Co zrobić żeby nie pryskał???

1. Data: 2003-03-05 21:44:43

Temat: Co zrobić żeby nie pryskał???
Od: "Izunia" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych Grupowiczów!!!
Proszę poradźcie, co mam zrobić żeby podczas smażenia ryb nie pryskał
olej??? Przeważnie kupuję filety z mintaja. Podczas każdego smażenia, olej
pryska po całej kuchni. Musielibyście widzieć jak wyglądają ściany ;)))
Dzisiaj smażyłam rybki, w końcu się zdenerwowałam i przykryłam patelnię
pokrywką. Było jeszcze gorzej!!! Tak pryskał, że musiałam zdjąć patelnię z
gazu i czekać aż ostygnie, żeby zdjąc pokrywkę i wyjąć rybki. Już mnie krew
zalewa podczas każdego smażenia. Proszę pomóżcie :)))
Pozdrawiam IZA!

1. Data: 2003-03-05 21:57:38

Temat: Re: Co zrobić żeby nie pryskał???
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izunia napisał:
> [...]
> gazu i czekać aż ostygnie, żeby zdjąc pokrywkę i wyjąć rybki. Już mnie krew
> zalewa podczas każdego smażenia. Proszę pomóżcie :)))

Sposob stary jak swiat - sypnij troche soli na patelnie (troche =
szczypte) rozgrzej olej i smaz

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-05 22:20:34

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a masz suchą patelnię? Wystarczy kropla wody na rozgrzany olej i już masz
petardy. Poza tym może temperatura oleju jest trochę za wysoka. U mnie w
zasadzie nie pryska poza patelniE

Dorota
PS Dobre winko nam wyszło...

1. Data: 2003-03-06 06:39:14

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gazu i czekać aż ostygnie, żeby zdjąc pokrywkę i wyjąć rybki. Już mnie krew
> zalewa podczas każdego smażenia. Proszę pomóżcie :)))

Cześć!
Może trochę OT, ale wyobraź sobie - kuchnia i cały dom tydzień po generalnym
remoncie i mnie - smażącą rybę... Tłuszcz pryskał na całą kuchnię, w końcu
zapalił się na patelni! Ja stałam skamieniała ze strachu - mój mąż z pokoju
przyleciał, bo zauważył w kuchni łunę! :)) Cała ściana była czarna! :)))
Nie lubię smażyc ryb, ale o soli nie wiedziałam....
Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2003-03-06 06:58:51

Od: "Izunia" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> Sposob stary jak swiat - sypnij troche soli na patelnie (troche =
> szczypte) rozgrzej olej i smaz
Dzięki serdeczne :))) Muszę się przyznać, że trochę lat spędziłam już przy
garnkach, ale o tym sposobie nie słyszałam ;)))
Pozdrawiam IZA :)))

1. Data: 2003-03-06 12:15:34

Od: "Kropelka" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izunia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
krew
> zalewa podczas każdego smażenia. Proszę pomóżcie :)))

A co sadzicie o Ramie cullinese?? U mnie sprawdza sie bardzo dobrze. Pozatym
moj TZ o wiele bardziej lubi rzeczy na niej usmarzone. I mi tez bardziej
smakuja:-)
Uzywalyscie tego wynalazku?

Kropelka

1. Data: 2003-03-06 12:36:31

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka wrote:

> A co sadzicie o Ramie cullinese??

Spróbowalam. Zapach mnie odrzucil - w zwiazku z tym nie dokonczylam
smazenia i na temat smaku sie nie wypowiem. Po raz drugi stwierdzam, ze
wynalazki margarynowate nie nadaja sie dla mnie. Wbrew reklamie- pryska.
pzdr
agi

1. Data: 2003-03-06 12:38:46

Temat: Odp: Co zrobić żeby nie pryskał???
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kropelka <k...@u...niewinne.serwery.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b47e5j$b4a$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
Pozatym
> moj TZ o wiele bardziej lubi rzeczy na niej usmarzone. I mi tez bardziej

A nie "jedzie" wam sztucznym masłem? Kiedyś z mamą kupiłyśmy na spróbowanie,
jej przypadła do gustu a ja nie mogę znieść tego zapachu, dla mnie sztuczny
do granic! Może jak sie coś wrzuci to to go zabija ? (zapach ma sie
rozumieć)
A może ktoś próbował tych smażyków w sprayu?
Pozdrawiam, Kianit, wciąż soląca patelnię

1. Data: 2003-03-06 12:43:16

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izunia wrote:

> Witam szanownych Grupowiczów!!!
> Proszę poradźcie, co mam zrobić żeby podczas smażenia ryb nie pryskał
> olej??? Przeważnie kupuję filety z mintaja. Podczas każdego smażenia, olej
> pryska po całej kuchni.

Pytanie zasadnicze- jak bardzo zmrozone kladziesz na patelnie? Zasada
jest prosta: im wiecej wody tym bardziej pryska. SZczegolnie podczas
dosc ostrego ognia.
pzdr
agi

1. Data: 2003-03-06 12:46:00

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Pozatym
> moj TZ o wiele bardziej lubi rzeczy na niej usmarzone. I mi tez bardziej

jeszcze nie... a jaka jest wydajnosc tego ustrojstwa, bo to w sumie ze 2
razy drozsze niz olej.

pozdrawiam
Basia

pomysł na tort