Re: Co z zimowaniem bananowców?

From: "calvi" <c...@b...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Co z zimowaniem bananowców?
Date: 20 Oct 2004 14:36:12 +0200

czytelnik napisał:
> na wielu stronach metoda wykopywania była polecana, przy czym wykopane
> rośliny powinny być przetrzymane w temperaturze 4, 5 stopni i praktycznie bez
> wody, chociaz musza przyznać, że na forums.gardenweb.com ktoś opisywał, że mu
> po zimie te banany jednak nie wyrosły.

Otóż to, cały cyrk z tymi bananowcami wziął się z informacji o możliwości
takiego czy innego ich przezimowania - no ale skoro jak właśnie piszesz
co raz to ktoś pisze, że mu się nie udało, szukam najpewniejszej metody.
Ja im więcej doniesień czytam tym mniej mam optymizmu co do metody polegającej
na obcięciu liści i przezimowaniu w gruncie - za dużo jest negatywnych wyników.

> calvi czy to ensete sadzone w ogródku tak ci wyrosło (ile dokładnie ?), czy
> jakaś inna odmiana.

Nie aż tak dużo, liście około metra długości, do tego około 20cm nibypnia,
pisałem, że to razem z donicą i stołkiem - zabezpieczają je przed szynszylą,
która biega po tym pomieszczeniu. Za rok może być już za duża...

> U mnie musa sikkimensis w doniczkach mają po 20 cm
> (wykiełkowały latem)wiosna pójda dopiero do gruntu
Opisz proszę dokładnie, jak Ci się to udało.

> jamoże w przyszłym roku spróbuje też posłac do gruntu yucca rostrata i yucca
> thomsoniana wyhodowane z nasionek, chyba, że będa jeszcze za malutkie

O, to, to...?
Skąd wziąłeś nasiona?

Pozdrawiam calvi