Czy jest tutaj ktos z Holandii...?

1. Data: 2001-11-08 15:59:06

Temat: Czy jest tutaj ktos z Holandii...?
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytam dlatego, ze mam problem z ciastami. Wiadomo, w kazdym kraju
produkty, niby te same, sa zupelnie inne. I dotyczy to wszystkiego, od
octu, po cukier i make. Dlatego wiekszosc moich "polskich" przepisow w
Holandii mi nie wychodzi. :( Zlazilam ksiegarnie w Tilburgu i Eindhoven,
ale wiekszosc ksiazek o gotowaniu i pieczeniu to pozycje tlumaczone, a
jako takie, wlasciwie niewiele warte.

Szukam jakis fajnych przepisow na ciasta. Ale koniecznie przepisow z
"korzeniami" holenderskimi. Wiem, ze o takie "fajne" to nielatwo, bo
kuchnia holenderska do najciekawszych nie nalezy, ale moze ktos cos
interesujacego ma...

1. Data: 2001-11-08 17:33:50

Temat: Re: Czy jest tutaj ktos z Holandii...?
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Monika, nie ty jedna... Ja juz sobie odpuscilam jakiekolwiek proby, bo
i tak nic nie wychodzi. Moj ostatni sernik na zimno z grupy wyplynal z formy
od spodu i przez noc zalal wszystko w lodowce.
Ale dziwne, ze tylko zelatyna sie oddzielila i plynna odplynela, wiec
wszystko bylo zimne i mokre od sluzu. Tak sie w domu wystraszyli, ze sama
wszystko musialam zjesc. W ogole szkoda gadac.
Ja robie tutejsze gotowce. Brownie z AH jest doskonaly, appeltaart tez
zawsze dobry. Ale pytalas o korzenne i masz szczescie, bo mam przepis na
wlasne pepernoten, akurat na czasie. Na dniach bedziemy robic. Moze byc?

500g zelfrijzend bakmeel
350g bruine basterd suiker
kostka bakboter
5 lyzeczek lub cos wiecej mleka
5 lyzeczek speculaaskruiden

Make i basterdsuiker wsypac do michy. Maslo pokrojone w kosteczki, mleko i
speculaaskruiden do tego. Ugniatac. Piec rozgrzac do 175 st. Wysmarowac
blache. I pepernoten wyrabiac, my robimy wieksze okragle plaskie ciasteczka.
Co ja sie tam w guziczki bede bawic. I do pieca, wazne zeby w srodku
ustawiona blacha byla a nie gdzies na samej gorze. Jak dlugo piec? Nawet nie
wiem, my wyciagamy i sprawdzamy i tak sie nikt juz doczekac nie moze.
Lepsze sa od kupnych. Moze cie rozczarowalam, ale nie jestem zadna
keukenprinces i nic innego korzennego nie znam.
Pozdrawiam
**********
m-gosia
**********

1. Data: 2001-11-08 17:43:37

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com wrote:

> 5 lyzeczek speculaaskruiden

Sklad podobny do polskiej przyprawy (cynamon, galka, imbir, gozdziki,
ziele angielskie, kardamon)? Czy dodali tam jeszcze cos specyficznego?

> Make i basterdsuiker wsypac do michy.

To jest ten ciemnobrazowy cukier do posypywania chleba, tak?

> [...]
> Lepsze sa od kupnych. Moze cie rozczarowalam, ale nie jestem zadna
> keukenprinces i nic innego korzennego nie znam.

Moze byc, z pewnoscia wykorzystam... :) Ale gdybys sie gdzies natknela
na jakas holenderska wersje kruchego ciatsa, to bylabym zobowiazana, bo
naprawde mam dosc eksperymentow.

1. Data: 2001-11-08 19:33:02

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> wrote in message

ziele angielskie, kardamon)? Czy dodali tam jeszcze cos specyficznego?

Nic nie kombinuj tylko kup gotowy. Tak sie nazywa - speculaaskruiden.

> To jest ten ciemnobrazowy cukier do posypywania chleba, tak?

> Moze byc, z pewnoscia wykorzystam... :) Ale gdybys sie gdzies natknela na
jakas holenderska wersje kruchego ciatsa,

A to wedlug mnie jesli nie wrzucisz speculaaskruiden, to beda to kruche
ciasteczka, po prostu....
Pozdr.
***********
m-gosia
***********

1. Data: 2001-11-08 20:56:49

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> a écrit dans le message :
9sefmc$8om$...@n...xs4all.nl...
> Czesc Monika, nie ty jedna... Ja juz sobie odpuscilam jakiekolwiek proby,
bo

ciach

> [...]
> Lepsze sa od kupnych. Moze cie rozczarowalam, ale nie jestem zadna
> keukenprinces i nic innego korzennego nie znam.

Hola !!
Tu jest grupa polskojezyczna !
To po co czas marnuje, zeby na polski moje przepisy tlumaczyc ?!

Mechcia, Magda, Szefowa !! Kto tu porzadku pilnuje ??!!??

Ewcia (wzburzona)

--
Niesz !

1. Data: 2001-11-08 21:06:33

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie z Ewa. Co to za cicho-tajne przekazywanie przepisow!!!!!!! Holandia
wyrabia calkiem dobre przpisy (z mojego pobytu w Amsterdamie mam swietne
wspomnienia: serki, sledzie prosto do gardziolka, sosiki mniam, mniam....) Grupa
holenderska zamiast buuuuuu... powinna sie starac jakos to prztlomaczyc toto na
polskie warunki.
Ania (siotra rownierz wzburzona)

1. Data: 2001-11-08 21:18:08

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Grupa
> holenderska zamiast buuuuuu... powinna sie starac jakos to prztlomaczyc  toto

Maja tez pyszne ciastka, cos w rodzaju piernikow. Jadlam z pudelka, a takie
prawdziwe to powinny byc jeszcze lepsze...

Kalina

1. Data: 2001-11-08 22:11:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>To po co czas marnuje, zeby na polski moje przepisy tlumaczyc ?!
>
>Mechcia, Magda, Szefowa !! Kto tu porzadku pilnuje ??!!??

to tylko nam trzeba Waldka wolac i sprawa rozwiazana, a ze zemsty
mozesz rzucic przepis we Franglais!

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 23:57:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Odmawiam stanowczo. Waldek jest czyms wiecej niz BabelFish. Na !!!

Efffcia !

--
Niesz !
6...@4...com...

1. Data: 2001-11-09 07:27:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Odmawiam stanowczo. Waldek jest czyms wiecej niz BabelFish. Na !!!
>
>Efffcia !

a ja pisze ze jedynie??? Bron Boze
ja to czekam niesmialo na te jego wielojezyczne przeklenstwa, ale
sie kryguje z prsoba...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

Gotowane kurczacze cycuszki - ratunku