Czy szczepić się przeciw grypie ???

1. Data: 2002-04-03 10:35:38

Temat: Czy szczepić się przeciw grypie ???
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pytanie jak w temacie. A pytam dlatego,gdyż uważałem zdecydowanie,że tak. Od
tego roku mam już wątpliwości. Szczepiłem się regularnie od pięciu lat i
rzeczywiście nie chorowałem. Jednak rokrocznie kilka dni po zaszczepieniu
coraz bardziej dokuczliwe były efekty poszczepienne. Jesienią ubiegłego roku
było już apogeum,gdyż cztery dni po zaszczepieniu się dostałem zapalenia płuc
i leczyłem się ponad miesiąc. Pozostał jednak trwały ślad w płucach w postaci
zrostów. Dwa tygodnie temu po raz pierwszy od sześciu lat zachorowałem na
grypę i przeleżałem ją normalnie kilka dni w łóżku. Nie wydaje mi się abym
lżej ją przechodził.
Jeszcze w czasie leczenia zapalenia płuc spotkałem się z opinią kilku lekarzy,
że szczepić powinni się ludzie tylko z grupy podwyższonego ryzyka,oraz osoby
p0 65 roku zycia. Jeden z lekarzy to nawet bardzo się dziwił, że ja taki młody
i już nie wiadomo po co się szczepię, gdyż on mimo iż ma kontakt z chorymi nie
szczepi się a choruje na grypę średnio raz na siedem lat.
Mam teraz duże wątpliwości i chyba już w tym roku się nie zaszczepię.
Ciekawy jestem jednak opinii grupowiczów i czy mój przypadek był wyjątkowy,czy
ktoś miał podobny.
Pozdrawiam
WITO

2. Data: 2002-04-03 10:46:45

Temat: Re: Czy szczepić się przeciw grypie ???
Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzeczywiście nie chorowałem. Jednak rokrocznie kilka dni po zaszczepieniu
> coraz bardziej dokuczliwe były efekty poszczepienne. Jesienią ubiegłego

A już miałem spróbować w tym roku. Może Twoj przypadek jest wyjątkowy?
Ciekawe jakie są statystyki.
--
Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
j...@p...pl

3. Data: 2002-04-03 11:41:21

Od: "Aleksandra" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od
> roku

Nigdy się nie szczepiłam mimo, że pracuje w przedszkolu i mam stały
kontakt z różnymi wirusami. Zazwyczaj czuję się dobrze- jeszcze mi grypa nie
dopiekła.
W jednym z zaprzyjaźnonych żłobków zaszczepił się cały personel po
tygodniu połowa była na zwolnieniu, a prawie wszyscy odczuwali różne
dolegliwości.
To nie znaczy, żejestem przeciwna w/ w szczepionce. Kiedyś ludzie nie
chcieli szczepić się na gruźlicę, ospę, odrę itp. Teraz pod lupą jest
szczepionka na grypę.
Ola

4. Data: 2002-04-03 12:14:36

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepienie polega na tym, ze jest jakby spoznione o rok, poniewaz szczepi
sie przeciwko typowi wirus, ktory atakowal w poprzednim sezonie. Nie daje to
gwarancji, ze w nastepnym sezonie grypowym nie dopadnie nas inny typ i wtedy
szczepienie moze jedynie oslabic objawy choroby, ale nie minie nas grypa.
Wirusy mutuja bardzo szybko i szansa, ze bedzie atakowal typ na ktory
szczepilismy sie w latach poprzednich jest znikoma (ale jest :)) Tak wiec
kazdy musi sam sobie odpowiedziec czy warto przechodzic to wszystko dla
ulamka szansy, ze sie uda.
violeczka (tak na marginesie - ja sie nie szczepie:))

5. Data: 2002-04-03 12:39:55

Od: Dorota P <d...@w...kasuj-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze w czasie leczenia zapalenia płuc spotkałem się z opinią kilku lekarzy,
> że szczepić powinni się ludzie tylko z grupy podwyższonego ryzyka,oraz osoby
> p0 65 roku zycia.

Nie jestem lekarzem, ale dołożę swoje 3 grosze jako osoba szczepiona.
Ja również słyszałam, że szczepić powinny się osoby z wyraźnych wskazań
i nie miałam zamiaru się szczepić.
Cóż, gdy (dosłownie) zostałam w zeszłym roku zastraszona przez lekarkę
i uległam - dałam się zaszczepić.
Tak słabej odporności jak w tym sezonie, to w całym swoim dorosłym
życiu jeszcze nie miałam :( - infekcja za infekcją.
Co prawda, to nie grypa, ale grypy to ja jeszcze na szczęście nie miałam.
Mój dziadek natomiast w wieku 83 lat zaszczepił się przeciw grypie
i to było ostatnie jego wyjście z domu :( - zachorował na zapalenie
płuc i zmarł. Lekarz nieśmiało winił to szczepienie :(
ale oczywiście nikt tego oficjalnie nie odnotował!
Ja się już więcej nie zaszczepię, zwłaszcza słysząc coraz więcej
głosów od lekarzy o niekorzystnym wpływie szczepień na układ
immunologiczny.

Dorota

6. Data: 2002-04-03 15:19:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Apr 2002, Dorota P wrote:

> Mój dziadek natomiast w wieku 83 lat zaszczepił się przeciw grypie
> i to było ostatnie jego wyjście z domu :( - zachorował na zapalenie
> płuc i zmarł. Lekarz nieśmiało winił to szczepienie :(

malo prawdopodobne - prawde mowiac moze gdyby sie jeszcze zaszczepil
przeciw pneumokokom to wychodzac z domu moze nie zachorowalby
na zapalenie pluc i moze nie zmarlby, inaczej mowiac szczepienie
p/grypie chroni przeciw grypie nie uchroni przed zachorowaniem
na czarna ospe. Jesli masz klopoty z systemem odpornosciowym
to moze trzeba zrobic diagnostyke komorkowego i humoralnego
ukladu immunologicznego i zobaczyc czy nie ma jakis wrodzonych
lub nabytych (nie mysle tu o HIV-ie) defektow ukladu odpornosciowego.
Ja tez sie nie szczezpie ale tylko dlatego, ze znam swoj uklad
odpornosciowy i wiem, ze jestem bardzo odporny i gdy pojawia
sie jakas epidemia grypy z reguly nigdy nie choruje - prawdopodobnie
moj uklad odpornosciowy momentalnie uczula komorki immunokompetentne
i produkuje przeciwciala oraz pobudza inne elementy odpornosciowe
i dlatego nie choruje i nie musze sie szczepic i wczesniej
pobudzac swoje komorki. Z wiekiem jednak pewnie strace ta
wlasciwosc i zaczne sie szczepic. Poza tym caly czas przebywajac
z ludzmi chorymi regularnie pobudzam swoje komorki to pracy.

> głosów od lekarzy o niekorzystnym wpływie szczepień na układ
> immunologiczny.

pewnie tak ale warto tez pomyslec co byloby gdyby Pasteur nie wynalazl
szczepionki przeciw wsciekliznie ????

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2002-04-04 06:44:42

Od: "RedAktor" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co do szczepienń mam przykład ze swojej firmy która funduje nam szczepienie
co roku. Wnioski są następujące: ci którzy się zaszczepili w ciągu 2/3 tyg
odni zachorowali na grypę (ok.15-18 osób)
reszta - 10 nie
Wg mnie wynika to z tego, że zaraz po nalezy kilka dni spędzić w domu tak
aby organizm "przetestował" szczepionkę. natomiast dojazdy do pracy, styka
nie sie z potencjalnie zarazonymi powoduje, że szczepienie daje skutki odw
rotne.

Przykład drugi:
W gminie gdzie mieszkaja moi rodzice i babcia UG zafundował wszystkim mies
zkańcom szczepienia w ub roku. I w tym przypadku szczepienia były skuteczn
- orzynajmniej w mojej rodzinie. Odczuła to także moja babcia ponieważ sp
adła ilość klientów na bańki, (które stawia perfekcyjnie):))

pozdr

Paweł (nieszczepiony)

8. Data: 2002-04-04 07:26:46

Od: Dorota P <d...@w...kasuj-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na zapalenie pluc i moze nie zmarlby, inaczej mowiac szczepienie
> p/grypie chroni przeciw grypie nie uchroni przed zachorowaniem

Oczywiście, to zrozumiałe, że nie chroni przed wszystkim,
ale chyba tuż po szczepieniu jednak obniża się ogólna
odporność (co było faktycznie widać u nas w firmie
po masowym szczepieniu) a lekarze wystarczająco
o tym nie informują :(

> [...]
> ukladu immunologicznego i zobaczyc czy nie ma jakis wrodzonych
> lub nabytych (nie mysle tu o HIV-ie) defektow ukladu odpornosciowego.

Nie, nie mam takich problemów a do zeszłego roku
byłam nieprzeciętnie odprona. Nie mogę tego powiedzieć
tylko o kilkumiesięcznym okresie po szczepieniu
-teraz już widzę, że stan wraca do normy - po zetknięciu
się z przeziębionymi trzymam się jak dawniej.

> [...]
> i produkuje przeciwciala oraz pobudza inne elementy odpornosciowe
> i dlatego nie choruje i nie musze sie szczepic i wczesniej

Tak też było i ze mną, ale takich argumentów lekarka
przedstawiając mi wizję życia po zapaleniu mięśnia
sercowego nie brała pod uwagę. A uwierz, że o powikłaniach
mówiła mi pół godziny bardzo sugestywnie ...

> pewnie tak ale warto tez pomyslec co byloby gdyby Pasteur nie wynalazl
> szczepionki przeciw wsciekliznie ????

Dlatego szczepię np. dziecko przeciw ciężkim chorobom,
wiem, że to zawsze jest kwestia wyboru mniejszego zła.
Ale właśnie mam wątpliwości czy w przypadku osób młodych, zdrowych
i odpornych namawianie ich na siłę do szczepienie jest uzasadnione?

Dorota

9. Data: 2002-04-05 04:35:18

Od: m...@a...com (MrufkaYY) szukaj wiadomości tego autora

Subject: Re: Czy szczepiae si? przeciw grypie ???
From: "RedAktor" r...@g...pl
Date: 4/4/02 1:44 AM Eastern Standard Time

Szczepilam sie przeciw grypie kilka lat pod rzad i nie chorowalam wcale. W
ubieglym roku nie zaszczepilam sie i kilkakrotnie bylam chora. W niosek nasuwa
sie sam.
Mrufka

gardlo chrzakanie
ginekolog poloznik warszawa