DO na stronach Kardiologów

11. Data: 2003-08-30 18:51:50

Temat: Re: DO na stronach Kardiologów
Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"puchaty" <p...@w...pl> a écrit dans le message news:
gwh1gxjmsfsd$....@j...gov...
> Istota Tomasz widocznie straciła kontakt z nadświadomością popełniając:

> Co prawda to prawda - mało kto tak umie pieprzyć.
>
> Witam wszystkich :-)
>
> puchaty

Kolezanka Karolina oczywiscie(!) nie ma nic do powiedzenia w temacie
kultury wypowiedzi. Ot Takie podwojne widzenie. Zdarza sie!

Jurek

12. Data: 2003-08-30 19:04:29

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego, ze to nie jest polemika. Moge cos o tym powiedziec, w koncu
> dziennikarstwo to moj zawod wykonywany.

a nie wyuczony ?!

a moze tak mala analiza merytoryczna wypracowania pani Ostrowskiej.

Jurek

13. Data: 2003-08-30 19:12:05

Od: "Iwona L." <melody2@wykasuj_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska wrote:

> Perelka jest, ze pan, ktory mieni sie
> biochemikiem-fascynatem pisze: "Natomiast związek
> przyczynowo-skutkowy między poziomem cholesterolu a umieralnością z
> powodu choroby wieńcowej, czy też szeroko rozumianą miażdżycą jest
> NIEUDOWODNIONY." a nastepnie sam sobie zaprzecza: "Wysoka zawartość
> błonnika występuje w produktach o niskiej wartości kalorycznej.
> Korelację tę osobiście wiązałbym więc z faktem, że organizm nie ma z
> czego syntetyzować cholesterolu i stąd miażdżyca postępuje wolniej."

Karolina, ja akurat nie widzę sprzeczności w słowach Pana Michalaka.

> Czyli malo cholesterolu = wolniejszy rozwoj miazdzycy. Ok, ale czemu
> akapit wyzej pisal, ze cholesterol nie ma wplywu na rozwoj miazdzycy?

A to już jest Twoja interpretacja jego słów. Zgodnie z założeniami DO na
miażdzyce ma wpływ synteza cholesterolu ze zjadanych węglowodanów. Tylko
cholesterol syntetyzowany może wywoływać miażdzycę. Nie ma zjadanych
węglowodanów - nie może być ich syntezy, a więc i miażdzycy mimo, że
może być wysoki poziom cholesterolu we krwi (pochodzącego ze zjadanych
pokarmów), który sam w sobie nie jest groźny i nie ma wpływu na chorobę
wieńcową.

Nawiasem mówiąc wywody pani Ostrowskiej mnie nie przekonują, bo już jak
widzę jeden błąd, to nie wierzę w całą resztę. Otóż pani Ostrowska
bardzo się martwi o niedobory potasu na tej diecie, a mi po 3 miesiącach
potas podskoczył na górną granicę normy. Ja się martwię, czy nie mam go
zbyt dużo (i dlaczego) a pani Ostrowska martwi się o moje niedobory.
Więc i co do reszty może się martwić na zapas.

pozdrawiam
Iwona

14. Data: 2003-08-30 19:28:10

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska <g...@i...pl.antyspam> napisał(a):
> [...]
> "Natomiast związek przyczynowo-skutkowy między poziomem cholesterolu a
> umieralnością z powodu choroby wieńcowej, czy też szeroko rozumianą

Rozumię, że oboje nie jesteśmy lekarzami, biochemikami itd, a wiedzę swą
opieramy na dostępnych materiałach medialnych. W związku z tym nie ma
niespójności w tym co powyżej pisze lekarz Michalak. Otóż z tego co ja wiem
i Ty pewnie też, poziom cholestu mierzy się we krwi, a ten właśnie nie ma
nic wpólnego ze złogami na wewnętrznych ścianach tętnic. Czytałem to wiele
razy w różnych pismach z ostatnich lat i to nie optymalnych / w tych
oczywiście też/. Jeżeli bardzo będziesz chciała to znajdę materiały
źródłowe, bo nie mam ich pod ręką, ale to może potrwać.

> [...]
> Czyli malo cholesterolu = wolniejszy rozwoj miazdzycy. Ok, ale czemu akapit
> wyzej pisal, ze cholesterol nie ma wplywu na rozwoj miazdzycy?
Nie zaprzecza Karolino. On wie, że miażdżyca nie powstaje z cholesterolu
znajdującego sie we krwi, ale z tego, który wytwarzany jest na miejscu.
Wszystko co napisał pan Michalak jest zgodne z aktualna wiedza na temat
powstawania cholestu w tetnicach.

> Z innej beczki: "Mówiąc w skrócie, insulina jest wtedy potrzebna do tego,
by
> szybko rozparcelować nadmiar węglowodanów, tj. zamienić je w wątrobie lub
> tkance tłuszczowej na tłuszcz oraz na cholesterol." Ten zwrot jest
> poprzedzony zdaniem "Każdy, kto studiował biochemię powinien wiedzieć".
> Owszem, kazdy, kto studiowal biochemie, albo chocby tak jak ja - mial w
> ogolniaku 4 z biologii - slyszal o glikogenie i glukozie endogennej (zeby
> bylo jasne - chodzilam do klasy o profilu historycznym i poza szkola nie
> mialam stycznosci z biologia).

Chyba przesadziłaś, w średniej szkole nie ma nic o biochemii człowieka w tak
szczególowym zakresie. Mam wrażenie, że nie znasz procesu powstawania
cholesterolu w organizmie człowieka, a na ścianach tętnic w szczególności.

15. Data: 2003-08-30 19:31:25

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Iwona L. w wiadomości news:biqrqd$o82$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> [...]
> Tylko cholesterol syntetyzowany może wywoływać miażdzycę. Nie ma
> zjadanych węglowodanów - nie może być ich syntezy

To sa brednie wyssane z palca. Mozna sie o tym przekonac czytajac pierwszy
lepszy podrecznik biochemii. Jaki niby mechanizm umozliwia komorkom naczyn
krowionosnych rozroznianie cholesterolu endogennego od tego wprowadzanego z
pozywieniem? Pomijam w ogole fakt, ze rowniez tluszcze z pozywienia
przeksztalcane sa w celach transportowych w cholesterol wlasnie.

16. Data: 2003-08-30 19:38:46

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona L. <melody2@wykasuj_go2.pl> napisał(a):

> [...]
> zbyt dużo (i dlaczego) a pani Ostrowska martwi się o moje niedobory.
> Więc i co do reszty może się martwić na zapas.

Samo sedno sprawy. Prof Sedlak napisał coś takiego: uczeni nie maja wiele do
powiedzenią, oni nie wiedzą, oni sie martwią.

17. Data: 2003-08-30 20:05:15

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Tylko cholesterol syntetyzowany może wywoływać miażdzycę. Nie ma
> zjadanych węglowodanów - nie może być ich syntezy

Jeden drobny szczegol. Cholesterol wytwarzany jest z Acetylo-CoA. Zrodlem
Acetylo-CoA jest nie tylko pirogronian (powstajacy z glukozy w wyniku
glikolizy), ale rowniez kwasy tluszczowe, ciala ketonowe i aminokwasy. Znow
ktos na sile szuka kozla ofiarnego.

18. Data: 2003-08-30 21:50:39

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Sat, 30 Aug 2003 20:35:13 +0200, gdy "Krystyna*Opty*"
<k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
>efekty stosowania tej diety, a przede wszystkim samych ludzi, którzy tak się
>żywią i jako praktycy (swoiste króliki doświadczalne) mają wiele do
>powiedzenia, ale te wypowiedzi dla niej są nieważne, bo byłyby niewygodne
>dla jej opracowania. Niestety, dla pani Ostrowskiej jesteśmy nikim, nie
>istniejemy. Jak można bez badania podmiotu wydawać jakiegolwiek sądy? Ocena
>diety BEZ korelacji z ludźmi ją stosującymi jest bezprzedmiotowa, bo jest
>jedynie oparta na normach opracowanych na badaniach wykonanych na ludziach

Rozumiem, że pani Ostrowska powinna była przebadać w warunkach
laboratoryjnych tysiące ludzi, czyli zrobić to, czego lek med.
Kwaśniewski przez 30 lat swojej kariery nie zrobił, bo widocznie miał ku
temu powód.

> Jest to nie tylko watpliwe etycznie, ale
>
>To pani Ostrowska obrobiła za plecami żywiących się optymalnie w całości
>nas olewając, jako ludzi nie mających nic do powiedzenia.

Korzystanie ze źródeł wtórnych to podstawa każdej nauki, w tym medycyny.

"Świadectwa" pozostawmy wspólnotom religijnym.

r.

19. Data: 2003-08-30 22:17:33

Od: "Iwona L." <melody2@wykasuj_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> [...]
> w wyniku glikolizy), ale rowniez kwasy tluszczowe, ciala ketonowe i
> aminokwasy. Znow ktos na sile szuka kozla ofiarnego.

No Marcin, na tym poziomie to ja już z Tobą nie pogadam ;) Może ktoś
mądrzejszy....please

pozdr
Iwona

20. Data: 2003-08-31 00:09:56

Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pogarda dla "laikow" az sie z ciebie wylewa, zaczynam wspolczuc biednym
> chorym ktorych leczysz

hehe, ktorych bedzie leczyl
ktos tutaj podal adres strony z rejestrem lekarzy.
Pozdrawiam
maf
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl

dobrze czy źle (troche dlugie)