[DO] pytanie zasadnicze. pomocy.(dlugie)

11. Data: 2003-09-17 21:20:40

Temat: Re: [DO] pytanie zasadnicze. pomocy.(dlugie)
Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz wrote:
> Pełną
> wiedzę ma tylko nasz mistrz, a my musimy się szkolić i jeszcze raz szkolić,

Cos sie we mnie przekreca, jak z ust 'optymalnego' czytam takie slowa.
Nikt nie ma monopolu na wiedze i nawet 'mistrz' moze sie mylic.
Takie wypowiedzi tylko utwierdzaja przeciwnikow ZO w 'sekciarskim'
charakterze Bractw Optymalnych.
Pozdrawiam
Wojtek

12. Data: 2003-09-17 21:34:57

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> jurek <g...@o...pl> napisał(a):

Skoro
> masz 163 cm to przez pierwszy miesiąc zjadasz 1 do 1.2g białka na kg WN
> czyli 63x1.2(max)=75.6g białka i to najwyższej jakości (jaja, podroby,
> sery),w drugim miesiącu 0.8 g B na kg WN, a potem w zależności od
> przebudowy organizmu ale nie mniej jak 0.5g na kg WN. Węgli zawsze tak
> samo!! - 0.8 g na kg WN czyli 63x0.8g=50.4g

A wszystkie zrodla pisane mowia: mniej wegli niz bialka, a jak w przepisy
zerkniesz to juz ewidentnie. Znaczy "Zywienie Optymalne" do kosza idzie?

> Tłuszczu jedz do syta, a jeżeli jesteś puszysta jak napisał Jurek to
staraj
> sie jeśc jak najmniej ale nie głoduj, bo optymalni nie głodują!

Co to znaczy "do syta"? Proporcje sie nie licza? Jurek pisal o ograniczaniu
weglowodanow. Czy jedzac zalecana przez ciebie ilosc bialka i wegli mozna
glodowac?

ps. Sorry za moje laickie pytania, ale chce podejsc do sprawy powaznie i
nie bladzic, a wasza wiedza w dziedzinie ZO jest tak rozna, ze wciaz mam
watpliwosci. Moze trzeba udac sie do zrodla?:)

pzdr. karolina

13. Data: 2003-09-17 21:41:22

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> To jak nazwiesz ta diete, na ktorej je sie 16g W?
> Pozdrawiam
> maf
>
> To ja sie pytam!:) Poki co nic sie nie dowiedzialam.
Rozbieznosc zeznan:)

rowniez pozdrawiam,
karolina

14. Data: 2003-09-17 22:06:04

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina <k...@w...pl> napisał(a):
> Co to znaczy "do syta"? Proporcje sie nie licza?
Do syta tzn. tak by nie być głodnym. Proporcje dot. tłuszczu są orientacyjne
i tak nalezy je traktowac. Najważniejsze sa B i W.

Jurek pisal o ograniczaniu
> weglowodanow.
Jurek może mieć racje ale po przebudowie organizmu.

Czy jedzac zalecana przez ciebie ilosc bialka i wegli mozna
> glodowac?
Nie mozna.
> ps. Sorry za moje laickie pytania, ale chce podejsc do sprawy powaznie i
> nie bladzic, a wasza wiedza w dziedzinie ZO jest tak rozna, ze wciaz mam
> watpliwosci. Moze trzeba udac sie do zrodla?:)
Dobrze jest udać się do źródła, bo jest punkt podparcia, a Twoje pytania są
bardzo do rzeczy; każdy kiedyś zaczyna. Miałem to szczęście, że mieszkam
niedaleko Ciechocinka i bywałem sobie na spotkaniach opty tegoż miasta, a
tam jak wiadomo mieszka Mistrz, który często-gęsto przychodzi na te.
Kto pyta nie błądzi. Nie ma podobno głupich pytań...

15. Data: 2003-09-17 22:09:49

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> ps. Sorry za moje laickie pytania, ale chce podejsc do sprawy powaznie i
> nie bladzic, a wasza wiedza w dziedzinie ZO jest tak rozna, ze wciaz mam
> watpliwosci. Moze trzeba udac sie do zrodla?:)

Dokladnie , do zrodla
czyli do ksiazek Mistrza.
jest tam chyba wyraznie napisane, ze 1g B na kg wagi , i 0,8g W na kg wagi
naleznej.
Co to jest waga nalezna np dla doroslej osoby? Mozna sobie przeliczac przez
BMI itp. Przecietnie wynosi od 60 do 100kg /jak ktos ma 2 m wzrostu./ To
obliczajac W to wyjdzie od 48g do 80g.
Dr Kwasniewski napisal takze, ze B mozna zmniejszyc o polowe, jezeli jest to
najwartosciowsze bialko, czyli z zoltek, pewnie chodzilo o przyswajalnosc.
Jezeli chodzi o W, to napewno napisal, ze "50g W trzeba zjesc"
Tak jakby nikt nie zauwazyl ze sa dwa wskazniki BTW.
jeden to na kg wagi ciala, a drugi na 1g B.
To by bylo na tyle.
I nie obliczaj sobie zalecanych BTW na wirtualnym dietetyku.
Pozdrawiam
maf

16. Data: 2003-09-17 22:10:32

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> napisał(a):

> [...]
> Nikt nie ma monopolu na wiedze i nawet 'mistrz' moze sie mylic.
> Takie wypowiedzi tylko utwierdzaja przeciwnikow ZO w 'sekciarskim'

Ależ Wojtku! Mistrz nie ma monopolu na wiedzę, tylko na zasady żywienia
optymalnego. W końcu to Jego dziecko.
Oj! my Polacy, mamy kompleksiki, no nie??

17. Data: 2003-09-18 02:09:15

Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz wrote:

> szkolić,

> Ależ Wojtku! Mistrz nie ma monopolu na wiedzę, tylko na zasady żywienia
> optymalnego. W końcu to Jego dziecko.

Szkoda, ze od razu nie wyraziles sie precyzyjnie.
Wszak przeciez ZO wplywa pozytywnie na prace mozgu.

Czyli, wedlug Ciebie, 'mistrz' ma monopol na zasady ZO.
Tu sie zgadzam, bo ostatecznie sam je sformulowal.
Ale w nauce funkcjonuje pewna uniwersalna zasada:
Sformulowales teze (przy okreslonych zalozeniach) to
przeprowadz dowod. Poniewaz medycyna/dietetyka (IMHO)
nie jest nauka, a wylacznie fenomenologia, dopuszczam
dowod w postaci doswiadczenia. I tu, doswiadczenia, wydaja
sie potwierdzac teze ZO, aczkolwiek brakuje dokumentacji,
sporzadzonej wedlug przyjetych w nauce zasad. Oczywiscie
istnieje dokumentacja w Arkadiach, tylko jak do tej pory,
zaden z Lekarzy Optymalnych nie opublikowal wynikow badan.
A przeciez to swietny temat na doktorat czy habilitacje.
I jesli nawet w tych przypadkach (doktorat. hab.) mozna
domniemywac spisek (lekarzy tradycyjnych,
firm farmaceutycznych itp. - komisje/recenzenci) to publikacje
w czasopismach naukowych powinny sie ukazac, zwlaszcza
w przypadku tak spektakularnych przypadkow jak leczenie cukrzycy.

> Oj! my Polacy, mamy kompleksiki, no nie??

Tu, wybacz, ale nie rozumiem o co Ci chodzi?
Moze rozwiniesz temat.
Czyzbys chcial mnie obrazic?

Pozdrawiam
Wojtek

18. Data: 2003-09-18 06:20:57

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiedza o zasadach ŻO. Mam tylko nadzieję, że nastepna książka o ZO będzie
> zawierała już pełną, aktualną wiedzę o zasadach stosowania ŻO, szczególnie
> dla początkujących. Wiadomo - początki są najtrudniejsze, o czym
przekonuję
> się codziennie w moim mieście, w bractwie, którego jestem doradcą ŻO.
Pełną
> wiedzę ma tylko nasz mistrz, a my musimy się szkolić i jeszcze raz
szkolić,
> bo jak sam napisałeś, każdy musi indywidualnie dojść do swoich optymalnych

Widzisz problem jest w tym ze bedac daleko MUSIALEM opierac sie wylacznie na
tym co DrJK NAPISAL(!) i efekty byly ( i sa ) fantastyczne! Postep i poprawa
stanu zdrowia byly blyskawiczne i TRWALE (!). A jezeli chodzi wylacznie o
jajka to zaczynalem od 12 zoltek dziennie (+ 4 bialka) _LICZYLEM(!). A wiec
bialek i tluszczu byly ilosci ogromne! I BARDZO DOBRZE bo tyle moj organizm
potrzebowal na przebudowe. A moja waga nalezna to 70 kg (ani drgnie od 3
lat) a wzrost to 182 cm, teraz pokaz mi system wyliczania wagi naleznej
ktory to wykaze. Wczesniej "nie wychylalem sie" z moimi pogladami bo nie
chcialem mieszac. Ale widze ze coraz wiecej osob ma problemy z zaczynaniem
DO lub w okresie kilku pierwszych miesiecy a jedyny co sie im proponuje to
sztywne trzymanie sie jakis wydumanych ilosci w gramach na dzien BTW? Moi
drodzy kazdy z nas jest indywidualnoscia i trzeba dac szanse organizmowi do
ustawienia "sobie" wlasnych proporcji i ilosci. A teraz do "specjalistow"
czy duza ilosc osob ktora ma problemy z DO i proporcjami i ilosciami BTW
ustawionymi przez specjalistow z certyfikatami nie daje wam do myslenia?
Wiem to rowniez z pobytu w jednej z Arkadi (renomowanej) gdzie ZAPRONOWALEM
wlasnie moje(co jest bzdura!) podejscie do ilosci w gramach BTW na dzien .
Te kilka osob ktore sprobowaly "mojego" systemu DOBRZE na tym wyszly! Wiem
to z kontaktow ktore utrzymyjemy.
A teraz pytanie bezposrednie do ciebie, na koncu napisales " ...kazdy
indywidualnie musi dojsc do swoich optymalnych wartosci BTW..." oczywiscie
jest to prawda, ale czy nie widzisz sprzecznosci miedzy tym co pszesz a tym
co praktykujesz? NARZUCASZ od startu ilosci BTW w gramach na dzien , gdzie
tu jest miejsce na indywidualne uwarunkowania?

Jurek

19. Data: 2003-09-18 06:29:44

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Wierba" <w...@m...desy.de> napisał w wiadomości
> [...]
> w czasopismach naukowych powinny sie ukazac, zwlaszcza
> w przypadku tak spektakularnych przypadkow jak leczenie cukrzycy.

Alez to brzmi jak spisek Lekarzy Optymalnych , czyzby ukrywali z
premedytacją wiedze o DO ??

Slawek

20. Data: 2003-09-18 06:36:43

Temat: Re: (ot) co to waga należna
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" <m...@a...i.p.pl> napisał w wiadomości

> Co to jest waga nalezna np dla doroslej osoby? Mozna sobie przeliczac
przez
> BMI itp. Przecietnie wynosi od 60 do 100kg /jak ktos ma 2 m wzrostu./

czy ktoś może mi przetłumaczyć co to za określenie "waga należna"?
Jakaś średnia waga dla osób dorosłych o danym wzroście?
Sowa

[DO] jaka dieta w ciąży???
Tycie - wszystkiemu winna jest glukoza!
MM, IG posilku