Re: Czajnik z miedzi a zdrowie

From: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Czajnik z miedzi a zdrowie
Date: Thu, 20 Aug 2009 05:56:36 +0200

Tomasz pisze:
> Kupilem ostatnio piekny, stary, iranski czajnik z miedzi z zamiarem uzywania
> go do gotowania wody na kawe czy cherbate.
> Prawdopodobnie przez wiele lat byl nie uzywany i w srodku pokryty jest
> osadami o roznym kolorze, ktore nie rozpuszczaja sie w wodzie.
> Czy spozywanie wody gotowanej w takim czajniku nie zagraza zdrowiu.
> Czy jest sens wytrawiania czyms tego czajnika od srodka czy to raczej
> pogorszy sprawe.

Miedz czysci sie najlepiej nasyconym kwasem szczawiowym który można dostać w każdym
sklepie
chemicznym (używają go chyba pszczelarze) czyści nawet bardzo zaśniedziałą miedź, bez
potrzeby
gotowania itp. Jeśli w miescie niemasz sklepu chemicznego to mozna kupic w sieci np.
tutaj
http://sklep.bartnik.pl/kwas-szczawiowy-p-89.html

Zazwyczaj jest on w postaci proszku lub kryształków, wystarczy rozpuścic w ciepłej
wodzie - około 2
łyżki na szklanke (na opakowaniu powinno pisać dokładnie jaką ilośc rozpuścic w
wodzie aby powstał
roztwór nasycony) i poprostu wlać do czajnika, następnie poruszać nim aby roztwór
dotarł do
wszystkich miejsc, odczekać pare minut i poprostu wypłukać, czasami czynność trzeba
powtórzyć

A co do szkodliwości tlenków miedzi to ja osobiscie bym nieryzykował, z tym ze nalezy
pamietac -
predzej czy pozniej czajnik znowu zaśniedzieje, bo miedz jest metalem który łatwo
reaguje z tlenem
zawartym w powietrzu czy wodzie

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl