Czy juz szkla progresywne?

1. Data: 2005-01-03 08:20:39

Temat: Czy juz szkla progresywne?
Od: "Ola" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Prosilabym o rade, poniewaz po raz pierwszy
bede chyba w wieku 40 lat potrzebowala okulary.
Od urodzenia mam prawidlowe widzenie lewym okiem,
a w prawym oku mam -1,5
wiec ksiazki wciaz czytam bez okularow
z bliskiej odleglosci tym okiem z wada (OP -1,5),
Lewe oko bylo bez wady, wiec jadac samochodem
odruchowo uzywam od zawsze tego oka do dali, ale od kilku miesiecy
nie widze nim z bliska -starowzrocznosc:(.
Problem wystepuje tylko przy pracy przed komputerem,
gdyz oko lewe (0,00) stalo sie nadwzroczne i "wylancza" sie
przy patrzeniu na bliskie przedmioty.
Przy biurku nie uzywam okularow (oko P -1,5), ale
jak patrze na ekran, to musze zakladac okulary, bo
jest on on troche dalej niz blat biurka. Jest to bardzo
irytujace zakladac i zdejmowac wciaz okulary.
Co bedzie dla mnie najlepszym rozwiazaniem?
szkla progresywne? dwuogniskowe?
Patrzec dolem pod okularami na biurko?
Czy moze przyzwyczaic sie, bo jak przysune blizej
ekran, to troche mnie to meczy (czytam jakby wolniej)
ale daje rade okiem prawym (-1,5)
Nie wiem czy nie zagmatwalam troche problemu...
Ola

2. Data: 2005-01-03 10:25:14

Temat: Re: Czy juz szkla progresywne?
Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moze przyzwyczaic sie, bo jak przysune blizej
> ekran, to troche mnie to meczy (czytam jakby wolniej)
> ale daje rade okiem prawym (-1,5)
> Nie wiem czy nie zagmatwalam troche problemu...

ja bym dodal do kazdego szkla +0,75 lub +0,5
na prawe -0.75 lub -1 a na lewe +0,75 lub +0,5

3. Data: 2005-01-03 12:41:29

Od: "Olga Lawrynowicz" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja bym dodal do kazdego szkla +0,75 lub +0,5
> na prawe -0.75 lub -1 a na lewe +0,75 lub +0,5

Czyli narazie wstrzymac sie z progresywnymi?
Jestem laikiem, ale czytalam ze niektorym trudno sie do nich
przyzwyczaic. Ja jak narazie mam problemy tylk przy dluzszej
pracy przy komputerze (ekran nowy plaski)
a spedzam przed nim ok 4 godz dziennie.
Ola

4. Data: 2005-01-03 17:24:45

Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga Lawrynowicz" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przyzwyczaic. Ja jak narazie mam problemy tylk przy dluzszej
> pracy przy komputerze (ekran nowy plaski)

okulary progresywne dosc kiepsko nadaja sie do pracy z kompem. duzo krecenia
szyja i moze sie kark rozbolec. (chyba ze wersja office z niewielka addycja
u gory)
moj okulista mi je odradzal chyba ze jest sie po 50-tce wtedy oplaca sie
zrobic od razu okolo +2D add i nie zmieniac szkiel co pol roku.
a przed LCD nie jestem wstanie wysiedziec dluzej jak godzine. Jezeli musze
na takim czyms cos robic to jest to katorga dla oczu.

5. Data: 2005-01-04 09:08:11

Od: "Olga Lawrynowicz" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a przed LCD nie jestem wstanie wysiedziec dluzej jak godzine. Jezeli musze
> na takim czyms cos robic to jest to katorga dla oczu.

Dziekuje Ci bardzo za wazne dla mnie wskazowki.
Jesli mozna spytac, to jaki jest Twoj sposob
na poprawienie sobie komfortu przed LCD ?
i czy zdaje to egzamin?
Czy tak jak radziles w pierwszym poscie dodac
po + 0,5 lub +0,75 na kazde oko?
Czy mozna wtedy pracowc pare godzin przed ekranem
bez zbytniego zmeczenia ?
Pytania moze niwne, ale ja nigdy nie nosilam
okularow i teraz jestem troche przestraszona.
Ola

6. Data: 2005-01-04 10:36:53

Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli mozna spytac, to jaki jest Twoj sposob
> na poprawienie sobie komfortu przed LCD ?
> i czy zdaje to egzamin?

ustawic maksymalna czestotliwosc karty graficznej jaka akceptuje lcd.
pozatym pobawic sie swieceniem. lcd nigdy nie bedzie takie przyjemne jak
kineskop.
Lampa to lampa podobnie jak wzmacniacz tranzystorowy nigdy nie zagra jak
lampowy. Przyjda czasy ze jeszcze zatesknimy za kineskopem.
swoja droga najlepiej pracuje mi sie z klasycznym kinolem, zaden trynitron
czy nalany szklem z przodu flat.

7. Data: 2005-01-04 13:50:28

Od: Nagash <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doxent wrote:

> ustawic maksymalna czestotliwosc karty graficznej jaka akceptuje lcd.

Bzdura. Kazdy LCD akceptuje 60Hz, inaczej powie "cannot display this
signal". A po DVI chyba w ogole nie ma odswiezania. Poza tym 10000ms/20ms
(srednio tyle maja czasu reakcji LCD) daje raptem 50Hz. A i tak elektronika
LCD robi z tym odswiezaniem duzo rzeczy.

> [...]
> Lampa to lampa podobnie jak wzmacniacz tranzystorowy nigdy nie zagra jak
> lampowy. Przyjda czasy ze jeszcze zatesknimy za kineskopem.

Ciekawe rzeczy prawisz. Mi sie lepiej pracuje z LCD, bo ma rownomierne
swiecenie i wyzsza ostrosc obrazu. I nie dlatego, ze wydalem na niego
ciezkie pieniadze, bo to nie ja placilem.

> swoja droga najlepiej pracuje mi sie z klasycznym kinolem, zaden trynitron
> czy nalany szklem z przodu flat.

?! Mnie osobiscie najlepiej pracowalo sie sie z kineskopami stanowiacymi
wycinek walca.

--
.

8. Data: 2005-01-04 18:12:27

Od: "Olga Lawrynowicz" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lampowy. Przyjda czasy ze jeszcze zatesknimy za kineskopem.
> swoja droga najlepiej pracuje mi sie z klasycznym kinolem, zaden trynitron

No ja sie tak dobrze nie znam by ustawic czestotliwosc,
bo to chyba grzebanie w rejestrach,
ale dziekuje za wskazowke,
Co do typu kineskopu, to pewnie tak jak piszesz
zeby je porownywac, to trzeba je umiec najpierw ustawic.
U mnie na ekranie katodowym wystepowaly
irytujace drgania i dlatego go zmienilam i
teraz jest z tym lepiej.
Ola

"grypą żołądkowa" świństwo zwane :((( dlugie - prosze o opinie
Odp: Teen Pictures
Problem z wlosami
SULPIRYD & MODAFINIL - POMOCY ! ! !
cukrzyca