Co ze świnki?

11. Data: 2006-11-21 09:07:12

Temat: Re: Co ze świnki?
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "komarek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ejufb2$71f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> odpowiadam nie wszystkim tylko jednej osobie, i nikt inny nie ma nic
> przeciw
> temu tylko Ty.
> Jeżeli Tobie nie odpowiadają "reguły" to możesz zrezygnować z czytania
> grupy.
> mk

widze ze jestes poczatkujacym uzytkownikiem komputera i na dodatek
zbuntowanym,
nie znasz podstawowych zasad panujacych w internecie
widac ciezko bedzie ci sie przystosowac, moze jednak poczytasz cos na temat
netykiety
to ci dobrze zrobi :)

Jedrek

12. Data: 2006-11-21 09:12:53

Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przeciw
> temu tylko Ty.
> Jeżeli Tobie nie odpowiadają "reguły" to możesz zrezygnować z czytania

to Tobie nie odpowiadają reguły, jak chcesz odpowiedzieć tylko jednej osobie
to wyślij maila na priv.

13. Data: 2006-11-21 09:18:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"syla" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> przeciw
>
> to Tobie nie odpowiadają reguły, jak chcesz odpowiedzieć tylko jednej

Nieprawda. Lista jest dla wszystkich, jest tylko kilkoro "ucycieli" i
"ucycielek", którzy nic na temat kulinariów nie piszą, lecz szumią jak
fermentujące GWno.

14. Data: 2006-11-21 09:20:58

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

komarek napisał(a):
> [...]
> temu tylko Ty.
> Jeżeli Tobie nie odpowiadają "reguły" to możesz zrezygnować z czytania

cyt.:
Kodeks światowy czyli Znajomość życia we wszelkich stosunkach z ludźmi
Alquié Rieupeyroux Louise

§ 1.
KONIECZNOŚĆ OBEZNANIA SIĘ ZE ZWYCZAJAMI ŚWIATA.

Nikt nie zaprzeczy, że obejście z ludźmi rozmaite bywa, stosownie do
stanowiska, wieku i płci, tych i owych osób. Inaczej zachować się należy
z wielką panią, a choćby tylko z damą światową, inaczej ze służącą;
młody człowiek też inaczej zachować się powinien, a inaczej starzec.
Łatwy ztąd wniosek, że co u jednych może się nazywać najwyższą
grzecznością i uprzejmością, jako też najdoskonalszą znajomością
zwyczajów światowych, to samo u drugich, byłoby wprost szorstkością.
Niepospolici pisarze utrzymywali, że uprzejmość płynie z serca,i dla
tego niepotrzebuje żadnych reguł ani przepisów, że elegancya,
dystynkcya, wykwintne manjery, są wrodzone ludziom tak zwanego "dobrego
towarzystwa", że więc darów tych, które się odziedzicza ze krwią, lub
nabywa według innych przez intuicyą, -- drogą wskazówek posiąść nie można.
Zapewne, że pewien wrodzony takt, delikatność i zdrowy rozsądek,
zastępuje u wielu zaznajomienie się ze zwyczajami światowemi, -- bo
naprzykład delikatność, każe być uprzejmym dla każdego, na jakiembądź
znajduje się stanowisku, a zdrowy rozsądek nakazuje szanować zasługę w
każdej sferze społecznej, lecz ponieważ ogół ludzi nie składa się z
natur wyjątkowych, obdarzonych którąbądź z powyższych zalet, a cóż
dopiero wszystkiemi trzema naraz, zatem lepiej jest poddać się pewnym
regułom. Wreszcie i najwyższa delikatność serca, niekoniecznie wiedzieć
może, jaki kiedy złożyć trzeba naprzykład wizytę kondolacyjną.

pozdr. Jerzy

15. Data: 2006-11-21 09:35:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message

Czy bez kodeksu porozumieć się nie można?
Kodeksy stosowane były w stosunkach oficjalnych pomiędzy grupami ludzi.
Normowały sytuacje, dzięki czemu oszczędzały czas, który byłby tracony na
każdorazowe uzgadnianie reguł.
Do kontaktu między ludźmi na poziomie podstawowym nie sa potrzebne
kodeksy, wystarczy parę zasad:
1) Nie nalezy naruszać strefy intymnosci innej osoby bez istotnego powodu.
2) Nie atakuje się osoby zamiast poglądów, chyba, ze dyskusja dotyczy osób
(tych spo za kręgu dyskutujących) osoby w kręgu podlegają zasadzie nr 1.
3) Grupa dyskusyjna to wirtualna tablica, na której zawiesza się swoje
wiadomości, nie niszczy się wiadomosci innych, ani w żaden inny sposób nie
dezawuuje ich treści, o ile nie są rozważane różne aspekty tematu wiadomości
w swoim zamkniętym kole, o ile autor nie przystąpi sam do dyskusji.

Tych zasad jest dużo, ale im dalej w las - tym więcej drzew. Potrzebna
jest życzliwość dla innych ludzi, nawet gdy piszą bzdury. W radio czy
telewizji jest pstryczek - elektryczek, tutaj wystarczy nie czytać...
Talmudyzm nie jest ani filozofią ani algorytmem do obrabiania grup
dyskusyjnych, co proponuję wziąć pod uwagę wszystkim, którzy uważają się za
wybrańców.

16. Data: 2006-11-21 10:45:22

Od: "komarek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie znasz podstawowych zasad panujacych w internecie
> widac ciezko bedzie ci sie przystosowac, moze jednak poczytasz cos na

nie jestem początkującym użytkownikiem i w przeciwieństwie do Ciebie już
kilka lat śledzę tę grupę.
Fakt, jestem zbuntowany. Buntuję się przeciwko ludzkiej głupocie.
Pójdźmy na kompromis. Ja poczytam o netykiecie a Ty o ABC dobrego
wychowania. Też ci dobrze zrobi.

maruś

17. Data: 2006-11-21 10:46:55

Od: "komarek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "syla" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przeciw
>
> to Tobie nie odpowiadają reguły, jak chcesz odpowiedzieć tylko jednej

a ja się nie wpier... między flaszkę a zakąskę.
pozdro

18. Data: 2006-11-21 10:49:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"komarek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "syla" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a ja się nie wpier... między flaszkę a zakąskę.
> pozdro

Popieram.

19. Data: 2006-11-21 10:55:45

Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "komarek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "syla" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a ja się nie wpier... między flaszkę a zakąskę.
> pozdro

to jest grupa dyskusyjna, więc i ja mam prawo wtrącić swoje pięć groszy.
Zresztą sam wcześniej sugerowałeś, że wszystkim innym pasuje Twój styl, a
tylko Andrzejowi nie. Więc ja piszę, że i mnie to również nie pasuje

20. Data: 2006-11-21 11:01:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"komarek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

Dokładnie, zamiast zająć się garami magiel kuchenny magluje ciebie...
Nie przejmuj się...

K U P A Z...
Co z sera topionego ?
Wino wlasnej produkcji