Dawno nie było o pralkach

1. Data: 2014-01-08 16:45:33

Temat: Dawno nie było o pralkach
Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanosi się, że będę potrzebował kupić nową pralkę. Od kilkunastu lat w
rodzinie zwyczajowo kupowało się pralki Bosch i generalnie ok.
Oczywiście co parę lat trzeba wymienić grzałkę, ale to nie wina Boscha.
Dużo się teraz mówi o tym, że nowe pralki to już nie to, co kiedyś,
łożyska zintegrowane itp. Jest się czym przejmować? Jest teraz jakaś
pralka w sprzedaży, która jest w czymś lepsza? Głównie chodzi mi o
trwałość. Ekran z migającymi ikonkami nie jest mi koniecznie potrzebny.

Potrzebna mi typowa pralka dla rodziny, ładowana z przodu, ładowność 6
kg lub więcej, prędkość wirowania bez znaczenia. Automatyczny dobór
ilości wody do załadowanego prania, to w dzisiejszych czasach już chyba
wszystkie mają?

2. Data: 2014-01-08 19:05:42

Temat: Re: Dawno nie było o pralkach
Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja to mam wrażenie, że im nowszy model pralki, tym dłużej pierze.
Niedawno rozsypał mi się Whirlpool AWG coś tam coś tam (ładowana od góry, Made in
France, 1995 r.), który jeden cykl miał około 40
minut - w niej właściwie nie było przestojów bębna, tylko lewo-prawo alleluja i do
przodu.
Niestety zawodna była: wymieniałem i programator, i amortyzatory, a teraz łożysko
padło (w wolnej chwili może sobie wymienię).
Tym niemniej jak dobrze policzyć to 18 lat pracowała, przy czym na poczatku bardzo
intensywnie ponad jedno pranie dziennie, w tym
buty i podobne wynalazki.

Wstawiłem w to miejsce z rodzinnej darowizny jakąś włoską Margheritę i ciężko z
praniem zejść poniżej 1,5 godziny albo i dłużej - w
tej pralce to bęben głownie stoi, czeka, zastanawia się i do czasu do czas zrobi
jakiś obrót, no normalnie włoski strajk ;-).

W innym rodzinnym Boschu podobnie, ordnung muss sein i żadne pranie nie da się
skończyć poniżej godziny z hakiem (z naciskiem na
hak).

Sugeruję więc pralkę z regulowanym czasem trwania cyklu (Time Manager czy podobnie).

-----

3. Data: 2014-01-08 19:34:23

Od: "HANA" <h...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hech
ja kiedys pradozerna Wiake podlaczylem jak stalin (celowo s) przykazal pod
ciepla i zimna wode
(tak ten wynalazek mial dwa wejscia)
pranie robila w 20 minut (90 stopni)
ale to bylo dawno...
i juz pewnie nie prawda....
teraz A0 czy A1 mamy
a ze pierze 2 godziny to szczegol, kto by sie dopatrywal...

Andrzej
www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl

4. Data: 2014-01-09 03:10:36

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08-01-2014 19:05, 666 pisze:
> Sugeruję więc pralkę z regulowanym czasem trwania cyklu (Time Manager
> czy podobnie).

Przecież to kwestia programu. Szybki pierze "jak leci" w 40 min. (lub
mniej - nie mierzyłem), normalny w godzinę z hakiem, a normalny z
praniem wstępnym ze 2 godziny.
To "czekanie" bębna to nie "zastanawianie się", tylko czekanie aż woda
trochę obcieknie, czy coś w tym stylu.

--
?(??_?)? ? ???

5. Data: 2014-01-09 09:20:08

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na "szybkim" to czasem masz dwa płukania zamiast pięciu, z tego powodu nie polecam.
Moja ostatnia pralka AWG cośtam cośtam prała program dla syntetyków ("niebieski")
40°C tylko 40 minut w kompletnym pełnym cyklu.
A z dwoma praniami (pranie wstępne) ok. 55 minut.

W nowej (z funkcją Time Manager) to mamy jakiś szybki program ("5 koszul" czy
podobnie) 15 czy 20 minut.

-----

6. Data: 2014-01-09 09:54:29

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakonspirowany wrote:

> [...]
> praniem wstępnym ze 2 godziny.
> To "czekanie" bębna to nie "zastanawianie się", tylko czekanie aż

teraz pierze się głównie w zimnej wodzie a proszek enzymatyczny musi
mieć czas na działanie, samo pranie już nie polega na ciągłym
pocieraniu się ubrań tylko na działanieu chemii stąd takie przestoje

jeffrey

7. Data: 2014-01-09 12:18:39

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajdź teraz łatwo proszek (płyn) enzymatyczny.

-----

8. Data: 2014-01-09 17:12:51

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> Znajdź teraz łatwo proszek (płyn) enzymatyczny.
>

> -----

sie mi wydawało że teraz wszystkie takie są, ale ja nie z tej branży i
mogę się nie znać

jeffrey

9. Data: 2014-01-09 17:50:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jan 2014 09:54:29 +0100, Jeffrey napisał(a):

> teraz pierze się głównie w zimnej wodzie a proszek enzymatyczny musi
> mieć czas na działanie, samo pranie już nie polega na ciągłym
> pocieraniu się ubrań tylko na działanieu chemii stąd takie przestoje

Pierwsze słysze, ze pierze się w zimnej. Chyba do mnie ten wynalazek nie
dotarł, w jakiejś głuszy żyję - piorę w gorącej trącej!
--
XL

10. Data: 2014-01-09 18:08:08

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09-01-2014 09:54, Jeffrey pisze:
> teraz pierze się głównie w zimnej wodzie a proszek enzymatyczny musi
> mieć czas na działanie, samo pranie już nie polega na ciągłym pocieraniu
> się ubrań tylko na działanieu chemii stąd takie przestoje

Eee, w zimnej, to raczej nie. U nas przedostatniej zimy rury zamarzały,
a pralka podłączona tylko do zimnej. Ale faktem jest, że dobry proszek
ma dobrze wyprać w 30 st. C. A do niepoplamionych koszul to i 20 st. by
wystarczyło (u nas się używa Persila).

--

Tak wygląda ,,generowany'' bon wakacyjny sklepu Electro.pl
Jaka to linia energetyczna i minimalna odległość...
osuszenie ściany mikrofalami?
Ogrzewanie elektryczne koszty?
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.