Curry z ciecierzycy i ziemniakow - latwe

1. Data: 2001-10-07 22:18:22

Temat: Curry z ciecierzycy i ziemniakow - latwe
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Curry z ciecierzycy i ziemniakow

Moza byc przygotowane ( i wtedy smakuje najlepiej ) dzien wczesniej.
Moze byc podawane z ryzem lub chapati (hinduski chleb )

przygotowanie: 20-30 min
225 g nasion ciecierzycy lub puszka ~440 g (w wodzie lub solance)
3 duze ziemniaki
4 lyzki oleju do smazenia
1 lyzeczka gorczycy (mustard seeds)
1 lyzeczka kminu (cumin)
1/4 lyzeczki asafoetida powder ( nie musi byc)
1 duza cebula obrana i pokrojona w plasterki
3 zabki czosnku
2,5 cm korzenia imbiru
1,5 lyzeczki soli
1 lyzeczka (lub mniej) sproszkowanego chili
3 lyzki mielonej kolendry
2 lyzeczki tumeriku
2 lyzeczki cukru
1 lyzka nasion/ziaren(?) sezamu ( nie musi byc)
400 g puszka pomidorow w sosie wlasnym lub tylez swiezych pokrojonych
1 lyzka soku z cytryny (lub wiecej do smaku)

1. Zamoczyc ciecierzyce na noc. Ugotowac.
Ja zazwyczaj uzywam puszki.
2. Ugotowac ziemniaki (mozna w mundurkach i po ostudzeniu obrac), pokroic w 2,5
cm kostke.
3. W woku/duzym rondlu rozgrzac olej, dodac gorczyce i kmin, po 30 sekundach
gdy zaczna
wyskakiwac dodac asafoetida i po kilku sekundach cebule. Zamieszac smazyc
pod przykryciem
3 min albo az sie lekko zprzybrazowi. Mieszac c ochwile.
4. Zmielic/zetrzec czosnek i imbir ( nie trzzeba imbiru obierac ze skorki).
Do dac te wa skladniki do garnka, miesza.
Po 30 sekundach dodac sol, chili, kolendre, tumerik, cukier i ziarno
sezamowe.
Smazyc mieszjac przez nastepna minute po czym dodac pomidory.
5. Zagotowac i na wolnym ogniu niech pyrka przez nastepnych 5 minut
Dodac nastepnie pkrojone ziemniaki, ugotowana ciecierzyce wraz 300 ml wody.
Dodac sok z cytryny.
Gotowac przez nastepnych 5 min.
6. Przez dluzsze gotowanie mozna to curry zagescic do dowolnej konsystencji.

Zycze powodzenia

iza

1. Data: 2001-10-08 06:40:44

Temat: Re: Curry z ciecierzycy i ziemniakow - latwe
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>1 lyzeczka gorczycy (mustard seeds)
>1 lyzeczka kminu (cumin)
>1/4 lyzeczki asafoetida powder ( nie musi byc)

a ta asaofetida to kto? jakas nieszczesna nazwa troszke...

Krysya (jeden z wariantow wymowy mojego imienia tu)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-12 00:14:21

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

swietny przepis ale jak cebula to po co afasoityda ?
afasoityde uzywa sie zamast cebuli -))

1. Data: 2001-10-12 00:20:13

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in >
> a ta asaofetida to kto? jakas nieszczesna nazwa troszke...

to przyprawa z Indii ,zywica ,.po angielsku asafoetida.Uzywa sie zamiast
cebuli i daje tez slony smak wiec ostroznie z sola bo mozna przesolic-))
Hindusi mowia na to inaczej ale nie wiem jak to sie pisze ...
arielka

1. Data: 2001-10-14 22:55:50

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> swietny przepis ale jak cebula to po co afasoityda ?
> afasoityde uzywa sie zamast cebuli -))

nie wiem, ale uzywam, bo lubie jej zapach

iza

1. Data: 2001-10-15 10:14:31

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> sekundach
> smazyc

Maz zrobil w sobote,tylko troche uproscil przepis, bo zamiast wszystkiego po
kolei wsypal ciecierzysce zamiast gorczycy i czekal, az mu zacznie
wyskakiwac :)))), no i uzyl gotowej przyprwy, ale i tak wyszlo bardzo dobre.

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-10-15 12:10:15

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolei wsypal ciecierzysce zamiast gorczycy i czekal, az mu zacznie
> wyskakiwac :)))), no i uzyl gotowej przyprwy, ale i tak wyszlo bardzo dobre.

ciesze sie, ze smakowalo

moge podac wiecej przepisow na wegetarianskie lub miesne/rybne curry :-)

co masz na mysli mowiac - "uzyl gotowej przyprawy", tzn, ktore skladniki
zastapials gotowa przyprawa (curry jak sie domyslam)

iza

1. Data: 2001-10-15 17:03:02

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@y...com wrote:
> moge podac wiecej przepisow na wegetarianskie lub miesne/rybne curry :-)

o, ja bym o wegetarianskie prosila :)
oboje b.lubimy wiec zyskasz 2 wdzieczne ci duszyczki :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-15 17:23:09

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> co masz na mysli mowiac - "uzyl gotowej przyprawy", tzn, ktore skladniki
> zastapials gotowa przyprawa (curry jak sie domyslam)

To nie ja gotowalam, wiec nie wiem, co oprocz przyprawy wrzucil, ale na
pewno dodal czosnek, imbir, ziarno sezamu, cukier. Inne zgadzaly sie ze
skladem przyprawy, wiec pewnie juz ich nie szukal w szafce, tylko poszedl na
latwizne. Bo mam w szafce wszystkie potrzebne przyprawy oprocz kuminu i tej
a.....

Pozdrawiam - Ula

Uwaga, maka z robakami w Geancie.
nowości w galerii