Re: Da ktos przepis na zupe ogorkowa?

From: "Prawusek" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Da ktos przepis na zupe ogorkowa?
Date: Sun, 20 Dec 2009 03:57:41 +0100

"lamer" <l...@p...pl> wrote in message
news:hgj1a6$ng7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Hej
> Jadl ktos zupe ogorkowa instant np. Knorra? Wiem, ze niezdrowe, ale ma
> ciekawy smak. Mozna jakos taka zupe ugutowac samemu (zeby byla zdrowsza)?
>
> lamer

Jeżeli na mięsie - gotujesz mięso /kości, dodajesz warzywa pokrojone tak
jak lubisz i ziemniaki w kostkę, do tego parę ziaren (3-5) ziela
angielskiego, czarnego pieprzu, liścia laurowego. Jeżeli ma być z ryżem
razem z warzywami gotujesz ryż nie dodajac ziemniaków.
Osobno gotujesz w niewielkiej ilosci wody ogórki pokrojone lub starte
jak lubisz, gdy oba garnki gotowe - zlewasz razem, podbijasz śmietaną i
mąka, zagotowujesz, dodajesz rozgnieciony ząbek czosnku, zieleń pietruszki i
kopru. Z czosnkiem i odrobiną soli ugniatasz trochę sała i dajesz na koniec
do garnka. Nie masz sała - możesz okrasić stopioną słoniną ze zrumienionymi
skwareczkami.
Jarską zupę ogórkową - do wody wsypujesz ryż i warzywa jak wyżej, gdy
ryż jest miękki dodajesz osobno ugotowane ogórki i podbijasz śmietaną bez
mąki.
Jeżeli jesteś amatorem czystych zup gotujesz ryż osobno do stanu al
dente i dajesz go na talerz zalewając gotowaną osobno zupą - wtedy też
możesz dać śmietanę albo do garnka, albo na takerz.
Barszcz ogórkowy - ogórki, a głównie kwas z ogórków zagotowujesz z
odrobiną wody (lub rosołu) i podbijasz śmietaną z mąką, dajesz dużo zieleni,
może byc czosnek jak wyżej i skwareczki jak wyżej. Podajesz z ugotowanymi
osobno ziemniakami lub z pieczywem.
Kwasowość regulujesz kwasem którego częśc zostawiasz przed gotowaniem.
Gdy jest zbyt kwaśna - dodajesz słodkiej śmietany.