Re: (DO)Pytanie do optymalnych

Data: 2003-08-25 20:24:02
Temat: Re: (DO)Pytanie do optymalnych
Od: "jurek" <g...@o...pl>

> Drogi Jurku, czy my rozmawiamy o Zywieniu Optymalnym?
> Dwie najważniejsze wartości obliczamy wg wzrostu! czy coś się zmieniło??

Oczywiscie ze o DO! Nigdy nie liczylem wg wzrostu i powiem Ci ze mnie
zaskoczyles z tym bazowaniem sie na wzroscie. Waga nalezna= wzrost-100
+/-10% nie jest precyzyjna.. Ja mam ustabilizowana od ponad trzech lat wage
70kg a wzrostu mam 182cm. Jak widzisz jestem niezle ponizej dolnej granicy.
Zapewniam cie ze czuje sie doskonale i zapomnialem co to lekarz, apteka,
laboratorium analiz,

> Jurek, nie ma znaczenia ile jesteś optymalny, ale czy dobrze je stosujesz.
> Jeżeli mówimy o ZO, to na pewno zrobiłeś błąd obliczając dla osoby o
> wzroście 167cm - 35-40g węgli. Bronisz niesłusznej sprawy. Sądziłem, że
się
> pomyliłeś, dlatego spytałem skąd ta wartość. Wg moich obliczeń, bo Ty nie
> chciałeś mi podać, wartośc tą wziąłeś mnożąc ilość należnych węgli przez
> aktualna wagę dziewczyny, a powinieneś przez wagę nalezną, która wynosi w
> tym przypadku 67. 67x0.8=53.6 i węgli powinna zjadać.

Nie bardzo chce dyskutowac na tym forum na temat osob z bardzo duza nadwaga
(np 50kg) lub niedowaga (np20kg) i liczenia BTW (w gramach!!!!!, nie w
proprcjach -te sa normalne dla DO). Wolalbym to zrobic na
news.dieta-optymalna.info lub alt.pl.dieta.optymalna. Jest to temat ktory Z
PRAKTYKI jest dla mnie nie jasny, i sam mam sporo watpliwosci, nie twierdze
ze wiem! mam sporo watpliwosci. Dla osob na DO lub zaczynajacych 0.8g/kg
jest oczywiscie norma , ale nie absolutna!

> Regułą jest dostarczanie 0.8 g węgli na kg wagi należnej, a odstępstwem
> głównie choroba nowotworowa

0,8g / kg wagi jest podstawa dla DO, ale nie nalezy trzymac sie jej sztywno.
Potrzeby indywidualne moga wymagac zwiekszenia ilosci W.

Pozdrawiam Jurek