Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.

31. Data: 2002-01-14 17:43:48

Temat: Re: Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.
Od: "fasolka" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

myślę, że póki co jedynym dowodem jest to co sam gdzieś napisałeś:
wcześniej źle się odżywiałeś - większość ludzi po prostu odżywia się źle -
je dużo ale pokarmy mało wartościowe. Jeśli po przejściu na D.O. przestajesz
chorować (tak było w moim przypadku 1,3 roku na D.O. nie byłam na nic
szczególnego chora ale właściwie co chwila przeziębiałam się ) to prosty
stąd wniosek, że poprawia się stan Twojego organizmu jako całości.
Na cuda raczej bym nie liczyła ale na pewno na to że wszystko w tym i mózg
działa sprawniej.

.

32. Data: 2002-01-15 05:22:24

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

SzNYCeL wrote:

> a to ci dopiero ciekawostka....

No widzisz jaki ten swiat jest zlosliwy... dla DO.

> ...gdzie tak wyczytales w moldym techniku?! Moze jeszcze powiesz
> "fizykiem sie nie zostaje, nim sie rodzi" , "w tym jest duzo mocy..."
> imperium kontratakuje....

Proponuje troche poczytac niz ogladac zbyt duzo filmow...
BTW. Mlody Technik kiedys byl dobrym czasopismem.

--
Andrzej Stypula
a...@a...krakow.pl

33. Data: 2002-01-15 05:33:42

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprycjusz wrote:

> Mam Ci dyplom przefaksowac?

Nie dyplom czyni fizyka, to tylko oznacza ze ukonczyles dany kierunek studiow.

> Zdarzlo mi sie. Wcale nie dlatego ze mam takie a nie inne wyksztalcenie,
> ale dlatego ze mnie to interesowalo.

> No, niestety tego, ani niczego innego nie znalazlem.

A szukales? Nie wspominajac, ze w ogolniaku na biologi sa podstawy fizjologii
(chyba, ze nie ma - bo tenze jakis czas konczylem)

> Rozne rzeczy ludzie mowia.

Jak bedziesz w 'tym' swiecie dluzej sie obracal, to zrozumiesz
o czym mowa.

> Wiadomo co to IQ.

Tak, test ktory niewiadomo co mierzy.

> Wiadomo nawet co to inteligencja. Tylko nie wiadomo jak ja mierzyc (IQ to
> przyblizenie).

Z inteligencja juz jest problem definicyjny.
A jak ja mierzyc kiedy nie wiadomo co mierzyc?

> BTW:
> Wiesz co to znaczy obiektywny?

Zasmuce Cie, niestety wiem.

> ???

Ach jestes fizykiem i nie wiesz, ze fizyk to czlek wierzacy!?
Hm... dziwne.

Ale jak widze dyskusja schodzi na NTG.

34. Data: 2002-01-15 05:41:12

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadarek wrote:

> Jeśli nie ma innego (lepszego) paliwa...

Tu nie ma jesli...
Tu jesli nie ma cukru, to sorry ale koncze swa dzialalnosc, a Ty
wraz z nim. Przykre (dla DO) ale prawdziwe.

> Kwaśniewski twierdzi , że "po przestawieniu" się organizmu, kiedy już

Zamiast 'twierdzic' to by sie podszkolil z podstaw...

> wszystkie narządy (w/g hierarchii) otrzymują właściwe zasilanie mózg jest
> zasilany związkami wysokofosforowymi (np. ATP - ale tego nauka nie

Kazda komorka jest zasilana ATP, tylko ze problem w tym gdzie to ATP jest
wytwarzane (i dlaczego)

> działania DO . Po 2,5 roku "jedzenia inaczej" mogę powiedzieć , że "mi
> pasuje" . Jem mało, rzadko no i tanio (jeszcze !). Optymalni przeciętnie

O gustach sie nie dyskutuje, mnie tez pasuja rozne rzeczy ale to nie
jest argument.

> zjadają 50-60 g węglowodanów a w Biochemii Harpera pisze, że sam mózg
> potrzebuje 120g węgli. Skoro "opty" żyją i mózgi nie pousychały z głodu to

Jakich wegli, czy wyscie na glowe poupadali?

> dużo ATP... zresztą trudno się nie ruszać kiedy energia rozpiera ;-)

A tak i to ATP jest wykorzystywane prze te miesnie... to tak zeby bylo
smieszniej.

35. Data: 2002-01-15 07:36:24

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> wrote in message

> Jakich wegli, czy wyscie na glowe poupadali?

Brunatnych najlepiej z Belchatowa .... Wegiel kamienny optymalnym nie
smakuje ;-)

PPNMSP

PS. W zargonie wegle = weglowodany
a w ogole to nie odpowiedziales na glowna teze przedmowcy czyli jak sobie
radzi
mozg optymalnych przy deficycie 120-150 gr cukrow ?

36. Data: 2002-01-15 08:56:20

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@n...vogel.pl> Jadarek napisał(a):

> [...]
> wszystkie narządy (w/g hierarchii) otrzymują właściwe zasilanie mózg jest
> zasilany związkami wysokofosforowymi (np. ATP - ale tego nauka nie

To skąd Kwaśniewski to wie?

> [...]
> potrzebuje 120g węgli. Skoro "opty" żyją i mózgi nie pousychały z głodu to
> pewnie jest jeszcze jakieś inne zasilanie.

Pewnie przerabiają tłuszcze na węglowodany.

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral mailto:d...@p...fm PGPkey ID 0x4068441B
http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl ICQ:4389322

37. Data: 2002-01-15 09:21:59

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości

> No widzisz jaki ten swiat jest zlosliwy... dla DO.

Świat nie jest złośliwy dla d.o., tylko dla ignorantów takich jak Ty.

Mózg używa różnych paliw, a zależy to od tego co mu się da.

Proponuję poczytać trochę więcej niż "Życie na gorąco".

Pozdrawiam
Leszek

38. Data: 2002-01-15 09:23:32

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

| Mózg używa różnych paliw, a zależy to od tego co mu się da.

O mateczko...

| Proponuję poczytać trochę więcej niż "Życie na gorąco".

Zmyślasz!! ;)

siwa

39. Data: 2002-01-15 09:25:45

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości

> Tu nie ma jesli...
> Tu jesli nie ma cukru, to sorry ale koncze swa dzialalnosc, a Ty
> wraz z nim. Przykre (dla DO) ale prawdziwe.

Trochę głupie, to co piszesz. Napisz to może wegetarianom, którzy robią
sobie głodówki i nie zasilają mózgu w cukier przez kilka, kilkanaście dni.

Pozdrawiam
Leszek

40. Data: 2002-01-15 10:07:28

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości

> Pewnie przerabiają tłuszcze na węglowodany.
>
> Daruma

Oj, Tomaszu, nie wygłupiaj się. Człowiek z Twoją wiedzą nie powinien pisać
takich bzdur.
Tłuszcz, czyli trigliceryd składa się z trzech kwasów tłuszczowych i
łączącej je poprzeczki glicerolowej. Tylko ten glicerol może być
przetworzony na glukozę, ale jest tego nikły procent w stosunku do całości
cząsteczki tłuszczu.

Większość, czyli kwasy tłuszczowe nie są przetwarzane w organiźmie na
węglowodany.

Cytat z "Biochemii Harpera" wyd III 1995 str. 334.
"Dostarczanie węglowodanów przez tkankę tłuszczową w postaci glicerolu jest
ważną funkcją, ponieważ jest to jedyne źródło węglowodanów, oprócz
glukoneogenezy z białek, w głodującym organiźmie, dla tych procesów, które
muszą zużytkować glukozę."

str.264:
"Wobec tego reszta propionylowa z kwasów tłuszczowych o nieparzystej liczbie
atomów węgla jest jedynym fragmentem kwasów tłuszczowych, który jest
glukogenny."

Gdybyś korzystając ze swojej wiedzy policzył ile tej glukozy może powstać z
powiedzmy 100 gram tłuszczu, to wyszło by około kilku gram.

Pozdrawiam
Leszek

Jedna droga
zielony ketchup vs czerwony