Da ktos przepis na zupe ogorkowa?

1. Data: 2009-12-19 17:05:56

Temat: Da ktos przepis na zupe ogorkowa?
Od: "lamer" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Jadl ktos zupe ogorkowa instant np. Knorra? Wiem, ze niezdrowe, ale ma
ciekawy smak. Mozna jakos taka zupe ugutowac samemu (zeby byla zdrowsza)?

lamer

2. Data: 2009-12-19 17:20:38

Temat: Re: Da ktos przepis na zupe ogorkowa?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Dec 2009 18:05:56 +0100, lamer napisał(a):

> Hej
> Jadl ktos zupe ogorkowa instant np. Knorra? Wiem, ze niezdrowe, ale ma
> ciekawy smak. Mozna jakos taka zupe ugutowac samemu (zeby byla zdrowsza)?
>
> lamer

Po pierwsze - wywar z mięsa i włoszczyzny.
Wrzucasz w to pokrojone ziemniaki i gotujesz do miękkości.
Dodajesz liść laurowy, pieprz, ziele angielskie i
pokrojone/starte//zmiksowane ogórki kiszone (jakieś 2 nieduże szt na litr
zupy).
Zagotowujesz.
Wlewasz zawiesinę z mąki i zimnej wody.
Mieszasz.
Zagotowujesz.
Odstawiasz.
Wlewasz rozbełtaną smietanę.//albo dopiero na talerzu
Mieszasz.
Gotowe.
Można posypać koperkiem.
Dobra jest z lubczykiem.

PS. Jeśli zupa ma być też na następny dzień, to śmietanę łączysz z
zawiesiną mączną i zagotowujesz w zupie.

--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-19 21:39:15

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

A ja słyszałem, że lepsza, jak się ogórki przesmaży wcześniej?

Choć nigdy nie stosowałem - zawsze jakoś szkoda mi było brudzić patelnię ;)

4. Data: 2009-12-19 21:57:49

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>A ja słyszałem, że lepsza, jak się ogórki przesmaży wcześniej?

Próbowałem, na zwykłym oleju nic nie dało, może ze smalcem i skarkami w dość
duzej ilości to miałoby jakis sens.
Albo ja coś źle robiłem.
Fakt szkoda brudzić patelni.

Pzdr.
Artur

5. Data: 2009-12-19 22:55:23

Od: "mistella" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Próbowałem, na zwykłym oleju nic nie dało, może ze smalcem i skarkami w dość
> [...]
Witam! Zupa ogorkowa:
Do garnka przeznaczonego na zupe wrzucic odrobine masla.
Osobno zetrzec ogorki na tarce jarzynowej o duzych oczkach. Odcisnac sok ale
nie wylewac (zostawic troche soku na wypadek gdyby zupa byla malo slona).
Wrzucic starte ogorki do garnka z maslem. Podlac odrobina wody i dusic na
malym ogniu przez ok 15 minut.
Nastepnie dolac wody, tyle ile ma byc zupy.
Wrzucic dwie kostki rosolowe np. KNOR ( jedna z nich moze byc bulion warzywny)
Gotowac nastepne 10 minut.
Potem wrzucic ziemniaki (pokrojone w kostke) lub ryz. Gotowac az ziemniaki lub
ryz zmiekna.
Nalezy pamietac, ze w kwasnej wodzie ani ryz ani ziemniaki nie ugotuja sie do
calkowitej miekkosci.
Pamietac nalezy tez, ze ryz podczas gotowania zwieksza swoja objetosc 3
krotnie.
Sprawdzic smak czy nie jest za malo slona zupa, jesli tak, dolac soku z
ogorkow.
Na koniec dodac smietane.
Powodzenia!
Napisz czy Ci smakowala.

6. Data: 2009-12-20 02:57:41

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lamer" <l...@p...pl> wrote in message
> Hej
> Jadl ktos zupe ogorkowa instant np. Knorra? Wiem, ze niezdrowe, ale ma
> ciekawy smak. Mozna jakos taka zupe ugutowac samemu (zeby byla zdrowsza)?
>
> lamer

Jeżeli na mięsie - gotujesz mięso /kości, dodajesz warzywa pokrojone tak
jak lubisz i ziemniaki w kostkę, do tego parę ziaren (3-5) ziela
angielskiego, czarnego pieprzu, liścia laurowego. Jeżeli ma być z ryżem
razem z warzywami gotujesz ryż nie dodajac ziemniaków.
Osobno gotujesz w niewielkiej ilosci wody ogórki pokrojone lub starte
jak lubisz, gdy oba garnki gotowe - zlewasz razem, podbijasz śmietaną i
mąka, zagotowujesz, dodajesz rozgnieciony ząbek czosnku, zieleń pietruszki i
kopru. Z czosnkiem i odrobiną soli ugniatasz trochę sała i dajesz na koniec
do garnka. Nie masz sała - możesz okrasić stopioną słoniną ze zrumienionymi
skwareczkami.
Jarską zupę ogórkową - do wody wsypujesz ryż i warzywa jak wyżej, gdy
ryż jest miękki dodajesz osobno ugotowane ogórki i podbijasz śmietaną bez
mąki.
Jeżeli jesteś amatorem czystych zup gotujesz ryż osobno do stanu al
dente i dajesz go na talerz zalewając gotowaną osobno zupą - wtedy też
możesz dać śmietanę albo do garnka, albo na takerz.
Barszcz ogórkowy - ogórki, a głównie kwas z ogórków zagotowujesz z
odrobiną wody (lub rosołu) i podbijasz śmietaną z mąką, dajesz dużo zieleni,
może byc czosnek jak wyżej i skwareczki jak wyżej. Podajesz z ugotowanymi
osobno ziemniakami lub z pieczywem.
Kwasowość regulujesz kwasem którego częśc zostawiasz przed gotowaniem.
Gdy jest zbyt kwaśna - dodajesz słodkiej śmietany.

7. Data: 2009-12-20 12:08:18

Od: "lamer" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za przepisy, sprobuje cos moze z tego zrobic, chociaz kucharz ze mnie
zaden i szczerze mowiac liczylem na "prostsze przepisy" :)

Ostatnio od kolegi dostalem mega przepis na zupe pomidorowa. Caly przepis
wyglada tak: zesmazyc salami, dodac wody i soku pomidorowego, ugotować z
ryżem, podać z ze śmietaną i bazylią. To jest właśnie przepis na "moje
możliwości", bo można to zrobić w 30 minut, a jak bez ryżu (np. grzanki
zamiast niego) to i 5 minut, bo nic nie jest surowe :)
Macie moze takie "blyskawiczne" przepisy?

lamer

8. Data: 2009-12-20 12:46:01

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lamer" <l...@p...pl> wrote in message
> [...]
> zamiast niego) to i 5 minut, bo nic nie jest surowe :)
> Macie moze takie "blyskawiczne" przepisy?

Barszcz ogórkowy. Ugotuj raz - będzie wiedza na zawsze...

9. Data: 2009-12-20 17:17:44

Od: "lamer" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Barszcz ogórkowy. Ugotuj raz - będzie wiedza na zawsze...

Dzięki, ciekawa rzecz.
lamer

10. Data: 2009-12-20 18:01:30

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poddusić w garnku na maśle posiekane: cebulę i łodygę selera naciowego
oraz podzielonego na małe różyczki kalafiora. Zalać rosołkiem i
mlekiem /w proporcji pół na pół/. Pogotować, trochę zmiksować lub
rozdrobnić tłuczkiem do ziemniaków, dorzucić podzielony na grudki ser
pleśniowy typu rokpol /lazur/ - ok. 125 g na porcję dla 4 osób.
Potrzymać na niewielkim ogniu do rozpuszczenia się sera /nie
zagotowywać!/, doprawić solą i pieprzem do smaku.
Podawać ze śmietaną i ewentualnie grzankami.

Ania

Pierniczki z marcepanem - pytania do przepisu
Dla niewędzących :-)
NOWE NABYTKI...
peklowanie
jaka patelnia?