DNA - ustalanie ojcostwa

1. Data: 2003-03-15 12:34:37

Temat: DNA - ustalanie ojcostwa
Od: "Andrzej Drzewiecki" <c...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje teraz badanie DNA na ustalenie
ojcostwa i gdzie takie badanie mozna przeprowadzic oraz ile trzeba czekac na
wyniki ?

Z gory dziekuje za odpowiedz

---
Andrzej Drzewiecki

2. Data: 2003-03-15 15:56:17

Temat: Re: DNA - ustalanie ojcostwa
Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje teraz badanie DNA na ustalenie
> ojcostwa i gdzie takie badanie mozna przeprowadzic oraz ile trzeba czekac
na
> wyniki ?

Witam. Badanie mozna robic w zakladach Medycyny Sadowej przy akademiach
medycznych. Np. we Wroclawiu przy ul. Chalubinskiego.
Badanie jest dosyc drogie - rzedu ok 1000 zl (dokladnej ceny nie znam) Nie
wiem tez jak dlugo oczekuje sie na wynik.
Pozdrawiam - Amalein

3. Data: 2003-03-15 20:26:23

Od: "Ryszard" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj http://www.ibdna.pl/

4. Data: 2003-03-16 09:19:04

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b5029d$no$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, r...@o...pl
napisał(a)...

> Użytkownik "Andrzej Drzewiecki" <c...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> na

> Spróbuj http://www.ibdna.pl/

Genialnie... nie dość że taki instytut oferuje usługi czasami na granicy
prawa, to jeszcze na kilometr śmierdzi nierzetelnością.

--
Yellow Peril
Nigdy złej woli nie przypisuj tego, co znacznie łatwiej wytłumaczyć

5. Data: 2003-03-18 18:00:15

Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow_Peril" <yellow_peril@tnij_to.op.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.18de5ff2592c6d299896c1@localhost...

> Genialnie... nie dość że taki instytut oferuje usługi czasami na
granicy
> prawa, to jeszcze na kilometr śmierdzi nierzetelnością.

Mógłbyś to rozwinąć?

--
Lejak
j...@p...onet.pl

6. Data: 2003-03-19 14:00:34

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b57spr$asb$1@atlantis.news.tpi.pl>, j...@a...net.pl
napisał(a)...

> Użytkownik "Yellow_Peril" <yellow_peril@tnij_to.op.pl> napisał w
> wiadomości news:MPG.18de5ff2592c6d299896c1@localhost...

> granicy

Przeprowadzenie badania mającego na celu stwierdzenie lub zaprzeczenie
ojcostwa musi być wykonane za zgodą matki i ojca(prawnych opiekunów
dziecka), gdy tymczasem ten instytut proponuje samodzielne pobieranie
próbek przez na przykład tatusiów niepewnych swego ojcostwa.
Jest jeszcze inna sprawa - przysyłają klientowi do domu zestaw do
pobrania danej próbki (najczęściej wymaz z wewnetrzej powierzchni
policzka), następnie taki zestaw wysyła się pocztą lub kurierem do
instytutu.
Na tej drodze wszystko może się zdarzyć - materiał może ulec uszkodzeniu
w czasie transportu, może dojść do zamiany próbek lub tym podobnych
sytuacji - potem wynik takiego badania może zniszczyć komuś życie (tak
już się zdarzało), a wcale nie musi być prawdziwy.
Jeśli ktoś chce przeprowadzić takie badanie niech zrobi to w majestacie
prawa i w dobrym, uznanym Zakładzie Medycyny Sądowej jednej z Akademii
Medycznych.

7. Data: 2003-03-19 15:13:33

Temat: Odp: DNA - ustalanie ojcostwa
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:MPG.18e2966bdbc1901c9896c8@localhost...

> Jeśli ktoś chce przeprowadzić takie badanie niech zrobi to w majestacie
> prawa i w dobrym, uznanym Zakładzie Medycyny Sądowej jednej z Akademii
> Medycznych.

Jezeli sie nie myle, Zaklady Medycyny Sadowej - przynajmniej ten na SlAM -
nie wykonuje tych badan na zadanie, a tylko na zlecenie prokuratury.

pzdr
W.

8. Data: 2003-03-19 15:23:31

Temat: Re: Odp: DNA - ustalanie ojcostwa
Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b5a1f8$670$1@atlantis.news.tpi.pl>, e...@m...pl
napisał(a)...

> [...]
>
> Jezeli sie nie myle, Zaklady Medycyny Sadowej - przynajmniej ten na SlAM -
> nie wykonuje tych badan na zadanie, a tylko na zlecenie prokuratury.

Jeśli obydwoje rodzice zapłacą to nie ma problemu nie wiem jak jest na
ŚLAM, ale wiem że Lublin, Wrocław wykonują takie badania żeby sobie
dorobić - jeśli mają zgodę prawną obydwu rodziców.

9. Data: 2003-03-26 18:48:47

Od: esta <f...@n...cmok.us> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Drzewiecki <c...@f...onet.pl> napisał:
> Chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje teraz badanie DNA na ustalenie ojcostwa
Jest to koszt około 2000 PLN.
> i gdzie takie badanie mozna przeprowadzic
W Instytucie Badań DNA w Warszawie (ul. Rakowiecka 36).
> oraz ile trzeba czekac na wyniki ?
12 dni roboczych od dnia uiszczenia opłaty za badania.

--
esta

10. Data: 2003-03-27 17:11:30

Od: Tinue <w...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

esta <f...@n...cmok.us> napisał/a:

> Jest to koszt około 2000 PLN.
> W Instytucie Badań DNA w Warszawie (ul. Rakowiecka 36).

Dopiero co _w tym wątku_ Yellow Peril wyjaśniał, dlaczego NIE NALEŻY robić
takich badań w Instytucie Badań DNA. Poczytaj.

--
Tinue
http://animalprotect.prv.pl <-- Smithfield Foods w Polsce

zatrucie piwem?