Czym zmienić kolor glazury w łazience ?

11. Data: 2010-01-05 07:01:49

Temat: Re: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

daj proszę znać jak wyjdzie Ci to malowanie, bo jestem ciekawy Twojego
zdania PO takim zabiegu.....

--

Sebastian

12. Data: 2010-01-05 21:46:20

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " maxi" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> mam starą glazurę w łazience, ma chyba ze 30 lat, jest w dobrym stanie /
> kolor brzoswiniowy, dymiony , z połyskiem, marki Opoczno / i chciałabym
> zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
> Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???
(...)

Przygotowując się do malowania pokoju przeglądałam stare Muratory.
W Muratorze nr 4 z 2008 roku znalazłam taki opis na str. 30
pkt 58 "Stare płytki, nowy kolor."
"Za pomocą specjalnej farby do płytek można odświeżyć wygląd ściany pokrytej
glazurą.
W przypadku systemu firmy Flugger stare płytki trzeba umyć i odtłuścić
środkiem myjąco-czyszczącym Flugger 37, spłukać je wodą oraz pomalować
zwiększającą przyczepność farbą gruntującą Flugger Alflex.
Zagruntowane płytki trzeba dwukrotnie pomalować farbą akrylową Deco-plast 5
(matowa)
lub Deco-plast 25 (półmat).
Najpierw wstępnie malujemy pędzlem spoiny i krawędzie płytek. Następnie
nakładamy farbę wałkiem"

Może będzie to dla Ciebie przydatna informacja.

Pozdrawiam Krycha.

13. Data: 2010-01-05 22:55:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Jan 2010 22:46:20 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
> nakładamy farbę wałkiem"
>
> Może będzie to dla Ciebie przydatna informacja.

Fajne niby, ale to musi dawać tak czy tak paskudny efekt - nie da się tego
zrobic idealnie równo, no i te spoiny...
--

Ikselka.

14. Data: 2010-01-06 00:20:00

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajne niby, ale to musi dawać tak czy tak paskudny efekt - nie da się tego
> zrobic idealnie równo, no i te spoiny...
> --
>
> Ikselka.

Jak przypuszczam, ten opis dotyczy zamalowania całej powierzchni (i płytek i
spoin) tą samą farbą, w tym samym kolorze. Pędzlem wgłębienia, a wałkiem
powierzchnię płytek. To wypadnie równo. Jak jednobarwna ściana o fakturze
płytek.
Ale zgadzam się, że wygląd końcowy kiepski.
(Prezentowali to kiedyś na tv.domo. W rezultacie na brzydkie pomalowane
płytki położyli nową glazurę - bez zrywania starej.)
JBP

Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...