Re: Czym grozi podatek kościelny

Subject: Re: Czym grozi podatek kościelny
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
From: Kviat <null>
Date: Tue, 27 Dec 2016 11:49:18 +0100

W dniu 2016-12-26 o 22:01, pinokio pisze:

> Czym grozi podatek kościelny
>
> Obecny sposób finansowania Kościoła może się wydać wadliwy, mało
> uporządkowany;

Cóż za eufemizm :)

> pojawiają się więc propozycje systematycznego
> opodatkowania, o czym była na tych łamach mowa. Jednakże ,,lepsze" bywa
> wrogiem dobrego. ,,Podatek kościelny" ma dla Kościoła (i nie tylko)
> ogromne wady -- niestety długofalowe, mniej widoczne, póki się go nie
> wprowadzi w życie.

Ma wady dla kościoła? To pisał jakiś upośledzony?
"Podatek dochodowy ma dla obywatela (i nie tylko) ogromne wady..."

> Jeśli przyjmiemy system niemiecki lub podobny, oznacza to przepływ
> podatku na rzecz Kościoła przez instytucje państwowe.

Nareszcie.

> Spowoduje to, że
> Kościół weźmie część odpowiedzialności za system podatkowy, czyli za to,
> że podatki są zbyt wysokie, niesprawiedliwe i drażniące.

Co za idiota.... większej bzdury dawno nie czytałem (nie dotyczy ikselki...)

> Następnie,
> Kościół w ten sposób uzależnia się od państwa

Najwyższy czas.

> i wystawia na rozmaite
> szykany,

Kolejny religiant przekręcający rzeczywistość.
Jak inna organizacja jest kontrolowana to jest OK, ale jak kościół, to
są to "szykany".
Bez wątpienia koleś jest ograniczony...

> a przecież państwo polskie jest w swej strukturze świeckie,

i fantasta nieogarniający rzeczywistości :)

> a ludzie Kościołowi niechętni w każdej chwili mogą objąć w nim władzę.

Najwyższy czas. Dosyć już kler nakradł. Czas zacząć oddawać, tak jak to
jest w cywilizowanych państwach.

[ciach reszta bełkotu]

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr