Czy lekarz może odmówić?

1. Data: 2001-05-16 08:19:04

Temat: Czy lekarz może odmówić?
Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Sprawa trochę medyczna i (tak mi się wydaje) "prawna", więc pozwoliłem
sobie ogłosic to na dwóch listach: pl.soc.prawo i pl.sci.medycyna.
W czym problem? Otóż mniej więcej trzy miesiące temu moja żona uległa
wypadkowi - złamała nogę. Aby uzyskać odszkodowanie pobrałem z PZU
stosowne dokumenty. Będąc wczoraj u chirurga prowadzącego leczenie i
rehabilitację, żona poprosiła go o wypełnienie odpowiednich rubryk w
protokole, na co lekarz odpowiedział, że " Proszę ze mną nie dyskutować,
ja tego nie wypełnię/podpiszę, bo nie mam z nimi podpisanej umowy. Poza
tym ubezpieczalnia zawsze czepia się opinii lekarza prowadzącego i
powołuje swojego specjalistę, a po co ja mam się narażać?". Przyznam, że
reakcja lekarza zaskoczyła mnie. O jakiej umowie on wspominał? Czy mogę
powołać się na jakieś paragrafy, przepisy? Czy mógł odmówić?
Powiedział też, że po zakończeniu leczenia żona otrzyma kartę przebiegu
choroby/rehabilitacji i "to zawsze wystarcza!". Po co więc dokumenty i
papiery z PZU, skoro lekarze tego nie honorują?
Poza tym żona stara się o odszkodowanie z Amplico, które również
przysłało odpowiednie druki - gdy zobaczył je chirurg, to w ogóle się
zjeżył.
Powiedzcie, drodzy grupowicze - tak ma być?
Czy to po prostu: "A to Polska właśnie...".

Adam 'Rolek' Rolbiecki
a...@g...pl
Tylko e-mail i news, niestety...

2. Data: 2001-05-16 09:46:38

Temat: Re: Czy lekarz może odmówić?
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...) Przyznam, że
> [...]
> zjeżył.
> Powiedzcie, drodzy grupowicze - tak ma być?
> Czy to po prostu: "A to Polska właśnie...".

Wypelnianie tego typu dokumentacji nie nalezy do umowy zwiazanej z praca , ani
tez zaplaconej przez Kase Chorych.

Mysle, ze nie byloby wspomnianej odmowy , gdyby lekarz mial zaplacone za ta
czynnosc. Jezeli nie ma placone to odmowa jest w pelni uzasadniona.

Tak jest w USA/Kanadzie. Za wszystko ktos placi, albo pacjent albo towarzystwo
ubezpieczeniowe.

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2001-05-16 10:13:57

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czynnosc. Jezeli nie ma placone to odmowa jest w pelni uzasadniona.
>
> Tak jest w USA/Kanadzie. Za wszystko ktos placi, albo pacjent albo

W Polsce rowniez, PZU jest fima komercyjna zarabiajaca na ubezpieczonych.
Dlaczego ktos mial by swiadczyc dla tej fimy uslugi za darmo. Poza tym inne
firmy ubezpieczeniowe w swoich drukach przewiduja miesce na wpis lekarza -
pobrano oplate ... zl. Po zlozeniu drukow do ubezpieczyciela chory otrzymuje
zwrot tej sumy. PZU probuje zaoszczedzic na tym czyli zwiekszyc kosztem
lekarzy swoje zyski.

Pozdrawiam Dr Teo

4. Data: 2001-05-16 18:55:01

Od: "Marek Szopa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazdy ma prawo odmowic, istnieje stawka (akualnej niestety nie znam) za
wypelnianie takich drukow,
o czym pacjenta powinien informowac ubezpieczyciel, ze za opinie o stanie
zdrowia sie placi.

5. Data: 2001-05-17 05:10:01

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szopa" <m...@p...onet.pl> napisał ...

> [...]
za
> wypelnianie takich drukow,
> o czym pacjenta powinien informowac ubezpieczyciel, ze za opinie o

No właśnie... Ale po co ubezpieczyciel ma sobie zawracać głowę takimi
drobiazgami...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
a...@g...pl
Tylko e-mail i news, niestety...

6. Data: 2001-05-17 05:28:42

Temat: Odp: Czy lekarz może odmówić?
Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kazdy ma prawo odmowic, istnieje stawka (akualnej niestety nie znam) za
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jak to nie znasz ? A co łaska... nie łaska ;-)))

"Jadarek" - Dariusz Kral (co to zanosił różne druki do wypełniania lekarzom
i "co łaska" zawsze działało)

7. Data: 2001-05-17 16:31:28

Od: "Marta G." <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam 'Rolek' Rolbiecki <a...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9dtdan$fgp$...@n...tpi.pl...

8. Data: 2001-05-17 22:35:51

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To może zapytajmy inaczej! Czy niewolnik może odmówić?
Czy powinien domagać sie zapłaty za swoja pracę?
Czy może stawiać warunki?

Powiecie - nikt lekarza nie zmuszał, sam poszedł na studia. Dobrze.
Powiecie - może zostać taksówkarzem. Prawda.
Powiecie - taksówkarz mógł wyleczyć nogę - i to sie może niedługo spełni.

Jurek

9. Data: 2001-05-17 23:25:37

Temat: Re: Czy lekarz moz™e odmówic´?
Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 5...@n...onet.pl, d...@p...onet.pl at
d...@p...onet.pl wrote on 5/17/01 5:35 PM:

> To moz™e zapytajmy inaczej! Czy niewolnik moz™e odmówic´?
> Czy powinien domagac´ sie zap?aty za swoja praceœ?
> Czy moz™e stawiac´ warunki?
>
> Powiecie - nikt lekarza nie zmusza?, sam poszed? na studia. Dobrze.
> Powiecie - moz™e zostac´ taksówkarzem. Prawda.
> Powiecie - taksówkarz móg? wyleczyc´ nogeœ - i to sie moz™e nied?ugo spe?ni.

Bardzo podoba mi sie to stwierdzenie "A to Polska wlasnie..."
Tak sie sklada, ze lekarz w USA nie wypelnia zadnych papierkow, ma od tego
sekretarke. A juz na pewno nie wypelnia papierkow dla firmy
ubezpieczeniowej, ktra mu nie placi za leczenie, diagnoze czy chociazby
opinie.
Ja wiem, ze w Polsce panuje obecnie taki hybrydowy poglad, ktory mozna
wyrazic jako "my dla was wolny rynek, wy dla nas socjalizm". Lekarz musi
leczyc bo ma powolanie, nauczyciel musi uczyc bo ma powolanie, ale piekarz
to juz im chleb sprzedaje na wolnym rynku.

pozdrowienia

Cien

10. Data: 2001-05-22 20:30:22

Temat: Re: Czy lekarz mozTe odmówic´?
Od: "adam" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczyc bo ma powolanie, nauczyciel musi uczyc bo ma powolanie, ale piekarz
> to juz im chleb sprzedaje na wolnym rynku.

strasznie mi sie podoba :-))

a tak wracajac do tematu: niewypelnienie papierka to chyba nie jest
zagrozenie zycia, wiec chyba jednak moze odmowic....
moze i ja bym sprobowal :-))

adam

Hormony a tabletki antykoncepcyjne
Asymetria widzenia
wybielanie zebow
operacja oczu
Tramal przy migrenie-czy jest to lek szkodliwy???