Re: Czy to kradziesz? (link)

From: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy to kradziesz? (link)
Date: Fri, 12 Aug 2011 20:54:52 -0500

"michał" <6...@g...pl> wrote in message
news:j23la0$4pd$1@inews.gazeta.pl...

> Co do pojęcia "uczciwość" zgadzam się z Tobą w stu procentach.
> Ale wyraziłaś pogląd, że nie ma jakby konfliktu między pracownikiem sklepu
> a właścicielem
> pod warunkiem, że właściciel uczciwie pracuje. Zrozumiałem, że chodzi o
> osąd pracy właściciela przez pracownika.

to tez.

> Może on mieć pozytywne zdanie o nim w tym zakresie, ale nie determinuje to
> jeszcze właściciela uczciwości. "Pracując uczciwie" może jednocześnie
> zdradzać żonę, uciec z miejsca wypadku czy ciągnąć w domu na lewo prąd.

raczej rozumiem to, ze pracownik ocenia pracodawce w pracy. Jak on pracuje.
A nie co robi poza praca.

> To jedna strona medalu, a druga to taka, że jeśli chodziło Ci rzeczywiście
> o ocenę pracy właściciela przez pracownika, to zawsze będzie to ocena
> subiektywna w zależności od tego, jak pracownik wyobraża sobie, że
> właściciel i zarazem pracodawca powinien pracować, by było wg niego ok.

nie do konca. Ludzie wiedza co jest uczciwe w pracy a co nie. Znaja
przepisy, i pewne
normy spoleczne.

> No też się zgadzam. Pisałem zresztą w poprzednim chyba poście, że tyle ile
> musi i wszystko w ramach prawa. Ale tylko w ramach prawa. :)
> Prawo w zakresie płac reguluje najwyżej minimum płacy i nic chyba poza
> tym.

chyba nie. Teraz sie nie znam, ale inne odprawy, urlopy, zus i takie tam
wciaz jest prawnie
uwarunkowane.

> Jednak zmieniający się w czasie, jeżeli pracodawca nie nadąża za inflacją
> z podniesieniem wynagrodzenia. A ze statystyk wiemy, że zawsze proces
> inflacji "ucieka" wzrostowi płac.

mysle, ze zaleznosc pracodawca/pracownik jest ukladem dynamicznym. I jesli
sie nie ma
monopolu na "cos", to rynek okresli balans.

> To są te ramy prawa, w których konflikt i tak istnieje, bo oczekiwania są
> przeciwstawne. One się zmieniają w czasie. Po pół roku, czy roku pracy
> pracownik nie myśli tak samo o swoich warunkach, jakie mu stworzono.
> Wystarczy, że zmienią się warunki ekonomiczne w branży, jakiś kryzys,
> trzeba dokonać cięć, zwolnień, dołożyć obowiązków pracownikowi... :)

sa promocje, sa tez odejscia. Jest to jednak zaleznosc wzajemna. Nawet jesli
cel inny, to jednak
obie strony wiedza gdzie granica rozsadku ekonomicznego.

> Dołożyłaś do tego przykładu jakość wykonania. A to było poniżej pasa. :)))

:))

> W takim razie dla potrzeb porównawczych muszę wzmocnić "prawdziwość"
> mojego przykładu założeniem o jednakowej jakości wykonanej usługi przy
> wyborze fachowca.

pewnie wtedy zalezna sa rozne, nie stawialabym tylko na cennik.

> Inaczej mówiąc ten konflikt będzie prawdziwy, jeśli usługa będzie ta sama.
> Albo posłużmy się przykładem prostej usługi, jak naprawa lodówki, żelazka,
> męskie strzyżenie czy przejazd taksówką. :)))

to u mnie liczylby sie czas wykonania, niekoniecznie cena :)

i.