Re: Czy to uzaleźnienie ? Poradźcie coś :(

Data: 2004-10-18 20:01:31
Temat: Re: Czy to uzaleźnienie ? Poradźcie coś :(
Od: Abstynent <S...@t...de>

Paweł Xxx wrote:

> Czuje że mam problem z alkoholem, otóż jak jestem na jakiejś
> imprezie (u rodziny, kumpli) to pije tak, że potem nic nie pamiętam.
> Ludzie z otoczenia mówili że zachowywałem sie normalnie.

Witaj,

hmmm... - nie traktuj tego co napisze, jako ostatecznej diagnozy - nie da
sie na podstawie kilku zdan zopiniowac stanu osobnika.
To co opisales MOZE wskazywac na powazne zmiany somatyczne Twojego organizmu
(z osrodkowym systemem nerwowym wlacznie). Niekoniecznie wywolane alkoholem
- to mogl byc jakis wypadek, wstrzas mozgu, ciezkie zatrucie itp. (nawet w
odleglej mlodosci!)
Jesli faktycznie cos takiego nastapilo, to w Twoim przypadku popadniecie w
nalog alkoholowy jest prawie pewne! A najgorsze z tego, ze choroba moze sie
rozwinac "nienaturalnie" szybko! (w odroznieniu od osobnikow, ktorzy
popadaja w chorobe droga "naturalna" tj przechodzac kolejne fazy nalogu w
przeciagu 10, 15, a nawet 20 lat stopniowego uzalezniania sie)
Jednoczesnie przebieg uzaleznienia moze byc "dramatyczniejszy" niz u
"normalnych" - z napadami delirium tremens wlacznie!
Faza ta (gdy wystapia pierwsze napady padaczek i delirium) prowadzi
najczesciej do ciezkich powiklan (jesli nie do samobojczej smierci)
konczacych sie otepieniem umyslowym.
Moze rowniez pojsc "inna droga" (zaleznie od predyspozycji osobniczej) i
wywolac tzw. psychoze alkoholowa, ktora najczesciej nie ustepuje juz do
konca zycia (w odroznieniu od stanow deliryjnych, ktore po zupelnym
odstawieniu alkoholu mijaja bezpowrotnie). W psychozach czlowiek, nawet po
zupelnym odstawieniu picia, ma omamy wzrokowe, sluchowe, czasem dotykowe.
Najczesciej o tresciach przerazajacych! Predzej, czy pozniej doprowadza
chorego do prob samobojczych

Nie bede sie rozwodzic, poniewaz nie jest to temat na newsa - wydaje mi sie
jednak, ze dla Twojego dobra powinienes sie zglosic do jakiejs poradni
odwykowej i przedstawic SZCZERZE Twoje watpliwosci

pzdr

--
Prawidlowy adres E-Mailowy: "B...@t...de"
(przepraszam... - obrona przed spamami)