Re: DNA - ustalanie ojcostwa

Data: 2003-05-26 12:59:36
Temat: Re: DNA - ustalanie ojcostwa
Od: s...@a...pl

Szanowny Panie,

Mając zaszczyt być pracownikiem Instytutu Badań DNA, czuję się w obowiązku
poinformować (dementować) co następuje:

> Nie wierze zeby Instytut Badan DNA czy tez firma Biogen
> posiadala jakikolwiek atest.

No i tutaj się sie Pan.....bardzo myli w odniesieniu do Instytutu Badań DNA.
Otóż posiadamy Certyfikat GEDNAP 24/25 wydawany przez Instytut Brinkmana w
Niemczech, będący instytucją nadazorującą obowiązkowo laboratoria zrzeszone w
ENFSI czyli Europejskim Międzynarodowym Stowarzyszeniu Laboratoriów
Kryminalistycznych.
http://rechtsmedizin.uni-muenster.de

>W Polsce atestacje dotyczace badania sladow
> biologicznych i ustalania spornego ojcostwa przeprowadza Komisja Hemogenetyki
> Sadowej przy Polskim Towarzystwie Medycyny Sadowej i Kryminologii. O taki
> atest nalezy sie wlasnie dowiadywac. Wszelkie inne "certyfikaty" nie maja
> zadnego znaczenia,

Bardzo o podanie oficjalnegop zapisu w polskim prawodawstwie, nakładającego na
laboratoria polskie obowiązek poddania się akurat tej ocenie kompetencji,
czyli ze strony Polskiego Towarzystwa Medycyny Sądowej i
Kryminologiii.....hmm, również w aspekcie na ile ona będzie obiektywna biorąc
pod uwagę tę dyskusję, dotychczasowy monopolistyczny charakter Zakładów
Medycyny Sądowej, oraz wrodzoną polską mentalność, że wszystko co jest
prywatne musi być z założenia gorsze i totalnie zwalczne, nawet bez
możliwości użycia jakichkolwiek merytorycznych argumentów. Monopolizm nie jest
zdrowy dla konsumenta, także w tej dziedzinie, dlatego potrzebna jest
niezależna i kompetentna jednostka, jaką my własnie jesteśmy.
Ci którzy pamietają czasy "wszechobecnej państwowości" (lub co młodsi nie
uciekający z lekcji historii ;-)zapewne dostrzegą bez trudu puentę mojej
wypowiedzi.
Zapewniam Pana i wszystkich tu obecnych, że wszelkie regulacje i normy prawne
dotyczące badań DNA, przeprowadzanych zarówno pod kątem ustalania/zaprzeczania
ojcostwa jak również kryminalistycznych są nam znane i przestrzegane przez
naszych pracowników. Jestem pewna, że Panu również (przynajmniej powinny,
jeżeli jest Pan tym za kogo się podaje), a zawężanie informacji nie jest tak
do końca mówieniem prawdy tylko tzw "celowym niedopowiedzeniem". Poza tym nasi
pracownicy sami w sobie posiadają odpowiednie uprawnienia konieczne do
wydawania ekspertyz kryminalistycznych, jakie także realizujemy.
Organizujemy również konferencje naukowo-szkoleniowe dla przedstawicieli
Wymiaru Sprawiedliwości (Sędziów i Prokuratorów), uznawane i honorowane przez
Ministerstwo Sprawiedliwości, co już samo w sobie świadczy o naszych
kompetencjach.

>a pamietaj, ze zle wykonane badanie moze Ci skomplikowac zycie.

Oczywiście z tym się zgadzamy i to rozumiemy, tzn jak istotną dla życia
człowieka wartością jest rodzicielstwo.
Daltego warto pomyśleć o sprawdzeniu tego aspektu, jeżeli mamy jakiekolwiek
wątpliwości w niezależnej i kompetentnej placówce dysponującej odpowiednimi
certyfikatami.

Z poważaniem

Instytut Badań DNA
reprezentowny w osobie jego oddanej pracownicy