Dieta niskokaloryczna po zawale

11. Data: 2009-01-16 20:27:02

Temat: Re: Dieta niskokaloryczna po zawale
Od: jacko <j...@n...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek pisze:

> Dzieki za linki ale nie jestem zbyt biegly w angielskim.
> Czy nie masz jakis linkow do tekstow polskich?

nie widziałem jeszcze w polskim internecie tego (nie twierdzę , że nie
ma, na razie interesuje mnie głownie dieta, mam jeszcze czas na kardiologię)

> 2. witamina D3
> 3. niacyna (wit PP)

z tego co wiem, to D3 i niacyna są na receptę (w USA można kupić OTC),
choć nie są drogie to jednak musisz znaleźć lekarza który się zgodzi na
taką suplementację.

jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy - jak jest u Ciebie ze
spożyciem tłuszczy roślinnych - szczególnie podgrzewanie (smażysz na
słonecznikowym??) i tłuszcze utwardzane (czy jesz margaryny, mas-mixy i
różne takie "masła" roślinne?)

12. Data: 2009-01-17 10:34:22

Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "slawek" <s...@b...pl> napisał

> Sadze ze przyczny arteriosklerozy moga byc bardzo roznorodne.
> Nie koniecznie trzeba byc grubym i tlustym.
> Na przyklad ostatnio na grupie pojawila sie jakas informacja ze przyczyna
> artriosklerozy moze byc niedobor witaminy C.

Przyczyna arteriosklerozy jest jedna ;) zwykle koreluje to z nadwagą ale jak
widzisz tylko zwykle.

--
Slawek

13. Data: 2009-01-17 21:42:59

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacko" <j...@n...orange.pl> napisał

> [...]
> tłuszczy roślinnych - szczególnie podgrzewanie (smażysz na
> słonecznikowym??) i tłuszcze utwardzane (czy jesz margaryny, mas-mixy i

Z tluszczy roslinnych uzywam wylacznie oliwe z oliwek, zadnych innych ojei
nie stosuje.
Nie smaze na niej, najwyzej dusze na oliwie warzywa.
Zadnych tluszczy sztucznie utwardzanych nigdy nie uzywalem i nie uzywam.
To ze takie tluszcze sa szkodliwe dla czlowieka czytalem juz w rozmaitych
artykulach 45 lat temu.
Dziwie sie ze dopiero teraz w Stanach zaczeli zabraniac uzywania tluszczow z
izomerami trans (przynajmniej w zywieniu zbiorowym). A w Polsce ciegle
reklamuje sie margaryny jako najzdrowszy tluszcz, nawet w szpitalu na
kardiologii po zawale dawali mi na sniadanie margaryne. Niesamowite ale
niestety prawdziwe.

--
Arek

Eliminacja tłuszczu z diety remedium na raka
Tłusta dieta Eskimosa zimą
Dieta Strażników Wagi - jak ją zakończyć?
Co z tłuszczykiem poświątecznym?
Żywienie eskimosa