korupcja

11. Data: 2005-11-07 18:34:59

Temat: Re: korupcja
Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

taugusty napisał(a):

> Do tego w >50% przypadkow te duze pieniadze nie sa opodatkowane, bo
> Ministerstwo Finansow kaze zakladac kasy fiskalne fryzjerkom, taksowkarzom
> etc., etc, a "zapomnialo" jakos o lekarzach, ktorzy wykazuja "przychody
> nieudokumentowane faktura/rachunkiem" rzedu 500-1000 zl miesiecznie :)

tiii, zazdrosniku... tiiii...

:)

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

12. Data: 2005-11-07 18:35:42

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> Samochody maja normalne, ale jako ciekawoste podam, ze jak sie chce
> obejrzec naprawde dobry sprzet to trzeba sie przejsc na parking szpitala
> ginekologiczno-polozniczego na Polnej w Poznaniu. Na reszcie parkingow
> innych szpitali goszcza stare poltki, golfy...... Ostatnio z kolega
> zwrocilismy na to szczegolna uwage i wyciagnelismy odpowiednie wnioski :)

a bedzie jeszcze lepiej, szykuje sie zaostrzenie ustawy antyaborcyjnej,
ginekolodzy juz rozbudowują gabinety :)

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

13. Data: 2005-11-07 18:52:05

Temat: Problem "organizacyjny" z receptami
Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Około rok temu byłem u alergologa ( w przychodni, refundowanego przez
NFZ )który po badaniu stwierdził że będzie mnie odczulał na roztocza i
przepisał odpowiedni środek. Jako że początkowo należy go przyjmować co
tydzień, a ja wtedy miałem dużo wyjazdów, stwierdziłem że przesunę
odczulanie na jesień tego roku. Na dziś nie potrafię znaleźć tej recepty-co
gorsza nie potrafię sobie przypomnieć czy ją po prostu wyrzuciłem, może
zagubiona gdzieś leży w szafie, a może zostawiłem w aptece-żadnej z tych
możliwości nie mogę wykluczyć. Pani dr stwierdziła że to "druk ścisłego
zarachowania" i mam ją przynieść, to mi uaktualni datę. Jeśli w aptece
zostawiłem to mam ją wziąć z powrotem. Dodam że dla pani dr pacjenci to zło
konieczne którzy jej tylko przeszkadzają także wątpie żeby odeszła od tej
konieczności przyniesienia starej recepty. No i tu nie wiem nawet jakie
dokładnie pytanie zadać...

Tomek

14. Data: 2005-11-07 18:59:01

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> ale te sumy to tak sobie bierzesz z sufitu czy wiesz o czym dyskutujesz?

pzykładowo:
specjalizacja w ramach rezydentury
praca ok. 7 godzin dziennie na 'internie' (wg kodeksu pracy powinno byc
7godz. 35 min.)
comiesięczna wypłata: 1131 PLN

teoretycznie powinny w tym być 3 dyżury...

> normalny lekarz ze specjalizacja zarabia min. 3-4 tys.(mowie o pracy
> przez 6-8 godz dziennie, dodatkowo dyzury).

'oni' mają nie dużo więcej niż to co napisałem wyżej...

dyżury płatne od 65 do 120 pln (za 16h 25m lub 24h - zależy od miejsca
dyżuru: IP, oddział i stopnia specjalizacji)

jakby na to nie patrzeć to praca lekarza jest nic nie warta dla kogoś
kto o tym decuduje... jakieś 7-10 pln / godz. (to chyba w okolicach
opłacania 'cieciów' <- bez urazy )

co poniektórzy mają 12 dyżurów w miesiącu, znaczy, że widzą się z
rodziną przez jakieś 5 dni na miesiąc...

pzdr
murek

15. Data: 2005-11-07 20:22:49

Temat: Czysta bezczelność
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... tylko dzięki powszechnej korupcji w zawodzie lekarza
> nie mamy jeszcze negatywnej selekcji do zawodu lekarza. ....
(w nowej ortografii, w starej zresztą też)
Czysta bezczelność.

16. Data: 2005-11-07 21:09:48

Temat: Re: Czysta bezczelność
Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dlaczego bezczelność?

czy twierdzisz że nie ma korupcji wśród lekarzy?

17. Data: 2005-11-07 21:16:13

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:
> (w nowej ortografii, w starej zresztą też)
> Czysta bezczelność.

Powszechnej _nie_ znaczy, że wszyscy lekarze są skorumpowani -
powszechnej czyli częstej (przynajmniej ja to tak rozumiem). Ja
najczęściej spotykałem się z dobrymi lekarzami.
Jednak, żeby być adwokatem diabła zapytam inaczej. Nie zgadzasz się z
opinią o korupcji? Co powiesz na to, że w łódzkim pogotowiu i
sanitariusze i lekarze wiedzieli co się dzieje i siedzieli cicho? Co z
wiecznie wzajemnie broniącymi się adwokatami, sędziami, prokuratorami?
Co ze skorumpowanymi policjantami? W większości cicho siedzą, bo to źle
donosić na kolegę. Co wreszcie z rodziną która piętnuje pijanych
kierowców "ale tatuś może, bo umi"? Prawie każda grupa
zawodowa/społeczna broni swoich, ale jesli chodzi o lekarzy to jest to
(i powinno) być najbardziej piętnowane, bo chodzi o zdrowie i życie.

Leszek

18. Data: 2005-11-07 21:52:41

Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek

>Prawie każda grupa
> zawodowa/społeczna broni swoich, ale jesli chodzi o lekarzy to jest to
> (i powinno) być najbardziej piętnowane, bo chodzi o zdrowie i życie.

ale paradoksalnie jak zlikwidujesz korupcję wśród lekarzy to może byc gorzej
dla pacjentów bo wtedy na medycynę będzie szedł tylko najgorszy tuman i
debil który się nie dostał na prawo, ekonomię czy informatykę. I tacy debile
będą leczyć ludzi. Podejrzewam, że nie wyleczą.

czy zdolny młody człowiek będzie chciał pracować za 1200 zł miesięcznie plus
100 zł za dyżur? Szczerze wątpię.

pozdrawiam aron

19. Data: 2005-11-07 21:59:57

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz Oleszczuk wrote:
> [...]
> najgorszy tuman i debil który się nie dostał na prawo, ekonomię czy
> informatykę. I tacy debile będą leczyć ludzi. Podejrzewam, że nie

... a skąd ten wniosek, bo nie czuję tej czaczy? Żeby skończyć medycynę
trochę się trzeba postarać, prawda? Samymi egrzaminami na studia
medyczne już straszą. Na studia te decydują się ci zdolniejsi

> czy zdolny młody człowiek będzie chciał pracować za 1200 zł
> miesięcznie plus 100 zł za dyżur? Szczerze wątpię.

Nie mówię, że jest dobrze płatna, ale nie przechodzmy do porządku
dziennego nad powiększaniem sobie pensji kopertami.
Własnie większość społeczeństwa opowiedziała się za Kaczyńskimi, czyli
socjalizmem, czyli wszyscy po równo. Koperty niszczą tę równość ... Ja
tylko interpretuję fakty :)

Leszek

20. Data: 2005-11-07 22:36:29

Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek

> .... a skąd ten wniosek, bo nie czuję tej czaczy? Żeby skończyć medycynę
> trochę się trzeba postarać, prawda? Samymi egrzaminami na studia
> medyczne już straszą. Na studia te decydują się ci zdolniejsi

ale czy pomyślałeś dlaczego? chyba nie dlatego żeby zarabiać 1200 zł plus
100 zł za dyżur, nie?
Na medycynę z tego co wiem idą ludzie głównie ze wsi i małych miasteczek.
Tam lekarz zwykle ma kasę, najlepszy dom we wsi i najlepszy samochód. I
młodzi ludzie to widzą. Chyba lekarz nie dorobił się willi i samochodu z
salonu z pensji niewiele większej niż w Biedronce, nie uważasz?

> Nie mówię, że jest dobrze płatna, ale nie przechodzmy do porządku
> dziennego nad powiększaniem sobie pensji kopertami.

ale nie boisz się, że gdy koperty znikną, to lekarze zamiast jeździć nowymi
samochodami z salonów i mieszkać w willach zaczną jeździć 10-letnimi
Poldkami i mieszkać w blokach? wtedy moim zdaniem mogą stracić w oczach
młodzieży.
Taki młody zdolny człowiek popatrzy na tego lekarzynę w Poldku i sobie
pomyśli - po co mam się tyle uczyć? Żeby jeździć Poldkiem? Bez sensu. I
pójdzie na inne studia.

A na medycynę pójdą spady z innych kierunków - ci co nie dostali się na
prawo na przykład.

Próbowałam zapisać się do okulisty...Nie da się.
za dużo myśli płciowych
oddawanie krwi a niski poziom plytek
kardiolog
cilest