Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.

81. Data: 2002-01-23 23:31:12

Temat: Re: Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c4e3421@news.vogel.pl...

> yyyy a gdzie w procesie ewolucji pojawiły się sklepy mięsne...?

Około 7 milionów lat temu.:-) Na sawannie.

> raczej zawsze było więcej pożywienia roślinnego niż zwierzęcego,

To nie tak. Pożywienie roślinne jako pożywienie produkowane przez rośliny z
przeznaczeniem do zjedzenia przez zwierzęta nazywane jest owocami. Tego
pożywienia jest stosunkowo mało. Na dodatek jeszcze niektóre zawierają
tłuszcze jak awocado. Także jadalne nasiona zawierają tłuszcze.
Podział jest taki, że węglowodany stanowią główny materiał budulcowy w
świecie roślin, a tłuszcze główny materiał energetyczny w świecie zwierząt.
To, że Ty widzisz inaczej, to dlatego, że widzisz powierzchownie. Wydaje Ci
się, że zwierzęta trawożerne odżywiają się węglowodanami (celulozą), ale
to pozory. Tak naprawdę, to ich surowcem energetycznym są lotne kwasy
tłuszczowe wytwarzane przez bakterie w przewodzie pokarmowym.
Podobnie jest z ptakami, czy innymi zwierzętami jedzącymi owoce. One całą
porcję zjedzonych węglowodanów przetwarzają na tłuszcze i dopiero je
wykorzystują do uzyskiwania energii.

z tego
> choćby powodu że na początku drabiny musi być duuuże spożycie aby
dostarczyć
> materiał. Innymi słowy co by było jakby wszystkie zwierzęta były
drapieżne?

Nawet nie podejrzewasz jakim krowa jest drapieżnikiem.
W żwaczu krowy mnożą się bakterie. Tymi bakteriami żywią się orzęski-takie
małe już zwierzątka. Następnie mieszanina bakterii, orzęsków i całej reszty
dostaje się do żołądka, gdzie zaczyna się ich trawienie. Krowa faktycznie
żywi się białkiem zwierzęcym olewając wegetarianizm. :-) Jest takim
drapieżnikiem jak człowiek - ma własną hodowlę białka zwierzęcego i nic ją
nie obchodzą cierpienia orzęsków. :-)

Pozdrawiam
Leszek

82. Data: 2002-01-24 00:27:53

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Około 7 milionów lat temu.:-) Na sawannie.

chciałbym widzieć jak w takim sklepie coś kupujesz....ja już wolę roślinki

> To nie tak. Pożywienie roślinne jako pożywienie produkowane przez rośliny
> przeznaczeniem do zjedzenia przez zwierzęta nazywane jest owocami.

a nie trawą.....? Kto to przeznacza, rośliny czy zwierzęta? Ja bym stawiał
na trawę z punktu widzenia zwierząt jak również z punktu widzenia ilości
spożycia

Tego
> pożywienia jest stosunkowo mało.

owoców tak, trawy... uh...mówimy o drabinie nie o człowieku, nie zapomnij

> [...]
> Podobnie jest z ptakami, czy innymi zwierzętami jedzącymi owoce. One całą
> porcję zjedzonych węglowodanów przetwarzają na tłuszcze i dopiero je

ale mówiliśmy czy łatwiej pozyskać tłuszcze czy węglowodany? bo zarad
dojdziemy do tego że najlepszym pokarmem jest to co wpływa do żyły
wrotnej...

> [...]
> żywi się białkiem zwierzęcym olewając wegetarianizm. :-) Jest takim
> drapieżnikiem jak człowiek - ma własną hodowlę białka zwierzęcego i nic ją

to mocne, krowa jest planktonozercą.. nie wiedziałem, to tak jak wieloryb,
tak?

tomek

83. Data: 2002-01-24 00:31:46

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten właściwy poziom 70-90 odnosi się tylko do kluskojadów (potoczna nazwa
> ludzi odżywiających się węglowodami jako źródłem energii), ale nie dotyczy
> optymalnych. Organizm optymalnych nie wydziela dużych dawek insuliny
> koniecznych dla skierowania glukozy do komórek w celu jej spalenia, czy
> zamiany na tłuszcz. Rano na czczo optymalny ma więc tak samo poziom
110-120
> jak po śniadaniu, czy obiedzie.

co oznacza że organizm optymalnych nie odpoczywa w nocy, szybciej się
starzeje...

tomek

84. Data: 2002-01-24 05:17:52

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a2n71e.3vv4ult.1@roses.of.many.colours...

> Znaczy rośliny nie mają tłuszczu? Ciekawe, ciekawe...

mają jakby tak mniej niż innych składników

> Inne ilości zwierząt. :-) Jeżeli pod 'drapieżne' rozumiesz także
> padlinożerców, to ekosystem dałoby się zmusić do działania...

zmusić owszem, dokładając z zewnątrz, ale sam nie pójdzie

tomek

85. Data: 2002-01-24 09:51:48

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości

> 110-120
> >

> co oznacza że organizm optymalnych nie odpoczywa w nocy, szybciej się

: )))))) Odpoczynek ze starzeniem niewiele ma wspólnego.

86. Data: 2002-01-24 10:07:49

Temat: Odp: Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> co oznacza że organizm optymalnych nie odpoczywa w nocy, szybciej się
> starzeje...

[Bardzo proszę, podaj:
- co rozumiesz przez odpoczywanie
- mechanizm wpływu tego odpoczywania w nocy na starzenie się.

Iza]

87. Data: 2002-01-24 11:43:12

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co oznacza że organizm optymalnych nie odpoczywa w nocy, szybciej się
> starzeje...

Skąd Ci przyszło do głowy wiązać za niskie do prawidłowego funkcjonowania
organizmu poziomy glukozy we krwi z odpoczynkiem i starzeniem?
Właśnie kiedy jest właściwy poziom składników krwi organizm może robić
remont, czyli odpoczywać.
Starzenie z kolei związane jest z jednej strony z ilością wytwarzanej
energii i jako odpadem wolnymi rodnikami, a z drugiej strony z
nieenzymatyczną glikozylacją białek. Zresztą obydwa te procesy są ze sobą
powiązane na poziomie dysmutazy ponadtlenkowej. Glikacja inaktywuje
dysmutazę (enzym będący elementem układu przeciwutleniaczy) przyczyniając
się do stresu oksydacyjnego w komórce.

Pozdrawiam
Leszek

88. Data: 2002-01-24 15:04:25

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek Wilicki" <t...@w...pl> wrote in news:3c4f99b2$1@news.vogel.pl:

> Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
>
> mają jakby tak mniej niż innych składników

Zależy, którą cześć roślin (i jakich) bierzesz pod uwagę... Ale
ogólnie rośliny - oczywiście masz rację. :-)

> zmusić owszem, dokładając z zewnątrz, ale sam nie pójdzie

Z tym 'nie pójdzie' to bym uważał... Raczej musiałby być krótki cykl
życia danych gatunków, ale czy to naprawdę nie ma szansy działać, ciężko
stwierdzić (jakieś wyliczenia fizyczne by się przydały, zachowanie energii
itp.). Z obecnych gatunków pewnie ciężko byłoby coś sklecić, ale wyobrazić
sobie taki system jestem w stanie (tylko to zachowanie energii...).

--
/**** Umysł sprawia, że wszystko się zmienia, ****\
***** żeby upozorować upływ czasu. *****

89. Data: 2002-01-24 15:07:09

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> wrote in

> Nawet nie podejrzewasz jakim krowa jest drapieżnikiem.

[ciach]

Dobre, naprawdę dobre! Idę polować na banana...

--
/***************************************************
*****\

90. Data: 2002-01-24 15:51:32

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł 'Róża' Różański <r...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:a...@r...of.many.colours...

> Inne ilości zwierząt. :-) Jeżeli pod 'drapieżne' rozumiesz także
> padlinożerców, to ekosystem dałoby się zmusić do działania...

a nie ubywalo by tego miesa?

pozdrawiam Chaciur

Jedna droga
zielony ketchup vs czerwony