Dieta przy woreczku/kamieniach żółciowych

1. Data: 2006-03-25 00:28:49

Temat: Dieta przy woreczku/kamieniach żółciowych
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po wiekach :)

I od razu pytanko:
Mam koleżanke, która ma kamienie żółciowe.
Nie może tłuszczu - to na pewno. Nie wiem do końca, co może - a czego
nie.
Na pewno może drób gotowany, marchewke, pietruszkę, ryż, zeimniaki

Chciałbym zrobić obiad "pod Nia" - a standard jak powyżej mnie nudzi

Co można dołączyć do powyższej listy?

Co można zrobić z możliwych składników?

Pozdrówka

sadyl

2. Data: 2006-03-25 00:39:11

Temat: Re: Dieta przy woreczku/kamieniach żółciowych
Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl napisał(a):
> [...]
> Na pewno może drób gotowany, marchewke, pietruszkę, ryż, zeimniaki
>
> Chciałbym zrobić obiad "pod Nia" - a standard jak powyżej mnie nudzi

mozna potrawke jak dla kobity karmiacej...
wloszczyzna + dwie piersi z kurczaka (jak do rosolu)...
gotowac do miekkosci postrzepic piers troszke tego bulionu z pietruszka
i marchewka...
delikatna zasmazka i na ryz...
posypac zielona pietrucha...
do tego biale wino...
Mars

3. Data: 2006-03-25 00:47:31

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> wloszczyzna + dwie piersi z kurczaka (jak do rosolu)...
> gotowac do miekkosci postrzepic piers troszke tego bulionu z pietruszka
> [...]

Podobne rzeczy gotowałem.
Zasmażka odpada. Muszę zrobić sos typu kisiel - bez tłuszczu
Wino mam. Co prawda nie białe, ale różowe. Noże być. I swiece :)
Niemniej dzięki za przepis
Szukam dalej...

sadyl

4. Data: 2006-03-25 01:45:35

Od: "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zasmażka odpada. Muszę zrobić sos typu kisiel - bez tłuszczu<

e tam, nie powinno byc za duzo tluszczu ale bez przesady.
Ale jak chcesz bez tluszczu to masz:
najlepszy na swiecie sos, przepis, nieco zmodyfikowany, ale w oparciu o
ksiazke Kuchnia narodow Rosji, wydanej w PRLu:

Garsc suszonych sliwek zalewasz ciepla woda i odstawiasz zeby wchlonely wode,
nastepnie je gotujesz okolo 20 min, jak malo wody to dolewasz, nastepnie je
miksujesz z dodatkiem czosnku, wg uznania, ale bez przesady. Doprawiasz
odrobina czarnego pieprzu i niekoniecznie soli. Dodajesz spora garsc drobno
posiekanej kolendry, lub, w braku tejze, pietruszki. Pasuje do wszystkiego,
nawet do kopytek.
katarzyna

5. Data: 2006-03-25 08:14:49

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 01:28:49 +0100, Waćpanna lub waćpan sadyl, w
wiadomości <news:44248EC1.B753E2A4@poczta.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Na pewno może drób gotowany, marchewke, pietruszkę, ryż, zeimniaki

Może też pewnie gotowaną cielęcinę, może pulpeciki?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

6. Data: 2006-03-25 08:49:04

Od: misiczka - Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e027bv$v7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> drobno
> posiekanej kolendry, lub, w braku tejze, pietruszki. Pasuje do

Te składniki są absolutnie niedozwolone na tej diecie!

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Tak czy inaczej żeń się: jeśli znajdziesz dobrą żonę,
będziesz szczęśliwy, jeśli złą - zostaniesz filozofem
(Sokrates)
http://leslawa-ignaszewska.com

7. Data: 2006-03-25 08:50:22

Od: misiczka - Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam koleżanke, która ma kamienie żółciowe.
> Nie może tłuszczu - to na pewno. Nie wiem do końca, co może - a czego

Tutaj masz zalecenia dietetyczne dla osób z takim problemem
http://www.republika.pl/edytor4/kamica2.htm

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Gdy zły los rzuca w Ciebie nożem,
istnieją dwa sposoby złapania tego noża- za ostrze lub rękojeść
http://leslawa-ignaszewska.com

8. Data: 2006-03-26 10:01:53

Od: "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka - Lesława Ignaszewska <i...@g...com> napisał(a):

> Te składniki są absolutnie niedozwolone na tej diecie!<

misiczko,
na jakiej diecie? kobieta ma kamienie w woreczku zolciowym, a nie chora
watrobe, kamienie sa rozne i z roznych powodow, choc w zasadzie bycie kobieta
wydaje sie byc czynnikiem istotnym. Jak juz sie te kamienie ma to zadna
dieta nie pomoze, wiec jesli cos komus zdecydowanie nie szkodzi, to nie ma
powodow zeby tego nie jadl. Swoja droga jak sie ma jedzenie czosnku do
kamieni zolciowych?
katarzyna

9. Data: 2006-03-26 22:41:38

Od: "Kalisima" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Lista dozwolonych składników zależy także od tego, czy ostatnio nic jej nie
zaszkodziło, czy też właśnie miała jakiś atak. W pierwszym przypadku dieta
musi być naprawdę ścisła i nawet kieliszek wina może jej zaszkodzić, nie
mówiąc już o zasmażkach czy czosnku. Jednak jeśli nie miała ostatnio żadnych
ataków można zrobić np. pieczonego na grillu pstrąga z ziemniakami i do tego
sałata, jeśli nie odpowiada ci gotowana marchew.

Generalnie w tej diecie szkodzą wszystkie rzeczy ciężkostrawne, tłuste,
wzdymające, pikantne, zawierające dużo garbników oraz bardzo zimne. Z tego
powodu np. nie można jeść m. in. czekolady, lodów, żółtego sera, orzechów,
suszonych owoców, smażonego mięsa, klusek ziemniaczanych, warzyw
strączkowych, kapusty, cebuli, pomidorów. Kiszone ogórki i kapusta też nie
są wskazane. Szkodzą też surowe warzywa i owoce. Są jednak wyjątki. Należą
do nich: sałata, kapusta pekińska, i u niektórych osób świeży ogórek. Z
gotowanych warzyw najlepsza jest właśnie gotowana marchew i brokuły ale już
np. groszek czy fasolka odpadają. Co ciekawe można jeść brokuły ale
kalafiora już nie.

Po takiej wyliczance może się wydawać, że w zasadzie nic nie wolno jeść.
Jednak można np. zamiast gotowanego kurczaka zrobić coś pieczoengo lub z
grilla np. chudą rybę (pstrąg, mintaj, panga), pierś z kuraczaka czy indyka,
polędwiczki wieprzowe. A co do wina, to mniej szkodzi białe niż czerwone
ponieważ zawiera mniej garbników. A na deser proponuję galaretkę - tylko w
pokojowej temperaturze.

Pozdrawiam
Kalisima

Co smacznego (prócz Bayleys'a) z Irlandii?
Szarlotka z Wyborczej - błagam o pomoc!!!
Sos Mornay
filety z morszczuka - mrozone
Płatki kukurydziane - rewelacja