Re: Czym się różni palka od zmywarki?

Data: 2002-10-18 11:55:37
Temat: Re: Czym się różni palka od zmywarki?
Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>

Wed, 16 Oct 2002 13:57:31 +0200, "Jarek P." <j...@p...onet.pl>
pisze:

>Opętał mnie wczoraj taki głupi dylemat...
[...]
>Dlaczego więc producenci zmywarek wstydzą się tego, co się dzieje w środku?

A ja mam jeszcze jedno przemyślenie. Dlaczego zmywarki są takie
drogie? Może mi jakiś technolog wyjaśni... Zmywarki są znacząco
droższe od pralek - proszę spojrzeć na dowolny segment - najtańsza
zmywarka jest duuuużo droższa od najtańszej pralki automatycznej,
u średniakow to samo...
Dlaczego nie jest odwrotnie??????????? Przecież zmywarka jest
znacznie prymitywniejsza technologicznie od pralki. Z ruchomych
części ma tylko dwa prymitywne wirniki z plastiku. Żadnych
skomplikowanych łożysk, itp. Nawet bez napędu - wszak toto
się kręci tylko siłą odrzutu wody.
Żadnego wymagającego tworzywa - w zmywarkach nie ma
wirowania, które jest chyba najbardziej ekstremalnym
wykorzystaniem pralki. Parametry bębna, kosza, całości muszą
być dopasowane do wymagań wirującej z prędkości tysiąca
kilkuset obr/min masy mokrych ciuchów. Tego wszystkiego nie
ma w zmywarkach.
Podgrzewanie wody - tak samo.
Wpuszczanie wody, wypuszczanie wody, temperatury - wszystko
identycznie. A nawet w pralkach większe wymagania, bo
wytrzymałość musi być liczona na gotowanie prania, a nie
spotkałem zmywarki z możliwością ponad 100 stopni.

Co więc powoduje, że zmywarki są znacząco droższe od pralek,
choć moim zdaniem powinno być dokładnie odwrotnie...

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą