Re: [DO] Praca mgrska

Data: 2003-11-01 22:50:45
Temat: Re: [DO] Praca mgrska
Od: "Sowa" <m...@b...pl>

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
news:bo1cva$14l$1@inews.gazeta.pl...

> , a i może podasz coś o akryloamidach
>
> Pierwsze słyszę niestety, a w sieci znalazłam tylko jeden zeskanowany
> artykulik.

Zapopmniała "linknąć":
http://google.pl/search?q=akrylamidy&hl=pl&lr=lang_p
l&ie=UTF-8&oe=UTF-8&filter=0
zobaczyć: "Zabójcza golonka" artykulik po lewej na dole obok o tych rybach.

Właśnie znalazłam następny -"Smażone zabija" Piotr Złociński
http://www.vrinda.net.pl/zdrowie/news.php?lin=&str=2
&ser=zdrowie&sek=wegetarianizm&id=517

"Naukowcy podejrzewają, że węglowaodany rozkładają się w temperaturze
powyżej 100oC, a krochmal przeobraża się w akrylamid podczas smażenia,
frytowania i pieczenia. Najwięcej akrylamidu występuje w chipsach, frytkach,
śniadaniowych płatkach kukurydzianych, kruchych ciastkach, niektórych
gatunkach chleba, a zwłaszcza w tostach, w dobrze wysmażonym mięsie (również
w hamburgerach) i w pieczeniach. Nie znaleziono akrylamidu w świeżych
produktach ani w gotowanych, ponieważ temperatura w tych przypadkach nie
przekracza 100oC.
(...)
Jedzmy jak najwięcej warzyw i owoców, więcej gotowanych potraw, a jeśli już
coś pieczonego, to na wolnym ogniu. Wtedy można sobie pozwolić od czasu do
czasu na porcję frytek z zieloną sałatą lub trochę chipsów na deser. "

Sowa

P.S.
Czyli weganizm oparty na jeszeniu surowym i gotowanym wygląda
najbezpieczniej. :-)))