Re: Cytryny na ostro?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Cytryny na ostro?
Date: Fri, 17 Feb 2017 09:11:08 +0100

Akarm pisze:

> Wielkie dzięki za naprowadzenie, to faktycznie było przywiezione
> z W. Brytanii.

O Brytanii napisałem rzecz jasna jako o metropolii kolonialnej.
Bo o tym, że sam chutney indyjski, to się każdy sam od razu
przekonał zapuszczając gugla. Z tymi słoikami jest tak, jak
z curry w proszku, o którym dopiero co była mowa. W Indiach
obie te rzeczy przygorowuje się na bieżąco, na świeżo, wedle
potrzeb. Za to chutney w słoiku i curry w proszku wynaleźli
Brytyjczycy, tak jak mleko pełnotłuste wynalazł Jara Cimrman.

> Gugiel wyrzucił mi z taką nazwą również coś takiego:
> http://sklep.kuchnieswiata.com.pl/product-pol-437-LE
MON-PICKLE-Pikantne-pikle-cytrynowe-210g-INDIE.html
> Czy to również może być to, o czym napisałeś? Chyba spróbuję kupić.

Nie do końca to samo. Ale w tym samym sklepie sprzedają również
czatni, choć akurat cytrynowego nie mają:

http://sklep.kuchnieswiata.com.pl/search.php?text=ch
utney

Metodą bacy, który w sytuacji niedoboru poradził sobie zawiązując
but dżdżownicą, można nabyć słoik pikli cytrynowych oraz słoik
hutney z mango, a potem aproksymować pożądany smak w wyobraźni.

Jarek

--
Es ist Zimmt -- to jest cynamon. Do czego potrzebuje się cynamon? Do zupe,
do legumine potrzebuje się cynamon. Co to jest cynamon? Jest taki kora