Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Czy mikrokrystalicznsa celoluza, talk, szelak nie sa szkodliwe ? Re: Czy mikrokrystaliczna celuloza, talk, szelak nie sa szkodliwe ?

Re: Czy mikrokrystaliczna celuloza, talk, szelak nie sa szkodliwe ?

From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy mikrokrystaliczna celuloza, talk, szelak nie sa szkodliwe ?
Date: Wed, 30 Jan 2002 23:54:05 +0100

Lukasz Komsta wrote:

> Polecam dowolny podręcznik technologii postaci leku, czy farmacji
> stosowanej, dział o tabletkach. Wszystko wyczerpująco wyjaśnione,
> dlaczego tak jest. Grupa tu nic nie doda.

Ok.
Mam tutaj encyklopedie internetowa.

_____________
Talk, łojek, kamień mydlany, 3MgO?4SiO2?H2O, minerał barwy białej,
zielonej lub żółtej,
krystalizujący w układzie jednoskośnym lub rombowym.

Talk w postaci łuseczkowatych, zbitych skupień nazywany jest
steatytem (używany do produkcji
materiałów izolacyjnych, np. izolatorów wielkiej
częstotliwości). Jako zanieczyszczenia talk zawiera
tlenki żelaza, niklu, glinu i in. Cechuje się najniższą
twardością w skali twardości Mohsa, jest tłusty
w dotyku, działa antystatycznie i antyadhezyjnie.

Zastosowanie w farmacji, kosmetyce (pudry i zasypki), do
produkcji materiałów izolacyjnych, farb
podkładowych i szpachlówek, w przemyśle gumowym (do wytwarzania
kabli elektrycznych, gumy
kwasoodpornej oraz do pudrowania półproduktów w celu
zapobieżenia sklejaniu się ich powierzchni).
Duże złoża znajdują się w USA (wydobycie na skalę przemysłową),
Austrii, we Francji, w Rosji,
Chinach i we Włoszech. W Polsce spotykany w niewielkich
ilościach w Sudetach (Góry Sowie);.

___________________
talk (ś.łc. talcus z ar. talq) miner. krzemian magnezu, b. miękki
tworzący białe, zielonawe i żółtawe
skupienia minerał krystalizujący w układzie jednoskośnym lub
rombowym, używany w przemyśle
papierniczym, ceramicznym, gumowym, kosmetycznym.

Hasło opracowano na podstawie „Słownika Wyrazów Obcych”
Wydawnictwa Europa, pod redakcją
naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i
zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok
wydania 2001.

Skoro talk to mineral - krzemian magnezu, to czy spozywanie samego talku
nie moze kompensowac niedoborow magnezu ?
Czy krzemian magnezu jest metabolizowany czy tez w calosci usuwany z
organizmu ?

Czy byly prowadzone badania poziomu magnezu u pracownikow pracujacych
przy produkcji talku i wdychajacych do do pluc ?

> Kup sobie w PoCh-u chlorek magnezu o czystości cz.d.a. Odważaj tyle, aby
> mieć magnezu np. 120 mg, rozpuszczaj i pij. Tylko że wypijesz cały
> magnez rozpuszczony, a w tabletkach możesz mieć powolne uwalnianie.

Ok.
Przeciez sam talk jest krzemianem magnezu.

Czy spozywanie samego talku jest zatem zdrowe/ szkodliwe/ obojetne/ nie
wchlania sie ???

Jacek