Dieta Atkinsa cz. 2

71. Data: 2006-07-25 12:02:55

Temat: Re: Dieta Atkinsa cz. 2
Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

maf <m...@n...alpha.pl> napisał(a):

> Użytkownik "andy" <c...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]

> Jak narazie nic niskotluszczowego. Ale byc moze Keys i jego swita mieli
> racje, kiedy mówili, ze mieso jest rzadko jadane w regionie
> Sródziemnomorskim. Czytajmy dalej. "Mieszkancy Sardynii sa milosnikami
> miesa, lecz ich sposoby gotowania róznego rodzaju mies sa w istocie proste -
> prawie prymitywne." Jak wiekszosc Wlochów, mieszkancy Sardynii preferuja
> mlode zwierzeta - jagnieta, prosiaki - zwykle pieczone na roznie. "Mieso
> jest w koncu zbrunatnione przez ciagle polewanie goracym tluszczem..."
> Prosiaki sa "tak kruche, ze mozna jesc wszystko, nawet skóre i uszy."
t_pol.html

Hmm.....jesli juz probujesz poprzec wypowiedzi Andy, to badz uprzejmy
nie sciemniac i przytoczyc dokladnie caly kontekst artykulu na jaki sie
powolujesz...... bowiem w tej chwili wyglada tak, ze dieta srodziemnomorska
jest wyjatkowo tlusta i zawiera do 70 %tluszczy (tez chyba w/g ciebie
zwierzecych i nasyconych, bo tego nie precyzujesz).
A w artykule na ktory sie powolujesz, autor pisze tak, na temat zawartosci
tluszczy w diecie srodziemnomorskiej(cytuje):
"Dieta Sródziemnomorska

Sally Fallon i dr med. Mary G. Enig
Polish Translation by Tomasz Dudarski

Dieta Sródziemnomorska "charakteryzuje sie obfitoscia potraw roslinnych
(owoce, warzywa, pieczywo, inne postacie przetworów zbozowych, ziarna, orzechy
i nasiona), swieze owoce jako typowy codzienny deser, oliwa z oliwek jako
glówne zródlo tluszczu, produkty mleczne (glównie ser i jogurt) i ryby oraz
drób spozywane w niewielkich lub umiarkowanych ilosciach, zero do czterech jaj
na tydzien, czerwone mieso spozywane w malych ilosciach i wino spozywane w
umiarkowanych ilosciach, glównie do posilków.

Ta dieta jest UBOGA w nasycone tluszcze (mniej niz 7-8% energii) (SIC !!!)
z CALKOWITA iloscia tluszczu wahajaca sie w granicy od 25% do 35% (SIC !!!)
energii w zaleznosci od regionu."

PS. A tak na marginesie, masz geny sycyliczyka??

Jeff

72. Data: 2006-07-25 12:10:14

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

andy <c...@g...com> napisał(a):

> Jurek napisa=B3(a):

> Witam. Tak si=EA z=B3o=BFy=B3o, =BFe bada=B3em profile =BFywieniowe na diec=
> ie
> tzw. =B6r=F3dziemnomorskiej. I co sie okaza=B3o - prawie 70% energi (w
> uj=EAciu kalorycznym sk=B3adnik=F3w pokarmowych) pochodzi=B3o z t=B3uszcz=
> =F3w
> (oliwa). Podobnie jest w menu tzw. lakto-ovo-jaroszy.

Chyba cos ci sie pokickalo. Profil zywieniowy (co za dziwaczne okreslenie??)
ktory badales, na pewno nie dotyczyl diety srodziemnomorskiej, ani nawet
diety Eskimosa lub czlonka plemienia Masajow.... Nikt tak na swiecie nie jadl
i nie je, poza oczywiscie optymalnymi i ludzmi stosujacymi celowo i
krotkoterminowo, diety ketogeniczne.

Perzeczytaj uwaznie link podany przez maf w jego ponizszym poscie.

-----
Jeff

73. Data: 2006-07-25 12:21:18

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon\(k\)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

> srodziemnomorska,
> jest najlepsza ochrona przed chorobami serca. a wyniki badan dr Ewy
> Stachowskiej
> z Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecicnie przeprowadzonych wsrod
> pacjentow po przeszczepie
> nerki wykazaly, iz oliwa dziala jak lek. u osob po przeszczepach nerek
> czesto dochodzi
> do zmian meizdzycowych grozacych zawalem, jednak dzieki tej diecie procesy
> te
> udalo sie zatrzymac. chorzy oprocz warzyw i owocow spozywali dziennie 30 ml

Taaaak.....mozliwe, ale to 30 ml oliwy i 30 g orzechow nie stanowily chyba
70 % enrgii podawanego tym pacjentom pozywienia??

Hmmm.....bowiem gdyby tak bylo, to znaczy, ze tym ludziom zaserowano diete
o calkowitej wartosci energetycznej, ok. 600 kalorii. Czyli prawie glodowkowa.
Ponadto w takiej sytuacji, nie mozna wnioskowac tak liniowo i sugerowac, ze
oliwa i orzechy mialy wlasnosci uzdrawiajace.....

No chyba, ze podasz jakis link do tego artykulu, to zobaczymy co tam dokladnie
napisano.

------
Jeff

74. Data: 2006-07-25 13:19:32

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff" <j...@g...pl> wrote in message
(...)
> Taaaak.....mozliwe, ale to 30 ml oliwy i 30 g orzechow nie stanowily chyba
> 70 % enrgii podawanego tym pacjentom pozywienia??

przeciez o tym nie pisalam. pisalam o oliwie.

> [...]
> oliwa i orzechy mialy wlasnosci uzdrawiajace.....
>
> No chyba, ze podasz jakis link do tego artykulu, to zobaczymy co tam

byla to wzmianka wielkosci takiej jaka przytoczylam. zaden wielki artykul,
niestety.
do wgladu w ostatnim wprost.

iwon(K)a

75. Data: 2006-07-25 13:20:44

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"slawek" <s...@p...pl> wrote in message

> Ostatni raz pytam, czy badono tam Optymalnych ??? ;)

slawku chyba Ci nie raz w tej wymianie zdan pisalam. napisze raz jeszcze.
tak.

iwon(K)a

76. Data: 2006-07-25 13:52:05

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon\(k\)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> " Jeff" <j...@g...pl> wrote in message
> (...)

> przeciez o tym nie pisalam. pisalam o oliwie.

..o tym tez pisalas...oraz podpinajac sie pod post Andy, w ktorym on pisze,
ze dieta srodziemnomorska zawiera ok. 70 % tluszczy, mozna przypuszczac, ze w
jakis sposob chcaials potwierdzilas posrednio to co on pisze na ten temat.

Ale byc moze nie taka mialas jednak intencje.

> byla to wzmianka wielkosci takiej jaka przytoczylam. zaden wielki artykul,
> niestety.
> do wgladu w ostatnim wprost.

Fajnie, w takim razie ja sobie sam to odszukam, bo mnie zaiteresowala ta wzmianka.

Wiesz, zdziwilo mnie troche to co napisalas, poniewaz w przytoczonym za Wprost
tekscie wymienilas nazwisko Ancel Benjamin Keys, ktory byl promotorem diety
srodziemnomorskiej w USA i przeciwnikiem diet wysokotluszczowych.

Badania ktore on prowadzil nad dietami, wykazaly m.innymi istnienie silnej
korelacje pomiedzy chorobami serca, a poziomami cholesterolu w serum krwi
oraz spozyciem tluszczy nasyconych:

These studies found strong associations between the CVD rate of a population
and average serum cholesterol and per capita intake of saturated fatty acids.

Ponadto Keys, byl promotorem niskotluszczowych, rozsadnych diet i zwalczal
tzw. pozywienie FAD:

He generally shunned food fads and vigorously promoted the benefits of
"reasonably low-fat diets," instead of following "the North American habit for
making the stomach the garbage disposal unit for a long list of harmful foods.

Mozna sobie na ten temat przeczytac dokladniej, o tutaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancel_Keys

Teraz rozumiesz, dlaczego mnie zdziwilo, ze poparlas sugestie Andy, o tym ,
jakoby dieta srodziemnomorska zawierala 70 % tluszczy ?
...a ona nawet nie zawiera az tyle oliwy...:)

------
Jeff

77. Data: 2006-07-25 14:46:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
> jakis sposob chcaials potwierdzilas posrednio to co on pisze na ten temat.
>
> Ale byc moze nie taka mialas jednak intencje.

a faktycznie mogles to tak odebrac. sorki. nie, piszac o oliwie, nie maialam
na mysli te 70 % tylko sama oliwe jako taka.

> Fajnie, w takim razie ja sobie sam to odszukam, bo mnie zaiteresowala ta
> wzmianka.

ok. "Wprost" z 23 lipca, strona 74 " Lek extra virgin".

> [...]
> diety
> srodziemnomorskiej w USA i przeciwnikiem diet wysokotluszczowych.

nawet o tym nie wiedzialam.
dzieki za info.

iwon(k)a

78. Data: 2006-07-25 15:26:10

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "slawek" <s...@p...pl> wrote in message

> slawku chyba Ci nie raz w tej wymianie zdan pisalam. napisze raz jeszcze.
> tak.
>
> iwon(K)a

Jak znaleźć tą publikacje ?? ;)

--
"Moze jakies chlodzenie, chocby wentylatorek jakis? Upaly daja sie
wszystkim we znaki, ale codziennego obowiazku pisania na grupe nie ma."

79. Data: 2006-07-25 16:08:52

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> wrote in message

> Jak znaleźć tą publikacje ?? ;)

nie pomoge, bo nawet nie pamietam dokladnego tytulu. byl to jakis
przedruk z dietetycznego czegos w medycznej gazecie. jak bede
w Polsce to zajrze jeszcze raz do domu tego jegomoscia co te gazety czyta
i obiecuje solennie, ze dam Ci znac. podnosze dwa paluszki u prawej reki
i mowie "przyrzekam".

iwon(k)a

80. Data: 2006-07-25 18:15:58

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff" <j...@g...pl> a écrit dans le message de news:
ea57m5$4lj$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> ,
> jakoby dieta srodziemnomorska zawierala 70 % tluszczy ?
> ...a ona nawet nie zawiera az tyle oliwy...:)

chyba masz problemy z czytaniem , bo byla mowa o energi poochadzacej w 70% z
tluszczy (bo nie tylko z oliwy).
I pytanie dodatkwe: wg Ciebie z czego sklada sie dieta sroeziemnomorska?
ciekawe czy bedzie tak jak z pytaniem o zrodla potwierdzajace twoja teze o
szkodliwym na owlosienie spozywaniu wiekszych ilosci tluszczy ;)

Jurek

Mam pytanie do zwolennikow niskoweglowodanowych diet?
adipex
Dieta Cambridge , dieta kopenhaska - jak przetrwac, jak schudnac
piwo
cos posredniego miedzy atkinsem a normalnym zywieniem?