Deska do krojenia

1. Data: 2009-01-09 13:59:30

Temat: Deska do krojenia
Od: kalif <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio w prezencie dostałem dużą deskę do krojenia ze szkła
hartowanego,muszę się przyzwyczaić do krojenia na niej.Jaka w/g was jest
lepsza ta szklana czy tradycyjna drewniana.Wydaje mi się,że szklaną
łatwiej utrzymać w czystości.Jak jest z nożami ich żywotnością w
połączeniu ze szkłem lub drewnem.Używam noża ze stali damasceńskiej chyba
mu nie zaszkodzi to szkło?

2. Data: 2009-01-09 15:34:25

Temat: Re: Deska do krojenia
Od: "GB" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwiej utrzymać w czystości.Jak jest z nożami ich żywotnością w
> połączeniu ze szkłem lub drewnem.Używam noża ze stali damasceńskiej chyba

Deska szklana ładnie wygląda... No to by było na tyle

GB

3. Data: 2009-01-09 15:36:40

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kalif" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> łatwiej utrzymać w czystości.Jak jest z nożami ich żywotnością w
> połączeniu ze szkłem lub drewnem.Używam noża ze stali damasceńskiej chyba

Mnie zirytowało tępienie noży i ten stukot, hałas podczas używania.
Nie ma jak solidna deska.

Feah

4. Data: 2009-01-09 15:56:03

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwiej utrzymać w czystości.Jak jest z nożami ich żywotnością w
> połączeniu ze szkłem lub drewnem.Używam noża ze stali damasceńskiej chyba

Najlepsze deski wykonuje się z drewna bukowego. Ja poza deskami z buczyny
mam jeszcze deski z tworzywa. Jest to białe dość elastyczne a jednocześnie
twarde tworzywo, które nie pozostawia żadnych odprysków podczas krojenia.
Deski te (różnej wielkości) kupiłem ok. 16 lat temu kiedy pracowałem we
Włoszech. Są wspaniałe i do dzisiaj świetnie mi służą.
Pozdrawiam. B.

5. Data: 2009-01-09 16:01:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barto pisze:

> Najlepsze deski wykonuje się z drewna bukowego.

A ja kupiłam sobie w Grecji jedną deskę z drzewa oliwnego. Na razie
sprawdza się dobrze, ciekawe jak długo...

> [...]
> podczas krojenia. Deski te (różnej wielkości) kupiłem ok. 16 lat temu
> kiedy pracowałem we Włoszech. Są wspaniałe i do dzisiaj świetnie mi służą.

Mam od dwóch lat deskę z tworzywa firmy Silit. Jest doskonała, prawie
żadnych zarysowań, nie ma co porównywać z plastikowymi deskami z
supermarketu, które łuszczą się po kilku miesiącach. I zaleta desek z
tworzywa - można je myć w zmywarce.

Ewa

6. Data: 2009-01-09 16:17:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Jan 2009 17:01:07 +0100, medea napisał(a):

> (...) I zaleta desek z
> tworzywa - można je myć w zmywarce.

O, to, to. Ważne zwłaszcza w przypadku krojenia mięsa - nie trzeba miec
osobnychdesek do tego. Mam chyba z 6 sztuk różnego kalibru, mogę po każdym
użyciu brudną dać do zmywarki, a potem wziąć następną, czystą, zależnie od
planowanej porcji krojenia.
Szczerze powiem - ładne są te szklane deski, ale nigdy nie miałam ochoty na
nie.

7. Data: 2009-01-09 16:44:54

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> użyciu brudną dać do zmywarki,

Przeciez ty myjesz/pierzesz w rzece albo w balii wiejska debilko.
--
Bluzgacz

8. Data: 2009-01-09 17:54:36

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żadnych zarysowań, nie ma co porównywać z plastikowymi deskami z
> supermarketu, które łuszczą się po kilku miesiącach. I zaleta desek z

tylko ta cena...

Feah

9. Data: 2009-01-09 18:46:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Jan 2009 18:54:36 +0100, Feahisim napisał(a):

> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> tylko ta cena...
>

> Feah

mam te tańsze, ale dużo - jak się niszczą, to kupuje nowe. Może to tylko
trochę nieekologiczne...

10. Data: 2009-01-09 20:05:51

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim pisze:

> tylko ta cena...

Bez przesady... Nie pamiętam, ile kosztowała - coś między 10 a 20 euro.
Zważywszy, że używasz jej codziennie przez rok, to ile wyjdzie za jedno
użycie? Grosze! :)
A jak trafisz na wyprzedaże w Niemczech, to już w ogóle...

Ewa

co dziś na obiad?
Maile od Bluzgacza
placek drozdżowy
Re: eigenheimzulage einkunftsgrenze,kreditzi nsen baufinanzierung,hausfina nzierung über,penka immobilienfinanzierung,i mmobilien finanzierung 100,hausfinanzierung volksbank,hausfinanzieru ng kfw,