domkami z kart
zamkami z piasku
słowami pisanymi palcem po wodzie.
. . .
Dotychczas udało się znaleźć jeden fundament o nazwie JESTEM.
Nie udało się jak na razie ustalić: GDZIE JESTEM?
Nie udało się także ustalić granicy pomiędzy
JESTEM - fizycznie, a
ISTNIEJĘ - psychicznie.

5. Data: 2007-07-28 16:51:17

Od: realista <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako ludzie nadal dążymy do reprodukcji nasze instynkty są nadal
aktywne
i często biorą górę nad "rozumem"

wedlug mnie instynkt do reprodukcji jest przyjemny i pozyteczny to
jest najprzyjemniejsza rzecz jaka moze byc w zyciu - sex :)
niech ktos mi powie ze jest cos przyjemniejszego

6. Data: 2007-07-28 17:15:52

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2007 18:08:27 +0200, ksRobak napisze

> [...]
> Nie udało się jak na razie ustalić: GDZIE JESTEM? Nie udało się
> także ustalić granicy pomiędzy JESTEM - fizycznie, a ISTNIEJĘ

to i dobrze, fundamentalizmów było już dość...
a mosty próbowaliście?

7. Data: 2007-07-28 17:22:30

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"realista" <a...@w...pl>
ps.com...

> wedlug mnie instynkt do reprodukcji jest przyjemny i pozyteczny to
> jest najprzyjemniejsza rzecz jaka moze byc w zyciu - sex :)
> niech ktos mi powie ze jest cos przyjemniejszego

Chodzi Panu o sex oglądany (psychiczny) czy działany (fizyczny)?

8. Data: 2007-07-28 17:30:18

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <f...@g...pl>
> Dnia Sat, 28 Jul 2007 18:08:27 +0200, ksRobak napisze

> to i dobrze, fundamentalizmów było już dość...
> a mosty próbowaliście?

A po co? :o)

9. Data: 2007-07-28 18:13:52

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

realista napisał(a):
> [...]
> jest najprzyjemniejsza rzecz jaka moze byc w zyciu - sex :)
> niech ktos mi powie ze jest cos przyjemniejszego

Seks bez myśli o reprodukcji ;-P

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

10. Data: 2007-07-28 18:14:00

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak napisał(a):
> "realista" <a...@w...pl>
ps.com...

> Chodzi Panu o sex oglądany (psychiczny) czy działany (fizyczny)?
> [...]

Najlepszym rozwiązaniem tego dylematu jest lustro w sypialni - najlepiej
na całej ścianie. Na suficie nie polecam, bo czasem lubi spaść na głowę...

--

XL wiosenna :-)

"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

Liga pisze do Jarka
PSYCHOLOGIA KUCHENNA
Dla Bluzgacza - przed godziną W
3 dol