Czajnik z miedzi a zdrowie

1. Data: 2009-08-20 03:34:13

Temat: Czajnik z miedzi a zdrowie
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem ostatnio piekny, stary, iranski czajnik z miedzi z zamiarem uzywania
go do gotowania wody na kawe czy cherbate.
Prawdopodobnie przez wiele lat byl nie uzywany i w srodku pokryty jest
osadami o roznym kolorze, ktore nie rozpuszczaja sie w wodzie.
Czy spozywanie wody gotowanej w takim czajniku nie zagraza zdrowiu.
Czy jest sens wytrawiania czyms tego czajnika od srodka czy to raczej
pogorszy sprawe.

--
Tomasz

2. Data: 2009-08-20 03:56:36

Temat: Re: Czajnik z miedzi a zdrowie
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz pisze:
> [...]
> Czy spozywanie wody gotowanej w takim czajniku nie zagraza zdrowiu.
> Czy jest sens wytrawiania czyms tego czajnika od srodka czy to raczej

Miedz czysci sie najlepiej nasyconym kwasem szczawiowym który można dostać w każdym
sklepie
chemicznym (używają go chyba pszczelarze) czyści nawet bardzo zaśniedziałą miedź, bez
potrzeby
gotowania itp. Jeśli w miescie niemasz sklepu chemicznego to mozna kupic w sieci np.
tutaj
http://sklep.bartnik.pl/kwas-szczawiowy-p-89.html

Zazwyczaj jest on w postaci proszku lub kryształków, wystarczy rozpuścic w ciepłej
wodzie - około 2
łyżki na szklanke (na opakowaniu powinno pisać dokładnie jaką ilośc rozpuścic w
wodzie aby powstał
roztwór nasycony) i poprostu wlać do czajnika, następnie poruszać nim aby roztwór
dotarł do
wszystkich miejsc, odczekać pare minut i poprostu wypłukać, czasami czynność trzeba
powtórzyć

A co do szkodliwości tlenków miedzi to ja osobiscie bym nieryzykował, z tym ze nalezy
pamietac -
predzej czy pozniej czajnik znowu zaśniedzieje, bo miedz jest metalem który łatwo
reaguje z tlenem
zawartym w powietrzu czy wodzie

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

3. Data: 2009-08-20 04:00:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> [...]
tym ze nalezy pamietac -
> predzej czy pozniej czajnik znowu zaśniedzieje, bo miedz jest metalem

I ta śniedź podobnie jak wiele innych związków miedziowych jest mocno choć
wolno trująca.
Wystrzegać się kwaśnej wody... Postaw na półce - na ozdobę.

4. Data: 2009-08-20 04:14:33

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h6igs7$98l$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
"Tomasz" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
> Czy spozywanie wody gotowanej w takim czajniku nie zagraza zdrowiu.
> Czy jest sens wytrawiania czyms tego czajnika od srodka czy to raczej

Wszystkie naczynia miedziane powinny być od wewnątrz fachowo pobielone,
czyli pokryte cieniutką warstwą cyny.

Władysław

5. Data: 2009-08-20 08:19:46

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał

> Wszystkie naczynia miedziane powinny być od wewnątrz fachowo pobielone,
> czyli pokryte cieniutką warstwą cyny.

No wlasnie, wszedzie slysze o tym pobielaniu, czy zwiazki cyny nie sa
trujace.
A z drugiej strony wiekszosc instalacji wodnych we wspolczesnych
mieszkaniach robi sie z miedzi, nie sa one przeciez wewnatrz pobielane.

--
Tomasz

6. Data: 2009-08-20 09:02:20

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> wolno trująca.
> Wystrzegać się kwaśnej wody... Postaw na półce - na ozdobę.

To dziwne co piszesz.. Przecież większość ruskich samowarów jest
wykonana z miedzi albo z mosiądzu..

7. Data: 2009-08-20 09:09:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> To dziwne co piszesz.. Przecież większość ruskich samowarów jest
> wykonana z miedzi albo z mosiądzu..

Ja tam wiem o pobielaniu (cynowaniu) naczyń miedzianych wewnątrz i wręcz
zakazu gotowania np. kapusty kiszonej w miedzianym garze. Możliwe, że przy
czystej wodzie można naczynia miedziane stosować. Przeczytaj o
http://portalwiedzy.onet.pl/54240,,,,grynszpan,haslo
.html

8. Data: 2009-08-20 16:55:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> [...]
> zakazu gotowania np. kapusty kiszonej w miedzianym garze. Możliwe,
> że przy czystej wodzie można naczynia miedziane stosować. Przeczytaj

Mój znajomy szpec od chemii też poradził mi pozbyć się czajnika
elektrycznego, na którego grzałce zrobił się piękny zielonawy nalot.

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2009-08-21 15:14:53

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> A z drugiej strony wiekszosc instalacji wodnych we wspolczesnych
> mieszkaniach robi sie z miedzi, nie sa one przeciez wewnatrz pobielane.

Nieprawda. Większość instalacji wody jest wykonana z tworzywa sztucznego lub
stali.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

10. Data: 2009-08-21 15:50:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:h6mdpm$fo1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Nieprawda. Większość instalacji wody jest wykonana z tworzywa sztucznego
lub
> stali.

W U.K. tylko z miedzi.

Pomidorowo mi.
Obiad z własnego ogródka.
potrawy z falszywa lokalizacja geograficzna w nazwie
Kolacja z własnego ogródka
Czy spotkaliście się z thermomixem ?