Cytryny na ostro?

1. Data: 2017-02-16 22:57:11

Temat: Cytryny na ostro?
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno, dawno temu, dostałem słoiczek (ok. ćwierćlitrowy) ostrej pasty,
którą dzisiaj kojarzę jako coś w rodzaju cytryny na ostro. Nikt z
rodziny tego nie chciał, więc miałem całość wyłącznie do swojej
dyspozycji. Kilka lat (chyba) używałem do kanapek. :) Jak widać, było
dość ostre, skoro wystarczyło na tak długo. No i teraz szukam
informacji, co to takiego mogło być. Macie jakieś przypuszczenia? Proszę
o wpisy z sugestiami: gdzie i czego szukać.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

2. Data: 2017-02-16 23:28:42

Temat: Re: Cytryny na ostro?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm dawno temu dostał słoiczek (ok. ćwierćlitrowy) ostrej pasty:

> [...]
> informacji, co to takiego mogło być. Macie jakieś przypuszczenia?
> Proszę o wpisy z sugestiami: gdzie i czego szukać.

Sugeruję ćatni, czatni lub jak kto woli chutney w cytrynowym wydaniu.
W Wielkiej Brytanii łatwy do dostania, gdzieś bliżej trochę trudniej,
ale też. W Polsce już dużo trudniej. Ale można zrobić samemu, przepis
guglając pod "lemon chutney".

--
Jarek

3. Data: 2017-02-17 01:11:04

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W Wielkiej Brytanii łatwy do dostania, gdzieś bliżej trochę trudniej,
> ale też. W Polsce już dużo trudniej. Ale można zrobić samemu, przepis

Wielkie dzięki za naprowadzenie, to faktycznie było przywiezione z W.
Brytanii.
Gugiel wyrzucił mi z taką nazwą również coś takiego:
http://sklep.kuchnieswiata.com.pl/product-pol-437-LE
MON-PICKLE-Pikantne-pikle-cytrynowe-210g-INDIE.html
Czy to również może być to, o czym napisałeś? Chyba spróbuję kupić.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

4. Data: 2017-02-17 09:11:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm pisze:

> Wielkie dzięki za naprowadzenie, to faktycznie było przywiezione
> z W. Brytanii.

O Brytanii napisałem rzecz jasna jako o metropolii kolonialnej.
Bo o tym, że sam chutney indyjski, to się każdy sam od razu
przekonał zapuszczając gugla. Z tymi słoikami jest tak, jak
z curry w proszku, o którym dopiero co była mowa. W Indiach
obie te rzeczy przygorowuje się na bieżąco, na świeżo, wedle
potrzeb. Za to chutney w słoiku i curry w proszku wynaleźli
Brytyjczycy, tak jak mleko pełnotłuste wynalazł Jara Cimrman.

> [...]
MON-PICKLE-Pikantne-pikle-cytrynowe-210g-INDIE.html
> Czy to również może być to, o czym napisałeś? Chyba spróbuję kupić.

Nie do końca to samo. Ale w tym samym sklepie sprzedają również
czatni, choć akurat cytrynowego nie mają:

http://sklep.kuchnieswiata.com.pl/search.php?text=ch
utney

Metodą bacy, który w sytuacji niedoboru poradził sobie zawiązując
but dżdżownicą, można nabyć słoik pikli cytrynowych oraz słoik
hutney z mango, a potem aproksymować pożądany smak w wyobraźni.

Jarek

--
Es ist Zimmt -- to jest cynamon. Do czego potrzebuje się cynamon? Do zupe,
do legumine potrzebuje się cynamon. Co to jest cynamon? Jest taki kora

5. Data: 2017-02-17 09:34:02

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-02-16 22:57, obywatel Akarm uprzejmie donosi:
> [...]
> informacji, co to takiego mogło być. Macie jakieś przypuszczenia? Proszę
> o wpisy z sugestiami: gdzie i czego szukać.

Co prawda nie z cytryny a z limonki, ale bywają w Lidlu w ramach
tygodnia brytyjskiego (najprawdopodobniej).
Nawet niezłe, choć żeby jakieś szczególnie ostre, to nie jadą po bandzie.

6. Data: 2017-02-17 15:15:18

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.02.2017 um 09:34 schrieb Qrczak:
> [...]
> tygodnia brytyjskiego (najprawdopodobniej).
> Nawet niezłe, choć żeby jakieś szczególnie ostre, to nie jadą po bandzie.
W lidlu widziałem tylko lemon curd, to trochę zupełnie coś innego ;-).

Waldek

7. Data: 2017-02-19 15:52:23

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W Wielkiej Brytanii łatwy do dostania, gdzieś bliżej trochę trudniej,
> ale też. W Polsce już dużo trudniej. Ale można zrobić samemu, przepis

Jak masz w okolicy jakiś niezamknięty jeszcze Marks&Spencer, to tam
bywały takie rzeczy.

- -
Nika

8. Data: 2017-02-24 20:40:13

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-02-17 15:15, obywatel Waldemar uprzejmie donosi:

> W lidlu widziałem tylko lemon curd, to trochę zupełnie coś innego ;-).

https://www.pataks.co.uk/products/chutneys-and-pickl
es/lime-pickle
Słoik też przesłać (bo ostał się był pusty)?

9. Data: 2017-02-25 12:09:54

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-02-24 o 20:40, Qrczak pisze:

> [...]

Dzięki, dotąd nie zwracałem uwagi na tydzień brytyjski.

> https://www.pataks.co.uk/products/chutneys-and-pickl
es/lime-pickle
> Słoik też przesłać (bo ostał się był pusty)?

Jeden obraz wart tysiąca słów.
Żonie pokazałem to zdjęcie, żeby wiedziała o co mi chodzi.
I od razu usłyszałem trochę... ;)

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

10. Data: 2017-02-25 12:45:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm pisze:

> Dzięki, dotąd nie zwracałem uwagi na tydzień brytyjski.

Błąd. Może zaskoczyć. Nikt nie nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji.

Jarek

--
https://youtu.be/qKhit2nsoq4

wieprzowina z Aldi
Czubryca zielona
Pojemniki do mikrofali?
Smażenie w mikrofali
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_50