Cukier i cholesterol

1. Data: 2004-11-23 15:59:19

Temat: Cukier i cholesterol
Od: "Rafal" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Lat 26 cukier 59 cholesterol 179 - czy takie wyniki sa dobre czy zle ??
Dodam ze mam nadwage i slyszalem ze niski cukier to nic dobrego - dalczego i
co to moze oznaczac ??
Pozdrawiam,Rafal

2. Data: 2004-11-23 22:24:13

Temat: Re: Cukier i cholesterol
Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> Dodam ze mam nadwage i slyszalem ze niski cukier to nic dobrego - dalczego

wyniki sa bardzo dobre. cukru wcale nie masz za niskiego. moze normy
ksiazkowe podaja troche wyzszy cukier preferowany ale twoj tez jest ok. nie
martw sie

3. Data: 2004-11-23 22:37:00

Od: "Rafal" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyniki sa bardzo dobre. cukru wcale nie masz za niskiego. moze normy
> ksiazkowe podaja troche wyzszy cukier preferowany ale twoj tez jest ok.
nie
> martw sie
Dzieki - pozdrawiam

4. Data: 2004-11-25 02:39:03

Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to cukier z rana na czczo to na granicy normy ( a w zasadzie jednak
odrobine za niski). W innym przypadku, szczegolnie jesli po jedzeniu -
zdecydowanie za niski dla osoby zdrowej

hmmmm.....

Pozdrawiam

Aksak

5. Data: 2004-11-28 22:35:29

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> wyniki sa bardzo dobre. cukru wcale nie masz za niskiego. moze normy
> ksiazkowe podaja troche wyzszy cukier preferowany ale twoj tez jest ok.
> nie
> martw sie

Obawiam się, że bzdury piszesz - poza pomiarem na czczo (a i tu można być
zaniepokojonym niskością wskazań) nie można podanego poziomu uznać za
prawidłowy. Prawidłowy zaczyna się od 80. Od 3 lat stale monitoruję swoje
poziomy i swoje samopoczucie z tym związane. Cukier w okolicach 50 jest
balansowaniem na granicy utraty świadomości. Oczywiście potrafię sobie
wyobrazić osobę która traci przytomność "dopiero" przy 40 czy 30 - każdy
organizm funkcjonuje troszkę inaczej, ale wydaje mi się, że trzeba badanie
powtórzyć. W przypadku ponownie tak niskiego wyniku należy skonsultować się
z lekarzem diabetologiem lub naprawdę dobrym (!!!) lekarzem rodzinnym.

Pozdrawiam
Sławek

6. Data: 2004-11-28 23:11:56

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slav <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
się
> z lekarzem diabetologiem lub naprawdę dobrym (!!!) lekarzem rodzinnym.

w wieku lat 26 taki cukier jest prawidlowy. to ze ty sie czujesz zle przy
50 nie znaczy czy bys sie przy 59 czul tak samo. 9 U to bardzo duzo. poza
tym jezeli pacjent z 59 cukru czuje sie dobrze to nie ma powodow do obaw...
a co do prawidlowosci po 80 nie wiem skad taka norma chyba ci sie pomylilo z
wiekiem przy ktorym cukier jest zwykle wyzszy niz u 26-latka.

7. Data: 2004-11-29 17:57:12

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a co do prawidlowosci po 80 nie wiem skad taka norma chyba ci sie pomylilo
> wiekiem przy ktorym cukier jest zwykle wyzszy niz u 26-latka.

poczytaj:

http://cukrzyca.akcjasos.pl/?a=text&id=18

i nie mów mi, że mylę wiek ze wskazaniami glukometru.
Normalny poziom cukru waha się od 80 - 120mg% i wskazanie 59 jest wskazaniem
zdecydowanie nieprawidłowym bez względu na wiek pacjenta. W przypadku spadku
wskazań poniżej 60mg% mówimy o ewidentnym niedocukrzeniu. Jeśli jest to stan
powtarzający się wymaga konsultacji z lekarzem. Generalnie warto zapoznać
się z objawami i elementami ochrony przed cukrzycą. Powolutku staje sie ona
chorobą cywilizacyjną (aktualnie w Polsce jest wykrytych ok. 2mln przypadków
a szacuje się, że drugie tyle chorych ma ją nie zdiagnozowaną. Cukrzyca
oprócz bardzo poważnych powikłań (m.inn. niewydolność krążenia, ślepota,
amputacje, śmierć) ma jedną dość niespotykaną cechę: głównym lekarzem jest
...sam pacjent. Jeśli on się nie będzie sam leczył to ... nie ma szans na
zdrowie. Leczenie (choroba na razie jest nieuleczalna) polega na
samokontroli i prowadzeniu cukrzycy w stanie tzw. wyrównanym. Polega to na
utrzymywaniu poziomu cukru we krwi na poziomie jak najbardziej zbliżonym do
prawidłowych. Dlatego warto o tym mówić, pisać (również na tej grupie).
Pozdrawiam serdecznie.
Sławek

8. Data: 2004-11-29 18:04:13

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slav" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
spadku
> wskazań poniżej 60mg% mówimy o ewidentnym niedocukrzeniu. Jeśli jest to

przekopiowalam:

niedocukrzenie = hipoglikemia

O niedocukrzeniu mówimy wtedy, gdy stężenie glukozy we krwi spadnie poniżej
60 mg%.

Stany niedocukrzenia:
O stanie niedocukrzenia, czyli hipoglikemii mówi się wtedy, gdy jest zbyt
mało glukozy we krwi. Jeżeli steżenie glukozy we krwi spada poniżej 50 mg%,
mózg jest niedożywiony (jak pamiętamy, glukoza jest podstawowym źrodlem
energii dla każdej komórki - szczególnie dla komorki mózgowej), co powoduje
zaburzenia w jego pracy, mogące doprowadzić do utraty przytomności, a czasem
do drgawek. Organizm człowieka broni się przed wystąpieniem hipoglikemii
(niedocukrzenia). Zwykle występują objawy sygnalizujące ten stan. Każdy
chory trochę inaczej odczuwa niedocukrzenie. Warto nauczyć się rozpoznawać
wczesne objawy hipoglikemii aby w pore podjąć odpowiednie środki zaradcze

Może warto dokładniej czytac?

Aga - cukrzyk

9. Data: 2004-11-30 17:01:21

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wczesne objawy hipoglikemii aby w pore podjąć odpowiednie środki zaradcze

A gdzie wykazałem się brakiem tej umiejętności ??
Wskazana jest tu wartość graniczna określana jako hipoglikemia - 60mg%.
Opisano również, że spadek poziomu cukru poniżej 50mg% może powodować
zaburzenia w pracy mózgu, do utraty przytomności włącznie. Jeżeli wskazanie
o które pytał Rafał jest poniżej 60mg% (a jest bo 59<60 ;-)) ) to nie można
powiedzieć, że wskazanie to jest prawidłowe a takiej udzielił odpowiedzi
ukasz. Jeżeli takie wskazania występują u Rafała często należy skonsultować
to z lekarzem diabetologiem. W przeciwnym wypadku ryzykuje, że po większym
wysiłku fizycznym połączonym z "zapomnieniem" o śniadaniu może dojść do
utraty przytomności. Może to być przykre (zwłaszcza np. podczas prowadzenia
samochodu). Nie twierdzę, że tak będzie - może Rafał ma inną wydolność
organizmu, ale ryzyko istnieje. Stąd sugestia konsultacji lekarskiej. Norma
poziomu cukru jest podana na każdym wyniku badań z laboratorium - cytat
właśnie z takich wyników. Pozdrawiam Cię Słodka Dziewczyno ;-))))

Sławek - też cukrzyk ;-P

10. Data: 2004-12-01 16:37:54

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slav <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

nie wiem czy zauwazyles ze pisza o hipoglikemii w cukrzycy, a nie o
poziomie cukru na czczo. to raz. poza tym za niski cukier rano (sam w sobie)
nie jest typowym objawem cukrzycy. poza tym znaczna czesc spoleczenstwa
musiala by sie na hipoglikemie leczyc tylko dlatego ze na czczo ma mniej niz
twoje ceremonialne i uswiecane 80.

> [...]
do
> prawidłowych. Dlatego warto o tym mówić, pisać (również na tej grupie).

Czerniak na siatkowce
Ginkofar - czy warto?
Real picture of celebs Christina Aguilera
Nerki a wywar z obierek
Rak wątroby