Czy jest tu jakiś psycholog, który zdiagnozowałby państwo Izrael?

71. Data: 2006-07-24 10:55:40

Temat: Re: Czy jest tu jakiś psycholog, który zdiagnozowałby państwo Izrael?
Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia cbnet napisał(a) w wiadomości
<news:ea195h$3k2$1@achot.icm.edu.pl> takie słowa:

> OK, dotarlem zdaje sie do tych wypocin jakie posluzyly ci za "fundament
> wiedzy" o s-d: publikacja niejakiego AW.
> Niestety, to jakis kompletny duren - wnioskuje z "rewelacji" jakie
> zapodal. ;)
>
> Nie zaszkodziloby gdybys byl bardziej krytyczny Amnesiak w wybieraniu
> "fundamentow wiedzy", jesli cokolwiek chcesz _skutecznie_ negowac. :)
> Powaga. ;D
> Wynalezienie w necie artykulu jakiegos durnia to troche za malo, wybacz.
> ;)

Rozbawiłeś mnie :) Nie wiem kto to jest AW ani co to za publikacja. Nie
czerpię swoich informacji na temat s-d także z onetu. Opieram się wyłącznie
na programach politycznych partii socjaldemokratycznych (dawnych i
obecnych). Mam ich w swojej kolekcji sporo - może podesłać Ci jakiś? ;)

Co do przeobrażeń s-d w XX wieku opieram się z kolei na powszechnie
dostępnych opracowaniach naukowych. W Polsce tematyką s-d zajmowali się
m.in. prof. A. Jamróz i prof. W. Kozub-Ciembroniewicz. Polecam :)

Amnesiak

72. Data: 2006-07-24 11:26:32

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> ... państwo, w którym kilka istotnych obszarów jest wyłączonych spod
> działania wolnego rynku (opieka zdrowotna, edukacja na wszystkich
> poziomach, system emerytalny, ale również - czego już nie zacytowałeś
> - w znacznym stopniu dystrybucja dochodów, vide silna progresja
> podatkowa) nie ma "w 100% rynkowej organizacji gospodarczej".

"Bezplatna" opieka zdrowotna, edukacja oraz system emerytalny,
o ile uzupelnia w tych obszarach mechanizmy rynkowe nie przekresla
zasad wolnego rynu, to jedno.

Drugie: dystrybucja dochodow oraz silna progresja podatkowa nie
sa wyznacznikiem nie-rynkowosci gospodarczej, czego przyklady
znajdziesz w calej niemal europie.

> Gdyby Ci się nie chciało, to przypomnę, że wyraźnie pisałem, że
> współcześni s-d zaakceptowali wolny rynek z istotnymi jego
> ograniczeniami.

W tym pogladzie mylisz sie pdwojnie:
1) nie dotyczy to tylko wspolczesnego s-d,
2) akceptacja zasad wolnego rynku jest integalny programowo dla s-d
od _praktycznie_ zawsze.

Zgadzam sie natomiast ze s-d ewoluuje w ostatnim czasie w kierunku
liberalizmu gospodarczego, ale to inna "para kaloszy".

W nurcie lewicowym obok socjalistow i komunistow, socjaldemokraci
sa dobrze zdefiniowana opcja centro-lewicowa.
Jesli brakuje ci materialow autorow polskich, a byc moze prace w tym
zakresie przeklamuja niejako "programowo" rzeczywistosc, to polecam
publikacje w jezykach obcych.

Notabene odkrycie jakoby s-d od konca XX wieku _zaledwie_ akceptowala
wolny rynek jest godne doprawdy jaskiniowca, zas wierze iz twoje
aspiracje
w tym wzgledzie wykraczaja poza ciemna, ograniczona przestrzen.;)

Nie wiem czy wiesz, na pewno nie, ze takze w pzpr scieraly sie rozne
opcje
lewicowe. Np Gomulka byl socjalista, zas Gierek - socjaldemokrata.
mam nadzieje ze te nformacje nie przerastaja twojej ufnosci do
ulubionych
zrodel informacji, ktorymi wyrastasz na przecietnego ignoranta.
Niestety.

Zwroc uwage na ostre sformulowania w tekscie sprzed dojscia Hitera
do wladzy w Niemczech napisanym przez jakiegos prawdopodobnie
komuniste. Gdybys mial problemy z rozstrzygnieciem o co chodzilo temu
panu w jego ostrych sformulowaniach pod adresem s-d, to pytaj - moze
cos ~wymysle specjalnie dla ciebie. A co. ;DDD

--
Czarek

73. Data: 2006-07-24 11:29:44

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> [...]
> wyłącznie na programach politycznych partii socjaldemokratycznych
> (dawnych i obecnych). Mam ich w swojej kolekcji sporo - może podesłać

Skoro samodzielnie nie potrafisz wyciagnac z takiego materialu wnioskow,
to obawiam sie ze nie bylbym w stanie ci tu ~pomoc. ;))

BTW zgodzisz sie chyba ze obecna scena prawicowa w PL jest "momentami"
bardziej lewicowa od np sld? Co? :)

--
Czarek

74. Data: 2006-07-24 11:32:28

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> Co do przeobrażeń s-d w XX wieku opieram się z kolei na powszechnie
> dostępnych opracowaniach naukowych. W Polsce tematyką s-d zajmowali
> się m.in. prof. A. Jamróz i prof. W. Kozub-Ciembroniewicz. Polecam :)

Szczerze mowiac nie jestem zainteresowany opracowaniami, ktore
najwyrazniej bezkrytycznie powtarza w swych artykulach AW czy chocby
Amnesiak. :)
Dzieki. ;)

--
Czarek

75. Data: 2006-07-24 12:53:55

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia cbnet napisał(a) w wiadomości
<news:ea2ave$9j5$1@achot.icm.edu.pl> takie słowa:

> Amnesiak:
>
> "Bezplatna" opieka zdrowotna, edukacja oraz system emerytalny,
> o ile uzupelnia w tych obszarach mechanizmy rynkowe nie przekresla
> zasad wolnego rynu, to jedno.

Nawet jeśli nie przekreślają (choć akurat w krajach skandynawskich
przekreślają), to je istotnie ograniczają, a o tym pisałem. Wielu liberałów
opowiada się za pełnym urynkowieniem całych tych obszarów i o nich możesz
mówić, że są rzecznikami "w 100% rynkowej organizacji gospodarczej".
Socjaldemokraci temu się przeciwstawiają, więc upieranie się, że oni
również chcą takiej całkowicie_rynkowej gospodarki pokazuje, że nie
potrafisz przyznać się do błędu.

> Drugie: dystrybucja dochodow oraz silna progresja podatkowa nie
> sa wyznacznikiem nie-rynkowosci gospodarczej, czego przyklady
> znajdziesz w calej niemal europie.

Och, nie są zaiste. Państwo nie chce, aby to rynek sam określał przepływ
dochodów i stara się go 'poprawić' poprzez progresję i nie jest to żadnym
wyznacznikiem nie-rynkowości w tym zakresie. Brawo.

> W tym pogladzie mylisz sie pdwojnie:
> 1) nie dotyczy to tylko wspolczesnego s-d,
> 2) akceptacja zasad wolnego rynku jest integalny programowo dla s-d
> od _praktycznie_ zawsze.

Zgoda s-d na wolny rynek zawsze była warunkowa i ograniczona. Z czasem
coraz więcej obszarów wolno-rynkowych było przez s-d aprobowanych. Do dziś
jednak nie ma ani jednej partii socjaldemokratycznej, która by akceptowała
wolny rynek w 100 proc. czy choćby w 90 proc. jak - dajmy na to -
neoliberałowie. Jakim to 'wolnorynkowcem' był np. 'ojciec' s-d E.
Bernstein?

> [...]
> Jesli brakuje ci materialow autorow polskich, a byc moze prace w tym
> zakresie przeklamuja niejako "programowo" rzeczywistosc, to polecam

To może polecisz mi coś? ;) Przy okazji: czy politycy SLD również w tym
zakresie przekłamują rzeczywistość? Jak myślisz, Czarku? :))))

> Nie wiem czy wiesz, na pewno nie, ze takze w pzpr scieraly sie rozne
> opcje
> lewicowe. Np Gomulka byl socjalista, zas Gierek - socjaldemokrata.

Taa... zwłaszcza jego przywiązanie do demokracji było typowe dla
socjaldemokraty.

Nie wiem czy wiesz, na pewno nie, że wśród opcji, które ścierały się w
PZPR, były również takie, które nie miały nic wspólnego ani z komunizmem,
ani socjalizmem czy s-d.

> [...]
> panu w jego ostrych sformulowaniach pod adresem s-d, to pytaj - moze
> cos ~wymysle specjalnie dla ciebie. A co. ;DDD

Dajże spokój. Równie dobrze mógłbym postawić tezę, że w SLD są prawie sami
złodzieje, a na dowód przytoczyć cytat z Jacka Kurskiego. Komuniści
walczyli z socjaldemokratami, a w swojej walce przypisywali tym ostatnim
absurdalne cechy (zdrada idei socjalizmu, działanie na usługach burżuazji
itp.). Równocześnie politycy rzeczywiście pro-burżuazyjni oskarżali
socjaldemokratów o kryptokomunizm, co miało taką samą wartość ~poznawczą
jak Twoje cytaty.

Amnesiak

76. Data: 2006-07-25 22:52:24

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Immon" <n...@m...please> napisał w wiadomości

> A ty co tu porabiasz? ;)

Chyba nic.

> Przestałem szukać jakieś 20 lat temu.

To miło ;-)

> --
> Immon

ett

77. Data: 2006-07-25 23:52:30

Temat: Re: Pomoc dla ludzi w Libanie
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Pomoc finansowa za pośrednictwem Caritasu:
> http://www.caritas.pl/platnosci/
>
> List ambasadora Libanu:
> http://www.lebanon.com.pl/english/enmenu/index2.htm
> (w prawym dolnym rogu "Apel o pomoc")
>
> Niedługo ambasada ma poinformować o sposobie prowadzenia zbiórki darów
> rzeczowych.
>
> Paweł
> --
> "Boże, powiedziałeś nam, że ziemia od Eufratu po Nil jest nasza, dlatego
tu
> przyszliśmy."
> - żydowski osadnik

Więc to nie naród, a tylko jeden "pomylony".?
I co ja mam im te rakiety "wysłać", czy raczej nie?
(mam dwie. na prawą i lewą gicołę)
:-)

Polska od morza do morza?

"17 stycznia br., na poligonie w Drawsku Pomorskim zakończyło się
międzynarodowe ćwiczenie dowódczo - sztabowe pod kryptonimem "Eufrat VI".
Jego celem było sprawdzenie gotowości sztabu i jednostek wchodzących w skład
dowodzonej przez gen. bryg. Edwarda Gruszkę VI zmiany Wielonarodowej Dywizji
Centrum-Południe w Iraku."

"W POPRZEDNICH rozdziałach wspominaliśmy, że Boski sposób postępowania z
Izraelem miał znaczenie obrazowe. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z
głębokości tego zjawiska. Wiadomo niewątpliwie, że apostołowie, szczególnie
Paweł, dając wskazówki dla Kościoła, wielokrotnie wspominają pewne
uderzające cechy figury i pozafigury w epokach żydowskiej i
chrześcijańskiej."

http://www.nil.org.pl/

To rozmycie.
Bezmyślność postaw.
Bez wątpienia (wyjmując chwilowo Cebe) jesteście głupkami.
Z pewnością :-)))

skąd?

znikąd

osąd

ett

78. Data: 2006-07-26 17:53:05

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa<e...@p...onet.pl>

79. Data: 2006-07-26 21:53:46

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spytaj koleżki co ma sześć oczów,
a nie tylko trzy.

ett

80. Data: 2006-07-30 10:38:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> ... upieranie się, że oni [s-d] również chcą takiej
> całkowicie_rynkowej
> gospodarki pokazuje, że nie potrafisz przyznać się do błędu.

Jesli uznajesz to za blad, to nalezy uznac systemy gospodarcze krajow
UE za nie-rynkowa, gdyz jest _obecnie_ bardziej z-socjalizowana
niz w PL.
Np w Niemczech zasilek dla bezrobotnych jest na poziomie tzw "sredniej
krajowej".

> Och, nie są zaiste. Państwo nie chce, aby to rynek sam określał
> przepływ dochodów i stara się go 'poprawić' poprzez progresję i nie
> jest to żadnym wyznacznikiem nie-rynkowości w tym zakresie. Brawo.

Oczywiscie.
Slyszales ze nawet Slowacja chce przejsc na podatek progresywny?
Nie? - to byloby charakterystyczne dla ciebie: niewiedza w polaczeniu
w polaczeniu z mania propagowania jej. ;)

> Zgoda s-d na wolny rynek zawsze była warunkowa i ograniczona.
> ... Do dziś jednak nie ma ani jednej partii socjaldemokratycznej,
> która by akceptowała wolny rynek w 100 proc.

Twierdzenie godne Amnesiaka. :)

> To może polecisz mi coś? ;)

Jakos nie mam przekonania do podejmowania trudu w tym zakresie. :)

> Nie wiem czy wiesz, na pewno nie, że wśród opcji, które ścierały się w
> PZPR, były również takie, które nie miały nic wspólnego ani z
> komunizmem,
> ani socjalizmem czy s-d.

Masz tu na mysli moze Leszka Balcerowicza, naszego czolowego eksperta
obszarow "burzuazyjnej" ekonomii i gospodarki rynkowej, ktora to wiedze
posiadl i wykorzystywal juz w okresie przynaleznosci do pzpr i pracy
w jednym z biur politycznych swej dawnej partii?

> Przy okazji: czy politycy SLD również w tym zakresie przekłamują
> rzeczywistość? Jak myślisz, Czarku? :))))

Politycy SLD sa bardziej prawicowi i bardziej liberalni od prawicy w PL
IMO.
Amnesiaku. :)
Niestety. ;)

> [...]
> pro-burżuazyjni oskarżali socjaldemokratów o kryptokomunizm, co miało
> taką samą wartość ~poznawczą jak Twoje cytaty.

Twoje opinie w zderzeniu z faktami historycznymi mowia same za siebie.
:)
Pozostan zatem w blogostanie swej betonowej ignorancji...
oczywiscie dla s-d. ;D

Dla mnie gospodarka rynkowa to nie kwestia akceptacji, ale element
programowy socjaldemokracji na swiecie.
Od ~zawsze. :)

--
Czarek

terapia behawioralno-poznawcza - poszukuję terapeuty w Trójmieście
Naziści do parlamentu ?? (część II)
Albert Ellis i jego teoria
sens zycia-raz jeszcze
Psychologia Internetu